Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Samen met Codou gaan de kinderen op reis en leren zo meer over hoe jonge kinderen in Senegal eten, spelen, leven. De bedoeling is om zo een verbondenheid te creëren met andere kinderen in de wereld met een houding van respect, begrip en openheid. De methodiek bevat 4 stappen: de nieuwsgierigheid opwekken bij kinderen, het verhaal voorlezen, het verhaal verwerken en een verwerkingsactiviteit.
Didactics of social education --- Regional documentation --- Senegal --- Africa
Choose an application
Broederlijk Delen --- Senegal (land) --- Duurzame landbouw --- Milieubescherming --- Ontwikkelingssamenwerking --- Mondiale vorming --- Duurzame ontwikkeling --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs
Choose an application
10 posters.
Broederlijk Delen --- Senegal (land) --- Duurzame landbouw --- Milieubescherming --- Ontwikkelingssamenwerking --- Mondiale vorming --- Duurzame ontwikkeling --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs
Choose an application
Met de lessuggesties wil Studio Globo de kinderen in de eerste plaats laten mee-voelen, hen laten openstaan voor andere kinderen in de wereld die ook naar school gaan, voor nieuwe en andere dingen rondom hen, hun blik verruimen verder dan hun eigen wereld. Ze willen de leerlingen ook nieuwsgierig maken, gelijkenissen tussen hun eigen leven en het leven van andere leerlingen komen op de voorgrond. Oudere leerlingen leren dat onderwijs een hefboom voor ontwikkeling is. Toch zijn er heel wat oorzaken waarom onderwijs niet voor iedereen toegankelijk is: conflict of oorlog, financiële redenen, onevenwicht tussen jongens en meisjes, minder goede ligging, infrastructuur, gezondheidsredenen, ... En tot slot kan een goed politiek beleid ook wel voor oplossingen zorgen. De lessen zijn uitgewerkt voor 50 min. met mogelijke uitbreidingen. En dan is er nog het gezamenlijk belmoment. (Bron: catalogus Docatlas, Antwerpen)
478.1 --- onderwijs --- Leerkrachten --- mondiale vorming --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Peru
Choose an application
Choose an application
In onze samenleving worden sommige mensen uitgesloten van de overvloed aan kansen en mogelijkheden. Deze lesmap helpt leerkrachten in de derde graad lager onderwijs om armoede, een complex gegeven, op een respectvolle manier bespreekbaar te maken in de klas. Dit gebeurt op drie manieren. De leerlingen leren wat armoede betekent, ze krijgen tools om met een andere bril te kijken naar mensen die in armoede leven en ze worden zich ervan bewust dat ook zij acties kunnen ondernemen die ervoor zorgen dat mensen meer kansen krijgen. De lesmap is opgebouwd rond de principes van onderzoekend leren. Ook de CLIM-methodiek wordt gehanteerd. Aanvullend kunnen leerkrachten een vormingstraject volgen bij Studio Globo en kan je met je klas een bezoek brengen aan het inleefatelier 'Achter de muur'.
Social problems --- Didactics of social education --- Belgium
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Inhoud fotoset : 1. Tomaten planten - 2. Spelen in de waterput - 3. Samen eten - 4. Afwassen - 5. Telefoneren - 6. Boodschappen doen - 7. Valies maken - 8. Samen spelen - 9 Attaya proeven (thee) - 10. Chakary klaarmaken (samen koken) Inhoud lessenmap Secundair onderwijs : Senegalese jongeren zijn op zoek naar een betere toekomst. Van plattelandsvlucht over duurzame landbouw tot de toekomst van voedselproductie. Drie verschillende lessen brengen deze thema's op maat van de leerlingen. Iedere les geeft nog extra suggesties om verder inhoudelijk, levensbeschouwelijk of godsdienstig te verdiepen. Elke les geeft duidelijk aan voor welke doelgroep het bedoeld is, de duur van de activiteit, de doelstellingen, de vakoverschrijdende eindtermen, de didactische werkvormen en leermiddelen, de lesvoorbereidingen te doen door de leerkracht, de lesstructuur en de gebruikte literatuur. (Bron: catalogus Docatlas, Antwerpen)
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|