Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
12-121-8
Science --- Manuscripts. Epigraphy. Paleography --- Didactics of higher education --- eindwerken schrijven --- Study methods --- Scripties --- 001.8 --- #KVHB:Schrijven --- #KVHB:Scripties --- 808 --- Afstudeerprojecten ; wetenschappelijk eindwerk ; leidraad --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- Jan T'Sas --- scripties --- wetenschappelijk onderzoek --- 450.8 --- 489 --- hoger onderwijs --- onderwijs --- scriptie --- 002 --- Citeren --- Eindwerken --- Informatie --- Scriptie --- Thesis --- 001.8 Methodologie in de wetenschap --- Methodologie in de wetenschap --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Methodiek van het studeren --- Hoger onderwijs; algemeen --- Hoger onderwijs
Choose an application
Choose an application
322 --- Gezinnen --- OCMW --- Sociologie --- Voeding en gezondheid --- 613.221 --- Armoede --- Gezonde voeding --- Koken --- Voeding --- Kansarmen --- Kansarmoede --- Gerechten --- Voedingsgewoonten --- Gezondheid --- Kansarme --- Gezin --- Gerecht (voedsel) --- Voedingsgewoonte --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Gedrag --- Groep --- Atlas --- Museum --- Ouderenzorg --- Drank
Choose an application
Over de organisatie en structuur van groepswerk, over klasschikking, over werksfeer creëren. Meer dan twintig praktijkvoorbeelden hoe je leerlingen in groepen kunt laten werken. In groepswerk kunnen leerlingen tot sprekend leren komen. Samen leren doe je immers via taal. Maar dat lukt enkel als leerlingen basisregels volgen: • naar elkaar luisteren ; • respect tonen voor elkaars mening; • kritisch doorvragen; • positieve feedback geven ; • als groep naar een consensus streven. Er is maar één probleem : leerlingen worden niet met deze vaardigheden geboren en ze krijgen ze niet allemaal mee van thuis. Ze moeten ze dus op school leren. Tot nu toe bestond daar in Vlaanderen geen didactiek voor, geen kant-en-klare lessen, geen evaluatievormen. Dit boek vult die leemte in. Niet met grote theorieën, wel met veel voorbeelden, suggesties en modellessen met werkbladen. Alleen sprekend leren doet groepswerk écht renderen.
Groepswerk --- Basisonderwijs. --- Didactic strategies --- lager onderwijs --- groepswerk --- Primary education --- Groepswerk ; basisonderwijs --- #PBIB:+110.51 --- didactiek --- 474.21 --- didactische werkvormen --- basisonderwijs --- Groepswerk (Werken in groepen) --- groepsgesprekken --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactische werkvormen --- Education [Elementary ] --- Belgium --- Curricula --- Group work in education --- PXL-Education 2014 --- leren leren --- Lager onderwijs --- Coöperatief leren
Choose an application
Van de Russische leerpsycholoog Vygotsky en recenter, op basis van de sociaalconstructivistische leertheorie, weten we dat taal en interactie belangrijk zijn voor het leren van leerlingen. Groepswerk biedt leerkrachten heel wat kansen om zowel vakdoelen als talige doelen na te streven. Hierbij kunnen exploratieve gesprekken aangewend worden: dat zijn gesprekken waarin leerlingen gericht leren argumenteren en hun gedachten formuleren waardoor ook hun probleemoplossende vaardigheden erop vooruitgaan. Maar leerlingen beheersen de exploratieve gesprekstechnieken niet van nature en ze krijgen ze ook niet zomaar van thuis mee; ze moeten ze leren op school. Deze studie biedt zowel een theoretisch raamwerk als de resultaten van een empirisch onderzoek aan. Met dit boek leer je sprekend of leer je je leerlingen sprekend leren!
Choose an application
Choose an application
Op deze site vind je drie grote luiken, telkens met summiere achtergrondinfo, didactische visie en kant en klare uitgewerkte lessen. Aan bod komen: taalbeschouwing, leesplezier en sprekend leren. Wordt regelmatig aangevuld!
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|