Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Coaching is een professie. Iedere coach ontwikkelt zijn eigen vorm, stijl en werkwijze en geeft daarmee kleur aan de begrippen die centraal staan in het vak: authenticiteit, zelfsturing en eigenaarschap. Coaching roept een waaier aan associaties op.Bij een rondgang langs twaalf professionals die coaching in Nederland mede hebben vormgegeven, zijn de vragen steeds hetzelfde: welke invalshoek is voor jou belangrijk? Wat is voor jou de kern van coaching en hoe heb jij het vak kleur gegeven?Het resultaat is een caleidoscopisch perspectief op coaching en leren. De combinatie van theorie, praktijk en verwerkingsopdrachten maakt dit boek belangrijk voor iedereen die zich in het vak wil verdiepen en bekwamen: opleiders, onderzoekers, coaches, supervisoren, begeleiders van leer- en ontwikkelprocessen, bestuurders en opdrachtgevers. En voor iedereen die ?gewoon? nieuwsgierig is naar het fenomeen coaching.(https://www.managementboek.nl/boek/9789024434749/kleuren-in-coaching-tanja-odijk)
Coaching Coaching --- Didactic strategies --- Organization theory --- arbeidssociologie --- teamwork --- coaching --- leidinggeven --- organisatiepsychologie --- Coaching --- Teambegeleiding --- Professionalisering --- Organisatiemanagement
Choose an application
Choose an application
Reflecteren is een vorm van leren die je emotionele intelligentie vergroot, het helpt je effectiever te handelen, omdat je bewust stilstaat bij je ervaringen, je gedrag en het effect dat dit heeft op anderen. Het is de basis voor succesvol gedrag in uw werk en studie en ligt ten grondslag aan andere competenties zoals bijvoorbeeld samenwerken. Het Reflectiespel 1 helpt je om je reflectievermogen (verder) te ontwikkelen.'Het Reflectiespel 1' bestaat uit 120 kaarten, verdeeld rond 5 thema's, waarmee we dagelijks veelvuldig in ons werk of studie in aanraking komen. Je kunt het spel alleen en met anderen spelen.Het spel kent 10 startvragen en 10 kaarten met blinde vlekken, en van 5 thema?s ieder 20 kaarten, totaal 120 kaarten. Ieder thema kent een JOKER, een kaart voor alle spelers.Het spel bevat de thema's die de volgende competenties vertegenwoordigen:- Resultaatgerichtheid, bijvoorbeeld: Hoe resultaatgericht vinden je medespelers je? En op welke vlakken?- Communicatie, bijvoorbeeld: Met wie praat je het makkelijkst en het moeilijkst en hoe komt dat?- Planmatig werken, bijvoorbeeld Hoe tevreden ben je over je wijze van aanpak om doelen te bereiken?- Samenwerken, bijvoorbeeld: Welke rol vervul je meestal als je samenwerkt met anderen?- Omgaan met conflicten, bijvoorbeeld: Wanneer en waarover heb je de laatste keer ruzie gekregen? - Wat was jouw bijdrage?Doel van het spelHet doel van 'Het Reflectiespel 1' is je reflectievermogen (verder) te ontwikkelen, het vergroten van je zelfkennis en de dynamiek met anderen. Het spel helpt je om je andere competenties sneller eigen te maken op een serieuze en speelse manier door middel van zelfreflectie en feedback van medespelers. Wie zich meer bewust is van de dynamiek tussen zichzelf en anderen, zal authentieker en effectiever reageren.Voor wie?'Het Reflectiespel 1' is bedoeld voor iedereen die de kunst van het reflecteren wil leren of dat aan anderen wil leren zoals: professionals, managers en medewerkers, coaches, collega-coaches, supervisoren, loopbaanbegeleiders, docenten in de rol van tutoren, projectbegeleiders, studiebegeleiders en intervisiegroepen studenten.Bron: https://www.managementboek.nl/spel/9789024401772/reflectiespel-1-de-basis-van-alle-competenties-spel-marijke-lingsma
Educatieve spellen. --- Persoonlijkheidsleer. --- Jeux Spelen --- Compétences Bevoegdheden --- personeelsmanagement --- personeel --- personeelsbeleid --- Human resources --- Competenties --- Coachen --- Organisatieleer --- leiding geven --- Games --- Reflectie --- Zelfkritiek --- Coaching --- Persoonlijke ontwikkeling --- Intervisie --- Communicatie --- Planmatig werken --- Resultaatgericht werken --- Teamwerk --- Conflicthantering --- Emotionele intelligentie --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Competentie --- Onderwijs --- Social psychology --- Didactic strategies --- Personnel management --- zelfevaluatie --- reflectie (psychologie) --- sociale psychologie --- zelfontplooiing --- competenties --- ontwikkelingspsychologie --- coaching --- HRM (human resource management) --- bedrijfsleer --- didactische werkvormen
Choose an application
Reflecteren is een vorm van leren die uw emotionele intelligentie vergroot. Het helpt u effectiever te handelen als professional, omdat u bewust stilstaat bij uw ervaringen, uw gedrag en het effect hiervan op anderen. Het is de basis voor succesvol gedrag in uw werk en studie en ligt ten grondslag aan alle andere competenties.In ons handelen en denken zitten patronen van terugkerende vanzelfsprekendheden. We denken daar niet bewust over na. We reageren als vanzelf. Door reflectie wordt u zich bewust van die automatismen, van uw innerlijke obstakels maar ook van uw ongebruikte mogelijkheden.Doel van dit spel is uw reflectievermogen (verder) te ontwikkelen, het vergroten van uw zelfkennis en de dynamiek met anderen. Het helpt u om uw andere competenties sneller eigen te maken op een serieuze en speelse manier door middel van zelfreflectie en feedback van medespelers. Wie zich meer bewust is van de dynamiek tussen zichzelf en anderen, zal authentieker en effectiever reageren
Reflectie (onderdeel leerproces) --- Competentie --- Coaching --- Didactic strategies --- Secondary education
Choose an application
Reflecteren is een vorm van leren die de emotionele intelligentie verhoogt. Door reflectie word je je bewust van automatismen, innerlijke obstakels en ongebruikte mogelijkheden. Reflectie is ook je onaangename trekken onder ogen zien, accepteren en een keuze maken hoe je er mee om wilt gaan. Met dit spel ontdek je wat je belangrijk vindt om zo vaardiger en bekwamer te worden in het uiten van je emoties in relatie met anderen. Het Reflectiespel bestaat uit twee delen met in totaal 240 kaarten, verdeeld rond 10 thema's, waarmee we dagelijks in ons werk of onze studie in aanraking komen. Dit eerste deel bevat volgende competenties: resultaatgerichtheid, communicatie, planmatig werken, samenwerken, omgaan met conflicten. Meer achtergrondinformatie over het spel is te vinden op de website.
Social psychology --- Didactic strategies --- Secondary education --- Higher education --- Hygiene. Public health. Protection --- zelfevaluatie --- reflectie (psychologie) --- competenties --- gezondheidszorg --- hulpverlening --- persoonlijkheidsontwikkeling
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|