Narrow your search

Library

KBC (1)

UCLouvain (1)

ULB (1)


Resource type

book (2)


Language

French (2)


Year
From To Submit

2020 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Les images des femmes dans la publicité : au début du XXIe siècle en France
Author:
ISBN: 9782343213279 2343213275 Year: 2020 Publisher: Paris: L'Harmattan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Une étude des divers types de représentations des femmes dans les campagnes publicitaires au XXIe siècle. L'auteure dégage notamment une sexualisation prononcée de la femme et une injonction à s'apprêter qui influent sur sa place et son rôle au sein de la société. ©Electre 2020


Book
Les Images des Femmes Dans la Publicité : Au début du XXIe Siècle en France
Author:
ISBN: 9782140161988 214016198X Year: 2020 Publisher: Paris, France : L'Harmattan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book delves into the portrayal of women in advertising, examining how media representations influence societal perceptions and gender roles. It explores the dichotomy between women's liberation and objectification, analyzing whether advertisements contribute to the empowerment or subjugation of women. The author critiques the commercialization of female images and the societal pressures surrounding beauty and femininity. The work is rooted in sociological research, aiming to provide a comprehensive understanding of the impact of media on women's status. It targets scholars and readers interested in gender studies, media influence, and social dynamics.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by