Narrow your search

Library

UCLL (4)

KBR (2)

Odisee (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

DB (1)

Hogeschool Gent (1)

KU Leuven (1)

PXL (1)

UAntwerpen (1)

More...

Resource type

book (8)


Language

Dutch (8)


Year
From To Submit

2005 (1)

2002 (2)

1994 (5)

Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Boos - bang - blij: themamap voor peuters en kleuters
Authors: ---
ISBN: 9060929020 Year: 1994 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met uitgewerkte activiteiten voor volgende belangstellingspunten: boos zijn, ruzie over speelgoed, ik kan al, alleen gelaten worden, een baby erbij, knuffel kwijt, dieren, knuffelen, feest.


Book
Boos - bang - blij : themamap voor peuters en kleuters
Authors: ---
ISBN: 9060927577 Year: 1994 Publisher: Alphen aan den Rijn Tjeenk Willink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met uitgewerkte activiteiten voor volgende belangstellingspunten: boos zijn, ruzie over speelgoed, ik kan al, alleen gelaten worden, een baby erbij, knuffel kwijt, dieren, knuffelen, feest.

Keywords


Book
Boos, bang, blij : themamap voor peuters en kleuters
Authors: ---
Year: 1994 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom H.D. Tjeenk Willink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Boos bang blij : themamap voor peuters en kleuters
Authors: ---
ISBN: 9060927575 Year: 1994 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom H.D. Tjeenk Willink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Boos bang blij : themamap voor peuters en kleuters
Authors: ---
Year: 1994 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom HD Tjeenk Willink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handreiking aan peuterleidsters in kindercentra en aan leerkrachten van de onderbouw van de basisscholen om thematisch te werken rond emoties. In de map worden spelsuggesties gegeven voor kinderen van 2 tot 6 jaar. Deze suggesties staan geordend in 9 thema's. In de activiteten wordt zowel de emotionele ontwikkeling van het kind gestimuleerd als de taalontwikkeling. Omdat het belangrijk is, dat kinderen uit andere culturen zich ook geaccepteerd voelen, zijn er diverse anderstalige activiteiten opgenomen.


Book
Eindevaluatie Innovatieprogramma Jeugdzorg Limburg : een gewonnen uitwedstrijd
Authors: --- --- ---
Year: 2002 Publisher: Amsterdam : DSP-groep BV

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Eindevaluatie Innovatieprogramma Jeugdzorg Limburg : een gewonnen uitwedstrijd
Authors: --- --- ---
Year: 2002 Publisher: Amsterdam : DSP-groep BV

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Het banen van een pad : methodische beschrijving van gezinscoaching op basis van de ervaringen met het experiment in Limburg.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9044118471 Year: 2005 Publisher: Antwerpen : Garant,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Het banen van een pad' is een methodische beschrijving van de ervaringen die gezinscoaches en 'hun' gezinnen hebben opgedaan in het experimenteel programma gezinscoaching Limburg ( Nl.). Gekeken is naar hoe de gezinscoaches vorm geven aan hun taak en de verschillen in manier van werken zijn uitgezuiverd. Daarmee wordt het palet geschetst van de gezinscoach, voorzover dat nu zichtbaar is geworden. In de methodische beschrijving komen diverse facetten aan de orde: wat is een gezinscoach eigenlijk, wie heeft een gezinscoach nodig en waarom, wie wordt gezinscoach, wat doet hij precies, wat moet iemand kunnen als gezinscoach en wat is zijn (meer)waarde. Inhoudsopgave : Inleiding: waarom gezinscoaching?: Introductie van de term - Gezinscoaching in Limburg - Wettelijke basis gezinscoaching - Opbrengsten van het experiment. Gebruiksaanwijzing: Methodische beschrijving, geen methodiek - Verantwoording - Leeswijzer. Wat is een gezinscoach?: De coach - De gezinscoach - Taak versus functie. Voor wie is gezinscoaching bedoeld?: Melden - Beoordelen - Interveniëren . Twee typen gezinnen : Verstoorde relatie - Draagkracht en draaglast - Leerbare' gezinnen - ' 'Stabiliseerbare' gezinnen - Gezinscoaching is maatwerk. Wie wordt gezinscoach?: Hulpverlener die al werkzaam was in het gezin - Iemand uit het sociale netwerk van het gezin - Een voor het gezin onbekende hulpverlener - De relatie gezinsvoogd en gezinscoach - Het gezin kiest . Wat heeft de gezinscoach nodig? : Heldere opdracht - Afstemgesprekken - Intervisie en andere vormen van feedback - Organisatorische inbedding . Het coachen van gezin en hulpverlening : Starten - Werkenderwijs - Dynamisch systeem - Stoppen met gezinscoaching . Verschillen in rol en stijl : Verschillende rollen - Stijlen in gezinscoaching - Wat moet een gezinscoach kunnen?: Dilemma's en spanningsvelden - Vaardigheden . Gecoacht worden: Ervaringen van gezinnen- Het geheim van de gezinscoach. Samenvatting Colofon

Listing 1 - 8 of 8
Sort by