Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
'De Karthuizer' houden zich bezig met maatschappelijke, culturele en sociaal-pedagogische vraagstukken, vooral uit de sector zorg, welzijn en cultuur in Amsterdam en omstreken. Het kan daarbij om van alles gaan: van jeugdprojecten tot schuldsanering. Goed onderzoek hoort aan de basis van de aanpak van dit soort vraagstukken te liggen. In Nederland is men, wat de aanpak van maatschappelijke problemen betreft, niet zo onderzoekminded. Liever vindt men het wiel opnieuw uit. Een voorbeeld is het buurtproject waarbij vaders worden ingeschakeld om lastige jongeren in het gareel te krijgen. Veel grot
Qualitative research. --- Education --- Research --- Methodology.
Choose an application
In 2011 hield de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap op een symposium een pleidooi voor onderzoek dat beter aansluit bij de praktijk en minder vrijblijvend academisch is. In het besef dat een dergelijk pleidooi niet voor de eerste keer is gehouden hebben deelnemende onderzoekers aan het symposium, op basis van hun ervaringen met onderzoek, hun visie op wetenschap en hun betrokkenheid bij de samenleving, artikelen voor dit boek geschreven. Dat heeft geleid tot een variëteit van artikelen die laten zien dat de praktijk van en denkbeelden over onderzoek in ontwikkeling zijn. Voor onze moderne complexe samenleving voldoen oude onderzoeksmethoden niet meer, zijn wetenschapsparadigmas aan het verschuiven, blijkt de methodologie van onderzoek in discussie en is het onderscheid tussen onderzoekers en onderzochten van karakter aan het veranderen. Burgers worden medeonderzoekers, onderzoekers durven op te treden als maatschappelijk bewuste burgers. Dat wordt op vele manieren geïllustreerd en gedemonstreerd in de artikelen van dit boek. Het is een ontwikkeling die nog lang niet is afgelopen maar uit de artikelen ontvouwt zich een zekere (methodo)logica. Praktijkonderzoek dat zo in ontwikkeling is, koerst af op een nieuwe balans tussen wetenschap en samenleving waarin onderzoek, onderwijs en praktijkontwikkeling hand in hand gaan.
Choose an application
The main objective of the research presented in this book is to broaden the scope of attachment theory by stressing the importance of a social network approach to the study of attachment. This approach forms the integrating theme of this volume, as is testified by various studies of attachment as it develops in an ""extended"" rearing context over and beyond the limits of the traditional mother-child dyad. In this connection attention is paid to the importance of sibling relationships, attachment relationships with professional caregivers, the role of the father in caring and rearing yo
Attachment behavior in children --- Interpersonal relations in children --- Social networks --- Anxiety, Separation. --- Interpersonal Relations. --- Object Attachment. --- Networking, Social --- Networks, Social --- Social networking --- Social support systems --- Support systems, Social --- Interpersonal relations --- Cliques (Sociology) --- Microblogs --- Child psychology --- Emotions in children --- Parent and child --- Bonding, Psychological --- Object Relationship --- Psychological Bonding --- Bonding (Psychology) --- Bonds, Emotional --- Emotional Bonds --- Object Relations --- Symbiotic Relations (Psychology) --- Attachment, Object --- Attachments, Object --- Bond, Emotional --- Bondings (Psychology) --- Emotional Bond --- Object Attachments --- Object Relation --- Object Relationships --- Relation, Object --- Relation, Symbiotic (Psychology) --- Relations, Object --- Relations, Symbiotic (Psychology) --- Relationship, Object --- Relationships, Object --- Symbiotic Relation (Psychology) --- Gender Issues --- Husband-Wife Communication --- Partner Communication --- Relations, Gender --- Gender Relations --- Social Interaction --- Communication, Husband-Wife --- Communication, Partner --- Communications, Husband-Wife --- Communications, Partner --- Gender Issue --- Gender Relation --- Husband Wife Communication --- Husband-Wife Communications --- Interaction, Social --- Interactions, Social --- Interpersonal Relation --- Issue, Gender --- Issues, Gender --- Partner Communications --- Relation, Gender --- Relation, Interpersonal --- Relations, Interpersonal --- Social Interactions --- Friends --- Emotional Intelligence --- Separation Anxiety Disorder --- Anxiety Disorder, Separation --- Separation Anxiety --- Anxiety, Separation --- Interpersonal Relations --- Object Attachment --- Attachment behavior in children. --- Interpersonal relations in children. --- Social networks. --- Social Relationships --- Relationship, Social --- Relationships, Social --- Social Relationship --- Social Behavior
Choose an application
The main objective of the research presented in this book is to broaden the scope of attachment theory by stressing the importance of a social network approach to the study of attachment. This approach forms the integrating theme of this volume, as is testified by various studies of attachment as it develops in an "extended" rearing context over and beyond the limits of the traditional mother-child dyad. In this connection attention is paid to the importance of sibling relationships, attachment relationships with professional caregivers, the role of the father in caring and rearing young children, and the (short-term and long-term) effects on attachment quality of maternal employment in infancy. Also, the cross-cultural validity of Ainsworth's Strange Situation is discussed, with reference to the USA, Sweden, Israel, Japan, The Netherlands, etc. In adopting a social network approach, the attachment theory proves to be a particularly useful instrument for reflecting on the consequence of social change (maternal employment, symmetrical families, socialisation of childrearing) for child development.
Choose an application
Choose an application
Kinderopvang --- Opleidingen --- Praktijk --- Theorie --- Methodiek --- Opleiding --- Arbeidsmarkt --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap
Choose an application
De Beoordelingsschaal pedagogische kwaliteit. Leer- en leefomgeving voor baby's en dreumesen is ontwikkeld om zicht te krijgen op de mate waarin de baby- of dreumesgroep een veilige, gezonde en stimulerende omgeving biedt voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen. Het is de Nederlandse vertaling van de Infant/Toddler Environment Rating Scale - Revised Edition (ITERS-R). De schaal bevat items met indicatoren op zeven verschillende kwaliteitsniveaus (variërend van onvoldoende kwaliteit tot uitstekende kwaliteit), die specifieke en praktische handreikingen bieden voor het optimaliseren van de dagelijkse praktijk. De beoordelingsschaal kan daarom gebruikt worden voor zelfevaluatie door pedagogisch medewerkers; voor monitoring door leidinggevenden, schoolhoofden en coaches; en voor systematische beoordeling door getrainde observatoren (bijvoorbeeld voor inspectiedoeleinden of wetenschappelijk onderzoek). Tot nu toe was de Nederlandse vertaling van de ITERS-R alleen beschikbaar voor gebruik in wetenschappelijk onderzoek. Om het denken over en het in kaart brengen van de pedagogische kwaliteit ook in de praktijk op gang te brengen, verscheen er in 2009 wel al een op de ITERS-R en ECERS-R gebaseerde algemene checklist voor leidinggevenden en kwaliteitswerkers in de kinderopvang. Deze checklist is opgenomen in de NCKO-Kwaliteitsmonitor. Bron: https://www.epo.be/nl/boeken/9789088505584/beoordelingsschaal-pedagogische-kwaliteit
Educational sciences --- meetinstrumenten (psychologie) --- baby's --- kinderopvang --- peuters --- Kinderopvang --- Pedagogie --- Leeromgeving --- Baby --- Peuter --- Ruimte (gebouw) --- Zelfevaluatie --- Kwaliteitszorg
Choose an application
Educational sciences --- meetinstrumenten (psychologie) --- kinderopvang --- kleuteronderwijs --- peuters
Choose an application
Kind --- Jeugdpsychologie --- Hechting (psychologie) --- Hechtingstheorie --- Bowlby, John
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|