Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Dus u wilt de baas worden ? Dan kunt u maar beter managementtaal leren spreken. U denkt het al snel te begrijpen, maar pas op, managementtaal luistert heel nauw. U geeft geen bevelen, maar u motiveert uw team. U ontslaat niemand, maar u realiseert een taakstelling. En u mag nooit, maar dan ook nooit zeggen dat u tegen een klus opziet. Elke klus is een uitdaging, toch ?Dit boek is ook een spoedcursus organisatiekunde. U leert begrijpen hoe bureaucratieën werken en hoe u erin kunt overleven. En heel misschien, hoe u ze kunt veranderen. Maar pas op: dit kan uw carrière maken of breken. Deze inburgeringscursus is geschreven door organisatieadviseur Joop Swieringa, bekend van 'Gedoe komt er toch' en 'In plaats van reorganiseren'. Joop is gefascineerd door het verschijnsel dat mensen in organisaties samen dingen doen die niemand eigenlijk wil. Al adviserend en schrijvend probeert hij uw werk leuker te maken. Bron : http://www.managementboek.nl
Leiderschap --- Management --- Taalgebruik --- Organisatieleer --- Organisatiesociologie --- Veranderingsmanagement --- Bureaucratie
Choose an application
'Gedoe komt er toch' (Scriptum, 2005) stelde klassieke wijsheden over organisatieverandering aan de kaak. Bijvoorbeeld dat mensen liever niet willen veranderen, dat je draagvlak moet ontwikkelen en de top er achter moet staan. Deze 'wijsheden' zijn gebaseerd op het adagium 'geen gedoe'. Probeer gedoe niet te vermijden of te verdoezelen maar zorg dat het 'op tafel' komt. Dat lucht niet alleen op, maar geeft je ook de gelegenheid de negatieve energie van gedoe om te zetten in de positieve energie van verandering en vernieuwing. 'Gedoe op tafel' geeft antwoord op de vraag hoe je gedoe op tafel brengt. Geen kwestie van techniek en vaardigheid, maar meer van durf. Want in de klassieke leer is gedoe taboe; een beetje organisatie of manager heeft het niet. Dus is er alle reden om het te ontkennen, te negeren of weg te werken. Maar dat heeft een hoge prijs: de energie loopt weg en de bureaucratie groeit; managers - vaak de verkeerde - worden ontslagen of haken af; medewerkers - de betere - lopen weg en klanten zoeken hun heil bij de concurrent. Organisaties kunnen aan gedoe kapot gaan. Gedoe moet op tafel om opgelost te kunnen worden. In 'Gedoe op tafel' worden de fenomenen van gedoe beschreven, het taboe uitgespit en uiteengezet hoe een goed gedoe-op-tafel proces eruit ziet en welke methodes kunnen worden gehanteerd bij het tafelen van gedoe.Bron : http://www.standaardboekhandel.Be
Social psychology --- Sociology of organization --- Organization theory --- bedrijfsleer --- Organisatieveranderingen --- Management --- Verandering --- Organisatieleer --- Organisatieverandering
Choose an application
Continuing education --- Employees --- Learning --- Organizational change --- 65.01 --- Learning process --- Comprehension --- Education --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Lifelong education --- Lifelong learning --- Permanent education --- Recurrent education --- Adult education --- Change, Organizational --- Organization development --- Organizational development --- Organizational innovation --- Management --- Organization --- Manpower planning --- Employee development --- Employee training --- Employees, Training of --- In-service training --- Inservice training --- On-the-job training --- Training of employees --- Training within industry --- Vestibule schools --- Occupational training --- Employer-supported education --- Training of --- Organization theory
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Hoe leren organisaties en wat maakt een organisatie lerend? Deze vragen vormen de rode draad van dit werk. Het oorspronkelijke werk legde in de jaren negentig de basis voor het begrip 'lerende organisatie'. Veel ondernemers, directeuren, managers, adviseurs en opleiders werden gegrepen door dit concept. Al snel werd het ook op hogescholen en universiteiten als leerboek gebruikt in de opleiding bedrijfskunde.Deze derde druk biedt een samenhangend, lerend perspectief op organiseren en leidinggeven. Een nieuw paradigma, dat haaks staat op de klassieke manier van kijken, waarin het gaat om ordening, beheersing en controle; op 'meer en beter van hetzelfde'. Het boek bestaat uit vijf delen, die elk zelfstanding te lezen zijn. In het eerste deel wordt in de geschiedenis een antwoord gezocht op de vraag waarom organisaties zo 'slecht leren'. In het tweede deel wordt het kernbegrip 'organisatiegedrag' uitgewerkt: hoe het ontstaat, zich ontwikkelt, stolt en weer verandert. De leidende vraag van deel 3 is hoe verschillende 'types' organisaties leren. Deel 4 behandelt de organiseer- en managementprincipes van een lerende organisatie. Deel 5 gaat over hoe een bestaande organisatie te veranderen in een lerende organisatie
Organisatie --- Organisatieleer --- Veranderingsproces --- Veranderingsmanagement --- Lerende organisatie --- Dienstverlening
Choose an application
Sociology of organization --- Organization theory --- Social psychology --- organisatieverandering --- bedrijfskunde --- #SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:35H305 --- Changement Verandering --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- 366.4 --- management --- organisatieleer --- veranderingsmanagement --- vernieuwing --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Organisatieleer: organisatieverandering --- Management --- Organisatieveranderingen --- Verandering --- Organisatieleer --- Organisatieverandering
Choose an application
In dit boek worden tien klassieke wijsheden over organisatieverandering aan de kaak gesteld. Wijsheden waar op het eerste gezicht niets tegen in te brengen valt: natuurlijk moet je draagvlak hebben, uiteraard is het belangrijk dat de top erachter staat. En er is niets tegen een helder doel. Maar gek genoeg is dat juist wat er mis¹ is met deze wijsheden: als ze zo vanzelfsprekend zijn, waarom is het dan zo nodig om ze steeds weer te noemen? Wat is hun functie in het veranderingsproces? Al die open deuren over organisatieverandering komen rechtstreeks voort uit het klassieke gedachtegoed over organiseren en managen. Het zijn opvattingen die de bureaucratie juist veroorzaken of versterken. En dus zijn het misvattingen als je toe wilt naar een niet-klassieke, niet bureaucratische organisatie. Het adagium geen gedoe is de rode draad die al die onzinnige wijsheden bij elkaar houdt. Maar organisatieveranderingen geven gedoe. Altijd. Veel of weinig, boven- of ondergronds, heet of koud. De boodschap van dit boek: probeer gedoe niet te vermijden, maar zorg juist dat het op tafel komt.
Choose an application
Lerende organisatie --- Organisatie --- Organisatieleer --- Verandering --- Management --- Dienstverlening --- Klantgericht ondernemen
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|