Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (3)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

VIVES (2)

AP (1)

Hogeschool Gent (1)

Odisee (1)

FOD/SPF PO (1)

Vlaams Parlement (1)

VUB (1)


Resource type

book (4)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2020 (1)

2014 (1)

2009 (1)

2007 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
De internet scorecard 2.0 : realiseer je online strategie
Authors: ---
ISBN: 9789043017831 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Internet Scorecard is een stevig hulpmiddel om de effectiviteit en winstgevendheid van online activiteiten te meten en te verbeteren. Centraal staat de internetstrategie van de onderneming. Dit boek biedt een handleiding voor iedereen die bezig is met internet en zijn rendement op internetinvesteringen wil vergroten. In deze tweede editie besteden de auteurs aandacht aan de nieuwste trends, indicatoren en praktijkvoorbeelden. De beschreven methode bekijkt de internetactiviteiten vanuit vier perspectieven: financieel, de klant, de website zelf en de organisatie achter het web. De auteurs richten zich op het efficint zakendoen via het internet. Het ondernemen via de website neemt nog steeds toe, maar de investeringen blijven achter en leveren vaak ook onvoldoende rendement op. Ook zien ondernemers te weinig kans om hun naamsbekendheid via het internet te vergroten. In dit werk geven de auteurs aanwijzingen hoe het ondernemen (lees: verkopen) kan worden verbeterd. Er wordt ingegaan op Succesfactoren: nieuwe klanten, kosten, winstgevendheid, bereik van campagnes enzovoort. Ook wordt indringend ingezoomd op online marketingtechnieken. Interessant zijn de aanwijzingen over hoe je van online bezoekers vaste klanten kunt maken. Verder bevat het werk interviews met online-aanbieders (Bol, TNT, KLM, Tom Tom). Herziene en geactualiseerde heruitgave; nieuwe trends worden beschreven, meer concrete (en dus praktische) praktijkvoorbeelden gegeven. Ook de interviews zijn nieuw. Het boek is allesomvattend en praktisch en mag als naslagwerk worden beschouwd voor ondernemers en studenten. De tijd van spelen op het internet is voorbij. Je kan je als ernstig bedrijf of organisatie niet meer veroorloven een amateuristische website online te laten zetten door een of andere knutselaar of collega met wat extra tijd. Consumenten zijn zeer veeleisend geworden en voorspelbaar in hun onvoorspelbaarheid. Een grote uitdaging voor een onderneming, maar de mogelijkheden van een goede website zijn Dan ook enorm. De vraag is tegenwoordig dus niet zomaar of je een website hebt, maar ook of die site wel effectief is. Zijn de investeringen die je doet of wil doen gerechtvaardigd? Waar schort er nog wat en hoe los je dit op? Wanneer je als bedrijf wil nagaan of je doelstelingen gerealiseerd worden, dan is het Balanced Scorecard Systeem nooit veraf. Kritische succesfactoren worden getoetst aan 'Key Performance Indicators' en dit op het gebied van je financin, je klant, je organisatie ... en je website. Dit laatste hebben de auteurs verder ontwikkeld om zo tot een 'internet scorecard' te komen. Geert-Jan Smits en Joost Steins Bisschop besteden hierbij aandacht aan nieuwe trends, indicatoren, concrete praktijkvoorbeelden en interviews met prominente vakgenoten. Ze helpen je concreet bij het vertalen van doelstellingen naar successen en bij het implimenteren van de online strategie. Dit boek gaat natuurlijk verder dan alleen wat webstatistiekjes. Om de kwaliteit van je site en de organisatie Te meten zijn die immers weinig relevant. Belangrijker is wat de bezoeker van je site vindt en vandaar ook de nodige aandacht voor webanalytics, useability tests, enqutes en expertenonderzoeken. Een zeer interessant boek voor iedereen die genteresseerd is in het verbeteren van online resultaten.


Book
De internet scorecard : verbeter je online resultaten
Authors: ---
ISBN: 9789043013987 Year: 2007 Publisher: Amsterdam Pearson Education


Book
De Scorecard 4.0
Authors: ---
ISBN: 9789043037709 Year: 2020 Publisher: Amsterdam Pearson Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ondernemingen die in het online domein actief zijn zonder een goed doordachte opzet schieten tekort. De Scorecard is een belangrijk hulpmiddel om de effectiviteit en winstgevendheid van online activiteiten te meten, te verantwoorden en te verbeteren. De Scorecard 4.0 geeft inzicht in hoe een organisatie een succesvolle strategie in een online omgeving kan realiseren. Dit boek probeert te helpen om daadwerkelijk resultaten te bereiken. Het reikt een methode aan waarmee je de online operatie inzichtelijk maakt en online doelstellingen kunt definiëren. Ook helpt het je de juiste vragen te stellen, waardoor je tussentijds kunt volgen of de gekozen werkrichting de juiste was, met als doel het rendement op de investeringen inzichtelijk te maken en bedrijfsdoelstellingen te realiseren. De Scorecard kan ervoor zorgen dat medewerkers in alle geledingen van de organisatie een strategie delen, doelen gemeen hebben, met elkaar begrijpen wat succes is, en begrip hebben voor elkaars dilemma’s. Dit boek biedt een heldere handleiding voor diegene die op sturend of uitvoerend niveau bezig is met de online activiteiten van een organisatie. Ook biedt het handvatten om inzicht te krijgen in hoe je die online prestaties kunt verbeteren. De heldere structuur, voorbeelden en interviews maken dit boek daarnaast geschikt als studieboek in het hoger onderwijs. Op de website www.deonlinescorecard.nl vind je opdrachten en aanvullend lesmateriaal. Joost Steins Bisschop is partner bij Jungle Minds (www.jungleminds.nl) en auteur van talrijke publicaties (oud-columnist Het Financieele Dagblad, Frankwatching) en diverse boeken. Eindredacteur Marenna van Reijssen (www.mareredactie.nl) is docent Digital Marketing bij Breda University of Applied Sciences. Zij is tevens auteur van het boek Interactieve marketing.

Keywords


Book
De online scorecard 3.0 : meet en verbeter je online resultaten
Authors: ---
ISBN: 9789043031738 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ondernemingen die in het online domein actief zijn zonder een goed doordachte opzet schieten tekort. De Online Scorecard is een belangrijk hulpmiddel om de effectiviteit en winstgevendheid van online activiteiten te meten, te verantwoorden en te verbeteren.De Online Scorecard 3.0 geeft inzicht in hoe een organisatie een succesvolle strategie in een online omgeving kan realiseren. De auteurs beschrijven de veelgebruikte termen, indicatoren, modellen en technologieën en brengen ze met elkaar in ver­band. Daarbij baseren zij zich op betrouwbare bron­nen als Nielsen, Google Academy, Jungle Minds, MarketingFacts en Frankwatching. Hoe de online scorecard werkt in de praktijk wordt toegelicht aan de hand van interviews met inspirerende spelers die ermee hebben gewerkt, zoals Marijn de Wit (Bol.com), Martijn van der Zee (KLM) en Oscar Diele (TNT).Opdrachten, infographics en een heldere structuur maken dit boek ook geschikt als studieboek. Het is van belang voor e-commerce geïnteresseerden, (e-commerce) managers, studenten en docenten aan het hoger onderwijs.Joost Steins Bisschop is partner bij Jungle Minds en vaste columnist van Het Financieele Dagblad. Geert-Jan Smits is oprichter van Jungle Minds en Flinders bv. Hij is nu managing director bij Flinders en bestuurslid van Thuiswinkel.org. Eindredacteur Marenna van Reijsen werkte als lector e-business en docent bij Hogeschool Tio. Thans is ze adviseur en opleider bij Mare­redactie.nl. Zij is auteur van het boek Interactieve Marketing.Bron : http://www.bol.com

Listing 1 - 4 of 4
Sort by