Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

EhB (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

Odisee (1)

PXL (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2018 (1)

2013 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Inleiding organisatiekunde
Authors: --- ---
ISBN: 9789046903681 Year: 2013 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inleiding organisatiekunde geeft een kernachtig overzicht van het vakgebied organisatiekunde. Het boek is opgebouwd rond het 7S-model van McKinsey. Na een inleidend hoofdstuk, waarin organisatiekunde in een historisch perspectief wordt geplaatst, staat in de verdere hoofdstukken steeds een van de S-begrippen uit het 7S-model centraal: strategy, structure, systems, staff, skills, style en shared values. In elk hoofdstuk wordt een S-begrip uitgelegd, worden leerdoelen geformuleerd en komen actuele praktijkvoorbeelden en uitgebreid casusmateriaal aan bod. De verbanden tussen de verschillende begrippen worden in de slotparagraaf van elk hoofdstuk expliciet gemaakt. In het afsluitende hoofdstuk wordt een overzicht gegeven van de laatste trends en ontwikkelingen binnen de organisatiekunde. Bron : http://www.coutinho.nl/


Book
Dit is marketing !
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789046905500 9789046967126 Year: 2018 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is marketing? Daar heeft iedereen wel een idee over. Maar velen zullen er in hun kennismaking met dit fascinerende vak achter komen dat marketing veel diverser is dan ze aanvankelijk dachten. Zo is het succes van Nespresso of Apple niet alleen te danken aan een goede reclamecampagne, maar vooral aan het enorme aantal marketingactiviteiten. Dit is marketing! geeft met behulp van veel voorbeelden een compleet overzicht van het hele vakgebied. Allereerst wordt het marketingvak besproken in een breed verband in de organisatie. Vervolgens besteden de auteurs aandacht aan de marketinganalyse. Alle in- en externe invloedsfactoren passeren de revue. Tot slot wordt beschreven hoe het beleid aan de hand van de vier marketinginstrumenten product, prijs, plaats en promotie, kan worden geoperationaliseerd. Met behulp van uitgebreide casuïstiek en oefenmateriaal kunnen studenten zich de stof daadwerkelijk eigen maken. Na bestudering van dit boek moet het behalen van een marketingdiploma dan ook geen probleem meer zijn. De stof volgt nauwgezet de exameneisen (taxonomie) voor het vak Nima-A Marketing. Bron : http://www.coutinho.nl

Listing 1 - 2 of 2
Sort by