Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Begrippen en afkortingen1 Beoordelen, een begripsbepaling2 Competentiegericht toetsen en beoordelen3 De beoordelaar4 Kwaliteit van de examineringBijlage 1 Mbo-competentiesBijlage 2 Checklist voor de beoordelaar volgens de Wacker-methodeBijlage 3 Kwalificatiestructuur Gezondheidszorg en WelzijnBijlage 4 Reflectiemodel volgens KorthagenBijlage 5 STARRT-model om te gebruiken bij de reflectie op ontwikkelingsgerichte toetsenBijlage 6 De ABC-methodeBijlage 7 Beoordelingsformulier: reflectie op het beroepsbekwaam handelen
Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Competentiegericht onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 484.4 --- assessment --- competentiegericht onderwijs --- examinering --- competenties --- Evalueren --- kwaliteitszorg --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- verpleegkundige opleiding --- onderwijs --- examen --- kwaliteitsbewaking (audit) --- evaluatie --- 489.4 --- verpleegkunde --- toetsen --- examineren --- beoordelen --- beoordeling --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of medicine --- HO (hoger onderwijs) --- vroedkundige opleiding --- Higher education
Choose an application
Zakboek Ziekten is een naslagwerk met een begrijpelijk en logisch overzicht van de meest voorkomende ziekten, onderzoeken, behandelingen en complicaties. Het is bedoeld voor een grote groep zorg- en hulpverleners met een meer of minder medische achtergrond, zoals groepsleiders in de verstandelijk gehandicaptenzorg, psychiatrie of kinderopvang, maatschappelijk werkers, leraren en jeugdzorgwerkers.Zakboek Ziekten is ook bijzonder praktisch voor studenten in opleiding en bij zorgprofessionals die hun medische kennis willen opfrissen. Sterk aan dit handzame boek is dat het aansluit bij bekende classificaties als ICD, DSM het Farmacotherapeutisch Kompas. Actuele informatie van RIVM, het Nationaal Kompas Volksgezondheid, en de richtlijnen van CBO zijn geïntegreerd in de inhoud. Dit zakboek helpt om medische kennis te vergroten, te bepalen wanneer er verder actie moet worden ondernomen of moet worden doorverwezen.Elk hoofdstuk begint met de aangeboren afwijkingen en/of de kinderziekten en gaat verder met de overige ziekten. Na een algemene inleiding over ziekten van het betreffende orgaansysteem volgt er per ziekte een indeling in subkopjes:- Definitie met achtergrondinformatie- Oorzaken - Symptomen- Stellen van de diagnose- Behandeling- Complicaties - Prognose - Preventie, zorg en begeleiding- Meer informatie- Een handig trefwoordenregister.
Ziekten --- Geneeskunde --- Ziekteleer --- 606 --- ziekten --- ziekteleer --- Geneeskundige specialismen --- PXL-Healthcare 2014 --- ziektebeelden --- Ziekte --- Geneeskundig specialisme --- Pathologie
Choose an application
In competentiegericht onderwijs bepalen leerlingen grotendeels zelf wat zij willen leren. In dit onderwijs is ook toetsing in de praktijksituatie belangrijker geworden. Deze veranderingen zorgen ervoor dat een leerling een ander soort begeleiding nodig heeft. De werkbegeleider heeft een nieuwe rol gekregen: die van coach en beoordelaar. Competentiegericht begeleiden vraagt om maatwerk. Dat betekent dat de begeleidingsstijl moet worden afgestemd op de leerstijl van een leerling. Dit is voor de werkbegeleider een nieuwe uitdaging.Het Zakboek werkbegeleiden in zorg en welzijn geeft werkbegeleiders in de sector zorg en welzijn toepasbare adviezen voor het begeleiden van leerlingen in de competentiegerichte beroepspraktijkvorming. Dit handzame zakboek helpt u de werkbegeleiding in de dagelijkse praktijk verder te ontwikkelen.
Medicine. --- Family medicine. --- Geriatrics. --- Nursing. --- Medicine & Public Health. --- General Practice / Family Medicine. --- Geriatrics/Gerontology. --- Professional & Vocational Education. --- Clinical nursing --- Nurses and nursing --- Nursing process --- Family practice (Medicine) --- General practice (Medicine) --- Clinical sciences --- Medical profession --- Care of the sick --- Medicine --- Gerontology --- Older people --- Physicians (General practice) --- Human biology --- Life sciences --- Medical sciences --- Pathology --- Physicians --- Diseases --- Health and hygiene --- Health Workforce
Choose an application
Cliënten en patiënten hebben recht op goede zorg en begeleiding van up-to-date geschoolde professionals. Goed uitgevoerde werkbegeleiding, toetsing en beoordeling helpen bij het opleiden én het behoud van vakmensen in zorg en welzijn. Naast het coachen van leerlingen/studenten (werkbegeleiding) is het steeds vaker een taak van professionals om collega's te coachen en te toetsen en vervolgens te beoordelen op hun vaardigheden, bijvoorbeeld in het kader van de wet BIG: zijn ze nog voldoende bekwaam? Toetsen en beoordelen worden als lastig en zwaar ervaren. Het is daarom noodzakelijk om medewerkers toe te rusten om dit eerlijk en objectief te kunnen doen. Dit boek biedt praktische handvatten in begeleidingsmethodieken, beoordelings- en toetsvormen. Het daagt de professional uit om kritisch naar zichzelf te kijken en de eigen valkuilen bij coaching, toetsen en beoordelen te herkennen. Het boek is te gebruiken als naslagwerk voor opleiders, voor training van werkbegeleiders, toetsers en beoordelaars (assessoren).Deze uitgave vervangt de twee zakboeken "Werkbegeleiding" en "Toetsen en beoordelen in competentiegericht onderwijs". Deze totaal herziene druk is geactualiseerd en uitgebreid met de toepassing van coaching, toetsing en beoordeling van de professional (medewerker/collega) op de werkvloer.
Stagebegeleiding --- Supervisie --- PXL-Healthcare 2017 --- zorgsector --- beroepscompetenties --- evaluatie --- coachen --- klinisch redeneren --- begeleidingsmodellen
Choose an application
Dit boek gaat over alle aspecten van de persoonlijke verzorging, van baby tot oudere, van een zieke en een gezonde cliënt. In de zorgverlening wordt veel waarde gehecht aan een goede lichaamsverzorging, dit heeft een positieve invloed op de gezondheid. Er wordt met name aandacht besteed aan hoe de helpende haar werk op de cliënt, een werkplanning maakt en rekening houdt met hygiëne en veiligheid.
604.85 --- persoonlijke verzorging --- lichaamsverzorging --- hygiëne --- Labour market --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language
Choose an application
Hygiene. Public health. Protection --- zorgverstrekking --- beroepsuitoefening
Choose an application
Didactic strategies --- Didactics --- Hygiene. Public health. Protection --- Nursing --- competenties --- leerlingenbegeleiding --- stagebegeleiding --- verpleegkunde --- zorg --- beoordeling --- didactische werkvormen
Choose an application
Cliënten en patiënten hebben recht op goede zorg en begeleiding van up-to-date geschoolde professionals. Goed uitgevoerde werkbegeleiding, toetsing en beoordeling helpen bij het opleiden én het behoud van vakmensen in zorg en welzijn. Naast het coachen van leerlingen/studenten (werkbegeleiding) is het steeds vaker een taak van professionals om collega's te coachen en te toetsen en vervolgens te beoordelen op hun vaardigheden, bijvoorbeeld in het kader van de wet BIG: zijn ze nog voldoende bekwaam? Toetsen en beoordelen worden als lastig en zwaar ervaren. Het is daarom noodzakelijk om medewerkers toe te rusten om dit eerlijk en objectief te kunnen doen. Dit boek biedt praktische handvatten in begeleidingsmethodieken, beoordelings- en toetsvormen. Het daagt de professional uit om kritisch naar zichzelf te kijken en de eigen valkuilen bij coaching, toetsen en beoordelen te herkennen. Het boek is te gebruiken als naslagwerk voor opleiders, voor training van werkbegeleiders, toetsers en beoordelaars (assessoren).Deze uitgave vervangt de twee zakboeken "Werkbegeleiding" en "Toetsen en beoordelen in competentiegericht onderwijs". Deze totaal herziene druk is geactualiseerd en uitgebreid met de toepassing van coaching, toetsing en beoordeling van de professional (medewerker/collega) op de werkvloer.
Sociology of social welfare --- Didactics of higher education --- welzijnswerk --- zorgsector --- coaching --- studentenbegeleiding --- onderwijssociologie
Choose an application
Dit basiswerk beschrijft de verschillende werkvelden en doelgroepen die de helpende in het werk tegenkomt. Hoe werk je planmatig, hoe ga je om met de cliënt en hoe werk je samen met alle betrokkenen? Om het werk goed te doen, werkt de helpende aan de eigen kwaliteit en die van de organisatie.
Labour market --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language
Choose an application
Cliënten en patiënten hebben recht op goede zorg en begeleiding van up-to-date geschoolde professionals. Goed uitgevoerde werkbegeleiding, toetsing en beoordeling helpen bij het opleiden én het behouden van vakmensen in zorg en welzijn. Naast het coachen van leerlingen/studenten (werkbegeleiding) is het steeds vaker een taak van professionals om collega’s te coachen en te toetsen en vervolgens te beoordelen op hun vaardigheden, bijvoorbeeld in het kader van de wet BIG: zijn ze nog voldoende bekwaam? Toetsen en beoordelen worden vaak als lastig ervaren. Het is daarom noodzakelijk om medewerkers toe te rusten om dit eerlijk en objectief te kunnen doen. Dit boek biedt praktische handvatten in gespreks- en begeleidingsmethodieken, beoordelings- en toetsvormen. Het daagt de professional uit om kritisch naar zichzelf te kijken en de eigen valkuilen bij coaching, toetsen en beoordelen te herkennen. Het boek is te gebruiken als naslagwerk voor opleiders, voor training van werkbegeleiders, toetsers en beoordelaars (assessoren).De praktijk van zorg, welzijn en onderwijs verandert voortdurend. Dat rechtvaardigt een actualisatie van dit boek over het opleiden van studenten en professionals. Thema’s die nieuw of aangepast zijn op basis van onderwijsvernieuwingen zijn praktijkleren en het werken vanuit leervragen. De WACKER-methode bij toetsen en beoordelen is uitgebreid met voorbereiding en afronding en heet nu de VROEG-WACKER-NU-methode. Begeleiden van volwassen studenten en zij-instromers komt voort uit een verandering van de arbeidsmarkt. Het is belangrijk om jongeren én ouderen te motiveren en te behouden voor het beroep. Daarom hebben de thema’s motivatie, oplossingsgericht begeleiden en praktische reflectiemethoden een plek gekregen in deze herziene versie.
Sociology of social welfare --- Didactics of higher education --- welzijnswerk --- zorgsector --- coaching --- studentenbegeleiding --- onderwijssociologie
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|