Listing 1 - 10 of 32 << page
of 4
>>
Sort by

Book
De praktijk van de positieve psychologie : over interventies in organisaties in transitie, op school en op het werk
Author:
ISBN: 9789085750611 908575061X Year: 2016 Publisher: Antwerpen Cyclus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Positieve psychologie doet onderzoek naar omstandigheden waarbij mensen tot bloei komen en naar technieken die het welbevinden van mensen bevorderen: onderzoek naar en training van empathie, vriendelijkheid, humor en optimisme.In dit boek staat het stimuleren van deze positieve emoties centraal. De focus ligt op toepassingen van de positieve psychologie en meer concreet op interventies in organisaties in transitie, op school en op het werk.


Book
Theory-of-mind-screening-schaal
Author:
ISBN: 9053503161 Year: 1994 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gestructureerd interview voor ouders en kinderen met een ontwikkelingsleeftijd van 6-12 jaar om het concept 'theory-of-mind' meetbaar te maken. Theory-of-mind: de vaardigheid om aan jezelf en aan anderen gedachten, gevoelens, ideeën en intenties te kunnen toeschrijven en op basis daarvan te anticiperen op gedrag van anderen. (verbale) vragen en opdrachten aan de hand van situatieschetsen, verhalen en afbeeldingen.


Book
Leren denken over denken en leren begrijpen van emoties
Author:
ISBN: 9044115286 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek beschrijft een complete sociale cognitietraining voor sociaal onvaardige en sociaal onrijpe kinderen met een ontwikkelingsleeftijd van 5-12 jaar. Het programma bestaat uit 54 sessievoorbeelden in opklimmende moeilijkheidsgraad waarin sociale cognities en meer specifiek 'Theory of Mind' (TOM), getraind worden. TOM is de cognitieve vaardigheid aan jezelf en aan anderen gedachten en gevoelens toe te kennen en op basis daarvan te anticiperen op gedrag van anderen.


Book
Kind in de knel : ontwikkelingsstoornissen in de praktijk van de jeugdzorg : samen-werken.
Author:
ISBN: 9044116797 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoudsopgave 1 Ontwikkelingsproblematiek: de noodzaak van precisie 2 Een stuurloos brein. Gebrek aan doelbewuste controle bij kinderen met een pervasieve ontwikkelingsstoornis 3 Vroege knelpunten: Sociaal-communicatieve tekorten bij kleuters met autisme 4 Diagnostiek en behandeling van agressieve kinderen: Theorie, onderzoek en praktijk 5 Effectieve behandelingen gezocht: De zorgpraktijk als onderzoekslaboratorium voor effectiviteitsbepaling


Book
Persoonlijke kracht als sleutel tot succes.
Author:
ISBN: 9789085750420 Year: 2012 Publisher: Antwerpen Cyclus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

172 --- zelfkennis --- zelfontplooiing --- Levenskunst


Book
Grensverleggend leiderschap
Author:
ISBN: 9789085750505 Year: 2013 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Cyclus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De ambitie van dit boek is inzicht geven in wat succesvol leiderschap is vanuit en voor de praktijk van leidinggeven. De uitdaging is om vanuit een gedegen analyse door te dringen tot de essentie van leiderschap, vanuit het perspectief van de complexe en dynamische praktijk van leidinggeven. Het blijkt dat een drietal rollen van leiderschap en de interactie daartussen essentieel zijn: ondernemend leiderschap, inspirerend leiderschap en grensverleggend leiderschap. Grensverleggend leiderschap is pieken met leiderschap waarbij ondernemen en inspireren alleen niet genoeg is. Er moeten ook grenzen verlegd worden, anders verandert er niets. Een grensverleggend boek met relatief weinig woorden, veel inzichten en voldoende beelden om de woorden kracht bij te zetten


Book
Terug naar AF : de kracht van positieve verbindingen in organisaties
Author:
ISBN: 9789085750543 Year: 2014 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Cyclus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In essentie gaat dit boek over de kracht van positieve verbindingen in organisaties. Het bespreekt de kansen en successen bij transities, die ontstaan door anders te denken en anders te doen. Het gaat hierbij om de verbinding tussen krachten van mensen en de verbinding tussen passiemanagement en cultuurveranderingen in organisaties. Wanneer je denkt vanuit een gewenst toekomstbeeld, ga je uit van een lonkend perspectief. Het motiveert je om na te denken vanuit je eigen perspectief én vanuit de organisatie waarbij je werkt. Dit is de kracht van een positief organisatieklimaat en van dit boek


Book
Aangrijpende belevenissen van kinderen : angsten, pesten, dood, scheiden, misbruik
Author:
ISBN: 9053507094 Year: 2002 Publisher: Leuven/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vijf verhalen over en voor kinderen. Elk verhaal wordt voorafgegaan door een toelichting over het betreffende thema. Het boek is bedoeld als hulpmiddel voor volwassenen om met kinderen over deze thema's te praten.

Keywords

Emoties --- Kinderen. --- angst --- Educational sciences --- psychotrauma's --- Primary education --- Psychiatry --- emoties --- seksueel misbruik --- onderwijs --- Affective and dynamic functions --- pesten --- echtscheiding --- Psychology --- dood --- kindermishandeling --- Paediatrics --- kinderpsychologie --- kind en echtscheiding --- sterven en dood --- kindermishandeling, seksuele --- 159.922.74 --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Angst --- #KVHB:Dood --- #KVHB:Echtscheiding --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Pesten --- #KVHB:Seksueel misbruik. Zie ook: Geweld --- gevoelens --- kinderen --- scheiding --- 416.5 --- 433 --- Angst --- Dood --- Echtscheiding --- Kinderen --- Kindermishandeling --- Pesten --- Seksueel geweld --- Verhalen --- (kind) --- (psychologisch) --- 159.922.7 --- 433.4 --- 471.44 --- 478.9 --- Kindermishandeling (kinderverwaarlozing) --- Kinderpsychologie --- 467 ) Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 467 --- misbruik --- pesten (ler) --- 37.032 --- Angsten --- Communicatie --- Seksueel misbruik --- communicatie --- jeugdhulpverlening --- ontwikkelingspsychologie --- Psychologie: emoties --- incest --- kindermishandeling (kinderverwaarlozing) --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- rouw (verdriet) --- seksuele mishandeling --- echscheiding --- jeugdpsychologie --- 186 Kinderrechten en Welzijn --- echtscheidingen --- kindermisbruik --- 159.922.74 Attitudes van kinderen --- Attitudes van kinderen --- 159.987 --- 392.3 --- 612.67 --- 343.62 --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Opvoeding in de praktijk --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: rouw) --- (zie ook: dood) --- kinder- en jeugdpsychologie - overige onderwerpen --- Psychische functies --- Psychologie --- Lager onderwijs --- Pedagogiek --- Pediatrie --- Psychiatrie --- lager onderwijs --- #PBIB:+105.91 --- #PBIB:+105.96 --- #PBIB:+105.99 --- #PBIB:+107.22 --- Geweld --- 415.3 --- angststoornissen --- pedagogiek --- communicatie in de hulpverlening --- mondelinge communicatie --- rouw --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Problemen thuis --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- Uitvoerende functies --- 159.94 --- 361.2 --- 007.1 --- 301.15 --- kinderangsten --- trauma --- orthopedagogie --- Conflicthantering --- Seksuele mishandeling --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Ouder-kindrelatie --- Relatie ouder - kind --- Jeugdpsychologie --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Emotie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie


Book
Leren denken over denken en leren begrijpen van emoties : Groepsbehandeling van kinderen
Author:
ISBN: 9053505695 Year: 1997 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek beschrijft een complete innovatieve groepstraining voor sociaal onvaardige en sociaal onrijpe kinderen met een ontwikkelingsleeftijd van 4 - 11 jaar. Het programma bestaat uit 53 sessies - 174 sessie-onderdelen - in opklimmende moeilijkheidsgraad waarin sociale cognities en meer specifiek theory-of-mind getraiind worden. Theory-of-mind is de cognitieve vaardigheid aan jezelf en aan anderen gedachten en gevoelens toe te kennen en op basis daarvan te anticiperen op gedrag van anderen. De sociale cognitietraining tracht hiaten in de sociale cognitieve ontwikkeling te remediëren. Dit maakt deze training belangwekkend : sociaal begrip, sociaal inzicht en sociale sensitiviteit staan centraal, waardoor het programma een methodische, inhoudelijken orthopedagogische additionele waarde heeft ten aanzien van andere groepstrainingen voor kinderen en jeugdigen.


Book
Leren denken over denken en leren begrijpen van emoties: groepsbehandeling van kinderen
Author:
ISBN: 9053502750 Year: 1994 Publisher: Leuven Garant

Listing 1 - 10 of 32 << page
of 4
>>
Sort by