Narrow your search

Library

UCLL (19)

KBR (4)

AP (1)

KU Leuven (1)


Resource type

dissertation (17)

book (6)


Language

Dutch (22)

English (1)


Year
From To Submit

2024 (2)

2022 (2)

2021 (3)

2020 (2)

2019 (3)

More...
Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Copywriting : pimp je tekst : copy en content met poeier
Authors: ---
ISBN: 9789464140231 Year: 2020 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Copywriting --- Schrijven


Book
Informatievaardigheden : informatie zoeken, selecteren en beoordelen
Authors: ---
ISBN: 9789043034081 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek bevat een selectie uit 'Deskresearch' van Maarten van Veen en Kees Westerkamp ten behoeve van de studenten van de studenten Management en Technologie van de UC Leuven-Limburg.


Book
Copywriting : pimp je tekst : copy en content met poeier : 2MK, 3BVT, 3MA-EPM : MBM76a - MBO16x
Authors: ---
ISBN: 9789463445078 Year: 2017 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Copywriting: pimp je tekst : copy en content met poeier
Authors: ---
ISBN: 9789463793933 Year: 2019 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Copywriting : pimp je tekst : copy en content met poeier
Authors: ---
ISBN: 9789464143003 Year: 2021 Publisher: Leuven Acco Learn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Informatievaardigheden : informatie zoeken, selecteren en beoordelen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789043036016 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Pearson Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deskresearch is een handleiding voor het zoeken en verwerken van informatie. Door middel van een stappenplan wordt de lezer begeleid bij het opzetten en uitvoeren van literatuuronderzoek. Elk hoofdstuk gaat in op een specifieke fase van het zoeken naar informatie: van het formuleren van de zoekvraag tot de kwaliteit van de rapportage. Drie thema's krijgen speciale aandacht: het bepalen van de informatiebehoeften, het gebruiken van informatiebronnen en het beoordelen van informatie. Tevens is er veel aandacht voor internet als informatiebron en het gebruik van zoekmachines. (Bron: covertekst)

Keywords


Dissertation
Virtuele academische congressen Het nieuwe normaal?: Welke lessen vallen er te trekken uit de COVID-19 pandemie voor de organisatie van toekomstige academische congressen aan de KU Leuven?
Authors: --- ---
Year: 2021 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De komst van de wereldwijde COVID-19 pandemie zorgde voor een annulatie van alle on-site (fysieke) bijeenkomsten, zo ook voor de academische congressen. Om hier een alternatief voor te bieden moeten de congresorganisatoren aan de KU Leuven virtuele varianten bedenken en opzetten. Dit zorgt voor een hele aanpassing, ook voor de deelnemers. Om deze academische congressen te kunnen blijven vrijwaren in de toekomst zijn de virtuele congressen in het leven geroepen. De vraag blijft echter: zijn deze virtuele congressen het nieuwe normaal? Of wordt alles terug zoals voordien? Het doel van dit onderzoek is te achterhalen wat er na deze COVID-19 periode moet worden meegenomen, wat niet en wat beter kan naar de toekomst toe. Hiervoor is de volgende centrale onderzoeksvraag opgesteld: “Welke lessen vallen er te trekken uit de COVID-19 pandemie voor de organisatie van toekomstige academische congressen aan de KU Leuven? “. Hier wordt gekeken naar hoe deelnemers deze veranderingen ervaren, en/of de COVID-19 pandemie een effect heeft achtergelaten op de toekomst van de academische congressen, welke lessen er getrokken kunnen worden en wat dus zeker moet blijven bestaan bij de organisatie van toekomstige academische congressen. Om een antwoord te kunnen geven op de centrale onderzoeksvraag is er een online onderzoek uitgevoerd waarvoor een online survey onder de deelnemers van academische congressen aan de KU Leuven werd gedaan. Aangezien de aanleiding van het onderzoek de COVID-19 pandemie is, is dit onderzoek uitgestuurd naar deelnemers die de omwisseling van on-site naar virtueel hebben meegemaakt. Omdat er een onderzoek gevoerd wordt naar deze veranderingen en naar de ervaringen van de deelnemers, zijn deze respondenten een relevante doelgroep voor dit onderzoek. Uit de antwoorden op de vragenlijst bleek dat ‘netwerking’ als grootste meerwaarde wordt gezien bij on-site congressen. Dit is de factor waarvoor deelnemers naar een academisch congres zouden reizen en mag derhalve niet verwaarloosd worden bij de opkomst van virtuele academische congressen. Bij virtuele congressen worden de opgenomen presentaties als absolute meerwaarde gezien. Wat de prijszetting betreft zijn de deelnemers voor een on-site congres, zelfs zonder catering, bereid een hogere prijs dan gemiddeld te betalen, net omwille van de factor ‘netwerking’ die bij een virtueel congres niet aanwezig is. Hieruit volgt dat deelnemers slechts een lagere conference fee willen betalen voor een virtuele variant van een on-site congres. Als algemene conclusie kunnen we stellen dat het virtuele aspect, op welke manier dan ook, zijn plaats zal behouden bij het organiseren van toekomstige congressen. Er wordt verwacht dat er in de toekomst meer on-site congressen zullen plaatsvinden, in combinatie met de voordelen van de virtuele congressen. Dit ligt in lijn met het resultaat dat deelnemers de toekomst van de academische congressen in een hybride vorm zien. Op basis hiervan wordt aanbevolen om voorgaande resultaten mee te nemen bij het organiseren van toekomstige academische congressen aan de KU Leuven. Eventueel vervolgonderzoek zou zich kunnen richten op hoe de toekomstige academische congressen het best georganiseerd worden in postcorona tijden. KU Leuven – congres – pandemie – lessen – toekomst – on-site – virtueel

Keywords


Dissertation
Het data-driven attributiemodel
Authors: --- ---
Year: 2019 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Online adverteren is de laatste jaren enorm gegroeid. Zo zijn er veel meer mogelijkheden om online te adverteren en ontstaan er ook steeds meer platforms waarop je kan gaan adverteren. Maar al deze vernieuwingen brengen ook meer uitdagingen met zich mee voor adverteerders en media agencies. Eén van deze uitdagingen is het gaan analyseren en verwerken van alle data van advertentiecampagnes die verkregen wordt via deze online advertentieplatfroms zoals Facebook en of Google. Meer specifiek de data met betrekking tot online conversies. Het doel van dit onderzoek is het achterhalen welke oplossingen deze advertentieplafroms aanbieden voor het analyseren en interpreteren van deze data aan de hand van attributiemodellen. Meer specifiek is er in deze studie onderzoek verricht naar het data-driven attributiemodel dat tot op heden het meest complete model is aangeboden door deze platforms om aan conversiebepaling te doen aan de hand van data. Zo werd er onderzocht hoe het staat met het huidige gebruik van het model door Belgische media agencies, wat de huidige problemen van het model zijn en wat de toekomstperspectieven zijn van het data-driven attributiemodel. Daaruit is de onderzoeksvraag opgesteld: Kan het data-driven attributiemodel een real-time rapporteringstool worden voor Belgische media agency? Hierbij is real-timerapporteringstool een live of constante vorm van rapportering. Om een antwoord te kunnen geven op de onderzoeksvraag is een onderzoek verricht aan de hand van een diepte-interview en een ondersteunden case study verkregen bij Annalect. Uit de resultaten van het onderzoek is gebleken dat het data-driven attributiemodel in de Belgische mediasector in zeer beperkte mate wordt gebruikt. Dit matige gebruik is te danken aan meerdere struikelblokken zoals bijvoorbeeld de GDPR-wetgeving en cross-platform adverteren via Google en Facebook. Waaruit geconcludeerd kan worden dat data-driven attributie tot op heden nog niet gebruikt kan worden als real-time tool en dit in de nabije toekomst ook nog enkel een utopie is voor de Belgische mediasector. Wel kan er worden gezegd dat het data-driven attributiemodel de toekomst is van conversiebepaling en ooit de standaard van conversie rapportering zal worden.

Keywords


Dissertation
De vorming van sterke teams en de meerwaarde van teambuildingactiviteiten
Authors: --- ---
Year: 2015 Publisher: Heverlee Katholieke Hogeschool Leuven. Departement Economisch Hoger Onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze scriptie volgde uit een stage bij een evenementenbureau dat gespecialiseerd is in teambuilding ens en incentives. (Bron: auteur)

Keywords


Dissertation
Hoe kan een customer journey de reiservaring van UniTrips klanten uitbreiden?
Authors: --- ---
Year: 2021 Publisher: Leuven : UC Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze scriptie omvat een volledig uitgewerkte customer journey voor touroperator UniTrips alsook een theoretische onderbouwing van deze customer journey. UniTrips wilt aan de hand van een customer journey de reiservaring van haar klanten uitbreiden en de klantloyaliteit en -intimiteit verhogen. De literatuurstudie definieert verschillende begrippen die noodzakelijk zijn voor het begrijpen van een customer journey zoals: customer journey, contactpunt, klantintimiteit, klantloyaliteit. Daarnaast spendeert de literatuurstudie aandacht aan twee modellen die gebruikt worden ter onderbouwing van de contactpunten: het 4E’s-model en contactpunt elementen. Een customer journey map biedt een chronologisch overzicht van de contactpunten uit het standpunt van de klant. Daarnaast wordt vermeld hoeveel weken voor of na de reis de contactpunten plaatsvinden. UniTrips werkt zeer persoonlijk. De zaakvoerder is steevast de contactpersoon en alle reizen worden op maat gemaakt en in samenspraak met de klant uitgewerkt waardoor geen enkele reis dezelfde is. Deze persoonlijke werking legt een goede basis voor klantintimiteit en wordt doorgetrokken in de verschillende contactpunten door steeds persoonlijk te communiceren met de klant: anekdotes delen uit vorige reizen en persoonlijke tips geven. De gehanteerde modellen dienen als onderbouwing van de customer journey die erin slaagt de reiservaring van UniTrips klanten uit te breiden en deze reeds in België te doen beginnen. Op basis van de gehanteerde modellen kan verwacht worden dat de customer journey er ook in slaagt klantintimiteit en klantloyaliteit te verhogen. Dit zal echter pas aantoonbaar zijn in de toekomst wanneer klanten effectief de customer journey doorlopen. In conclusie biedt dit project een eerste customer journey voor touroperator Unitrips die direct geïmplementeerd kan worden. Daarnaast kan deze customer journey ook dienen als sjabloon voor customer journeys naar andere bestemmingen in de toekomst. De theorie die de contactpunten ondersteunt, dient voornamelijk om deze customer journey en andere in de toekomst een zo hoog mogelijke kans op slagen te geven.

Keywords

Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by