Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Deleuze bespreekt Whitehead niet op de manier dat hij andere filosofen onderzoekt. Over Nietzsche, Bergson, Hume, Leibniz, heeft hij uitvoerig geschreven. Whitehead echter, krijgt maar af en toe een verwijzing. Nochtans vindt Deleuze Whiteheads werk zeer belangrijk. Vanuit de enkele verwijzingen vinden we de oorsprong van Deleuzes waardering van Whitehead. Er is bij deze laatste een behandeling van een problematiek tussen het mogelijke en het reële waarin Deleuze aansluiting vindt bij zijn eigen term 'virtuel'. Hieruit vertrekkende vinden we nog andere aanknopingspunten tussen beide theorieën. Het gaat hen beide erom de werkelijkheid te begrijpen vanuit het worden en niet langer vanuit het zijn, zoals vele traditionele filosofen dat doen. Om dit te bereiken nemen ze creativiteit als principe en drijvende kracht achter de werkelijkheid. Bij Whitehead vindt dit zijn uitwerking in het feit dat niet substanties, maar gebeurtenissen de meest fundamentele bouwstenen zijn. Alles in de wereld is een verzameling van deze gebeurtenissen. Creativiteit geldt hier als principe van nieuwheid en wording. Waar zowel Deleuze als Whitehead oog voor hebben, is datgene wat een individueel object uniek maakt. Deleuze werkt hierrond zijn theorie van het verschil uit. Dit alles wordt uitgewerkt in het eerste deel, een deel dat de werkelijkheid betreft. Het twee deel gaat eerder over de introductie van de wording in het denken en de problemen die hiermee samenhangen. Dit uit zich enerzijds in een kritiek op abstracties en representaties en anderszijds in een onderzoek naar waarheid. Veelal gaat men ervan uit dat waarheid gevonden kan worden. Deleuze stelt deze vooronderstelling in vraag en daarmee ook Whiteheads hele systeem.
Choose an application
With the rise of e-learning in business and management education, certain questions surface regarding the onset and success of e-learning platforms. Different critical factors determine whether a learner will use such a platform, be satisfied and perceive personal benefits. This study draws upon two main information system models and theory which suggests the important influence of students’ grit and level of individualism or collectivism. A new research model to explain e-learning success is proposed and tested by means of an online survey study among 69 students at a faculty of economics and business. The results obtained after partial least analysis indicate that user satisfaction can be considered as the main indicator of success. The study also provides empirical evidence to support the role of grit, system quality, information quality and service quality as determinants of user satisfaction. These results can be used to improve e-learning strategies and for future research regarding business and management education.
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|