Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een respectvolle en waardige omgang met conflictpartners is van belang om meningsverschillen niet te laten escaleren tot onoplosbare situaties. Conflictcoaching is een bijzondere tak van sport, waarbij de conflictcoach de betrokkenen helpt de angel uit het conflict te halen. Dat vraagt om onafhankelijkheid, uit de inhoud blijven en empowerment van alle conflictpartners.www.boekenbank.be/
Coaching ; management --- management --- sociale vaardigheden --- 65.012.4 --- 007 --- E-books --- Conflicthantering --- Coaching --- Management --- Sociology of minorities --- Social welfare methods
Choose an application
Een respectvolle en waardige omgang met conflictpartners is van belang om meningsverschillen niet te laten escaleren tot onoplosbare situaties. Conflictcoaching is een bijzondere tak van sport, waarbij de conflictcoach de betrokkenen helpt de angel uit het conflict te halen. Dat vraagt om onafhankelijkheid, uit de inhoud blijven en empowerment van alle conflictpartners. Dit boek biedt de fijne kneepjes van het vak, zowel uit theorie als praktijk. Francine ten Hoedt (Hat Trick), conflictkundige en coach, houdt zich sinds 1999 als coach en conflictbemiddelaar bezig met mensen, conflicten en organisaties.
Business policy --- conflicthantering --- coaching --- begeleidingsmethodieken
Choose an application
Choose an application
Verschillen van mening worden vaak vermeden of weggemoffeld uit angst voor erger en escaleren vervolgens tot intense conflicten. Dat zijn dure grappen: werknemers gaan vaak slechter functioneren, melden zich ziek en hele afdelingen kunnen ontwricht raken. Wil men de in- en externe ontwikkeling van organisaties verbeteren, dan mag men conflicten niet uit de weg gaan. "Er mag gebotst worden binnen bedrijven", zo stellen de auteurs van dit boek, maar veel opvattingen binnen organisaties zijn conflictvermijdend en zijn daarom aan revisie toe. Het boek is een pleidooi om conflicten toe te laten in organisaties en daar de vruchten van te plukken, mits goed gemanaged door competente managers. Managers als conflictcoaches kunnen in dit proces een wezenlijke bijdrage leveren. Dit boek is gebaseerd op voorbeelden uit het dagelijkse leven van de manager. De auteurs ontlenen hun informatie aan mediation- en coachingsgesprekken en interviews met managers. Zij introduceren de competenties conflictvaardig, conflictmanagement en conflictcoaching. De principes van systeemdenken en conflictescalatie worden uitgewerkt in nuchtere interventies. Er wordt veel aandacht besteed aan opvattingen die manoeuvreerruimte bieden
Personnel management --- Labour conflicts --- coaching --- Social psychology --- conflicthantering --- arbeidsconflicten --- Didactic strategies --- Business policy --- E-books --- departement Algemeen 11 --- conflictmanagement --- 65.012.4 --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Coaching --- #KVHB:Conflicthantering --- #KVHB:Leidinggeven --- #KVHB:Management --- 366.41 --- Coaching --- Conflicten --- Conflicthantering --- Team personeel talenten crisis leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Leidinggeven --- Teamwerk --- Reflectie --- Management --- Bedrijfspsychologie --- Conflict --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs
Choose an application
Dit boek is gebaseerd op voorbeelden uit het dagelijkse leven van de manager. De auteurs ontlenen hun informatie aan mediation- en coachingsgesprekken en interviews met managers. Zij introduceren de competenties conflictvaardig, conflictmanagement en conflictcoaching. De principes van systeemdenken en conflictescalatie worden uitgewerkt in nuchtere interventies. Er wordt veel aandacht besteed aan opvattingen die manoeuvreerruimte bieden. (Bron: covertekst)
Personnel management --- Labour conflicts --- coaching --- Social psychology --- arbeidsconflicten --- Didactic strategies --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- 658 --- 65.012.4 --- 060230.jpg --- Coaching --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- Conflicten --- Conflicthantering --- Management --- Personeelsmanagement --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- Conflict
Choose an application
Professioneel omgaan met conflicten is niet vanzelfsprekend. In organisaties stoppen we onze mening vaak liever weg. Of we sussen en negeren een probleem, waardoor het kan uitgroeien tot een bitter conflict. De box bevat vijf spellen om bij individuen, groepen en teams de competentie `conflictvaardig' te verbeteren. Bij het doorlopen van de spellen maken de auteurs onderscheid tussen de fasen: - bewust worden: waarnemen, signaleren; - experimenteren, doen, uitproberen: de weg naar mastership; - excelleren: expres escaleren en deëscaleren, grenzen verleggen, conflictcoaching
Didactics of social education --- Personnel management --- conflicthantering --- 307.4 --- coaching --- mediation --- ruziemaken --- spelen --- Conflictbeheersing --- conflict --- maatschappelijk werk --- psychologie, bedrijven --- Conflicten --- Conflicthantering --- conflicten --- mondelinge communicatie --- sociale vaardigheden --- Sociaal conflict --- 301.15 --- 007.1 --- 007 --- Games
Choose an application
Mediation is een vak dat je leert door te doen. Ondanks de vele initiatieven en inspanningen is mediation nog niet zo ingeburgerd dat iedere mediator een bloeiende praktijk heeft. Met name startende mediators geven aan dat zij moeilijk aan zaken kunnen komen en daardoor weinig of geen praktische ervaring kunnen opdoen. Veel mediators zitten in een intervisiegroep of doen aan intercollegiale consultatie: een nuttige en plezierige manier om te voorkomen dat je bedrijfsblind wordt, verstrikt raakt in een vaste routine of juist de weg kwijt raakt door de veelheid aan mogelijkheden. Vaak is er een tekort aan zaken waarmee kan worden geoefend. In die behoefte aan casuïstiek voorziet dit casusboek. Casus- en oefenboek voor bemiddelaars bevat 32 casus. Bij de keuze van zaken is gebruikgemaakt van de beschrijving van de competenties voor mediators die in het Handboek Mediation en op de site van Intop te vinden zijn. Het boek is voor zowel de startende als de meer ervaren mediator interessant. (Bron: achterflap publicatie)
S20120048.jpg --- bemiddeling --- 007 --- E-books
Choose an application
Bij het doorlopen van de spellen maken de auteurs onderscheid tussen 3 fasen: bewust worden: waarnemen, signaleren - experimenteren, doen, uitproberen: de weg naar mastership - excelleren: expres escaleren en deëscaleren, grenzen verleggen, conflictcoachingBron: handleiding
Conflicthantering --- Speltherapie --- Spel --- Ruzie --- Communicatie --- Groepsdynamiek --- Teambegeleiding --- Groepsproces --- Vaardigheden --- Competentie --- Bemiddeling --- Teamwerk --- Conflict --- Sociale vaardigheden --- Kaartspel --- Conflicthantering.
Choose an application
Met het kaartspel Spelen met conflicten bekwaam je je in de kunst van het vreedzaam ruziemaken. Leer je eigen gedrag in conflicten herkennen en hoe het anders kan. Verleg je grenzen om tot betere afstemming te komen bij conflicten. Hoe kun je een ruzie veranderen in een waardevolle leersituatie? Hoe kun je een conflict gebruiken om je relaties sterker te maken? De drie sets kaarten in dit spel helpen je conflictvaardiger te worden. Spelen met conflicten kan worden gebruikt voor zelfreflectie of als speels instrument voor managers, coaches en andere professionals die mensen en teams begeleiden. Download het competentieformulier en extra situatiekaarten
Didactics of social education --- Personnel management --- conflicthantering
Choose an application
Verschillen van mening worden vaak vermeden of weggemoffeld uit angst voor erger en escaleren vervolgens tot intense conflicten. Dat zijn dure grappen: werknemers gaan vaak slechter functioneren, melden zich ziek en hele afdelingen kunnen ontwricht raken. Wil men de in- en externe ontwikkeling van organisaties verbeteren, dan mag men conflicten niet uit de weg gaan. `Er mag gebotst worden binnen bedrijven`, zo stellen de auteurs van dit boek, maar veel opvattingen binnen organisaties zijn conflictvermijdend en zijn daarom aan revisie toe. Het boek is een pleidooi om conflicten toe te laten in organisaties en daar de vruchten van te plukken, mits goed gemanaged door competente managers. Managers als conflictcoaches kunnen in dit proces een wezenlijke bijdrage leveren. Dit boek is gebaseerd op voorbeelden uit het dagelijkse leven van de manager. De auteurs ontlenen hun informatie aan mediation- en coachingsgesprekken en interviews met managers. Zij introduceren de competenties conflictvaardig, conflictmanagement en conflictcoaching. De principes van systeemdenken en conflictescalatie worden uitgewerkt in nuchtere interventies. Er wordt veel aandacht besteed aan opvattingen die manoeuvreerruimte bieden. Aan dit boek is verbonden het boek Praktijkboek Conflictcoaching. Kijk voor meer informatie ook eens op www.multimediacoach.nl
Business policy --- conflicthantering --- coaching
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|