Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Positieve psychologie doet onderzoek naar omstandigheden waarbij mensen tot bloei komen en naar technieken die het welbevinden van mensen bevorderen: onderzoek naar en training van empathie, vriendelijkheid, humor en optimisme.In dit boek staat het stimuleren van deze positieve emoties centraal. De focus ligt op toepassingen van de positieve psychologie en meer concreet op interventies in organisaties in transitie, op school en op het werk.
Social policy --- Business policy --- emotionele ontwikkeling --- bedrijfsgezondheidszorg --- psychologie --- bedrijfsbeleid --- Positive psychology --- Success --- Psychological aspects --- Academic achievement --- Positieve psychologie --- Organisatiepsychologie --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- organisatiepsychologie --- 65.013 --- Sociaal beleid --- Bedrijfsbeleid --- Bedrijfspsychologie --- Emoties --- Samenwerken --- Teamwerk --- Reflectie --- Emoties : psychologie --- 159.942 --- Emotie --- Samenwerking --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs
Choose an application
Gestructureerd interview voor ouders en kinderen met een ontwikkelingsleeftijd van 6-12 jaar om het concept 'theory-of-mind' meetbaar te maken. Theory-of-mind: de vaardigheid om aan jezelf en aan anderen gedachten, gevoelens, ideeën en intenties te kunnen toeschrijven en op basis daarvan te anticiperen op gedrag van anderen. (verbale) vragen en opdrachten aan de hand van situatieschetsen, verhalen en afbeeldingen.
Psychodiagnostiek --- Psychodiagnostiek. --- Sociale intelligentie --- TOM-screening-schaal. --- Klinische psychodiagnostiek. --- Kinderen. --- 419.2 --- TOM-Screening schaal --- kinderen --- ouders --- psychodiagnostiek --- sociaal werk --- Sociale intelligentie: kinderen --- Psychotechnisch onderzoek
Choose an application
Dit boek beschrijft een complete sociale cognitietraining voor sociaal onvaardige en sociaal onrijpe kinderen met een ontwikkelingsleeftijd van 5-12 jaar. Het programma bestaat uit 54 sessievoorbeelden in opklimmende moeilijkheidsgraad waarin sociale cognities en meer specifiek 'Theory of Mind' (TOM), getraind worden. TOM is de cognitieve vaardigheid aan jezelf en aan anderen gedachten en gevoelens toe te kennen en op basis daarvan te anticiperen op gedrag van anderen.
Groepstherapie --- Kinderpsychologie --- Psychologie de l'enfant --- Psychologie sociale --- Sociale psychologie --- Thérapie de groupe --- Cognitive psychology --- gedragsstoornissen --- Psychiatry --- Educational psychology --- kinderen --- orthopedagogiek
Choose an application
Inhoudsopgave 1 Ontwikkelingsproblematiek: de noodzaak van precisie 2 Een stuurloos brein. Gebrek aan doelbewuste controle bij kinderen met een pervasieve ontwikkelingsstoornis 3 Vroege knelpunten: Sociaal-communicatieve tekorten bij kleuters met autisme 4 Diagnostiek en behandeling van agressieve kinderen: Theorie, onderzoek en praktijk 5 Effectieve behandelingen gezocht: De zorgpraktijk als onderzoekslaboratorium voor effectiviteitsbepaling
Autistische kinderen. --- Leerstoornissen. --- Ontwikkelingsstoornissen --- Pervasieve ontwikkelingsstoornissen --- Kinderen. --- Developmental psychology --- ontwikkelingsstoornissen --- jeugdzorg --- #KVHB:Agressie --- #KVHB:Autisme --- #KVHB:Ontwikkelingsstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- 416.5 --- 462.4 --- 464 --- autisme --- kinderen --- pervasieve ontwikkelingsstoornissen --- 376.4 --- Agressie --- Autisme --- Behandelingen --- Communicatie --- Diagnostiek --- Pervasieve Ontwikkelingsstoornissen --- Sociale vaardigheden --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Autistische kinderen --- Kinderen met leerproblemen
Choose an application
172 --- zelfkennis --- zelfontplooiing --- Levenskunst
Choose an application
De ambitie van dit boek is inzicht geven in wat succesvol leiderschap is vanuit en voor de praktijk van leidinggeven. De uitdaging is om vanuit een gedegen analyse door te dringen tot de essentie van leiderschap, vanuit het perspectief van de complexe en dynamische praktijk van leidinggeven. Het blijkt dat een drietal rollen van leiderschap en de interactie daartussen essentieel zijn: ondernemend leiderschap, inspirerend leiderschap en grensverleggend leiderschap. Grensverleggend leiderschap is pieken met leiderschap waarbij ondernemen en inspireren alleen niet genoeg is. Er moeten ook grenzen verlegd worden, anders verandert er niets. Een grensverleggend boek met relatief weinig woorden, veel inzichten en voldoende beelden om de woorden kracht bij te zetten
Aptitude au commandement --- Art de commander --- Chef [Fonctions de ] --- Commandement [Aptitude au ] --- Commandement [Art du ] --- Direction (Commandement) --- Leadership --- Leiderschap --- Leiding --- Leidinggeven --- Management
Choose an application
In essentie gaat dit boek over de kracht van positieve verbindingen in organisaties. Het bespreekt de kansen en successen bij transities, die ontstaan door anders te denken en anders te doen. Het gaat hierbij om de verbinding tussen krachten van mensen en de verbinding tussen passiemanagement en cultuurveranderingen in organisaties. Wanneer je denkt vanuit een gewenst toekomstbeeld, ga je uit van een lonkend perspectief. Het motiveert je om na te denken vanuit je eigen perspectief én vanuit de organisatie waarbij je werkt. Dit is de kracht van een positief organisatieklimaat en van dit boek
Organisatieleer --- Cultuurverandering --- Transitie --- Bedrijfspsychologie --- HRM (human resource management) --- organisatiepsychologie --- Sociology of organization --- Industrial psychology
Choose an application
Vijf verhalen over en voor kinderen. Elk verhaal wordt voorafgegaan door een toelichting over het betreffende thema. Het boek is bedoeld als hulpmiddel voor volwassenen om met kinderen over deze thema's te praten.
Emoties --- Kinderen. --- angst --- Educational sciences --- psychotrauma's --- Primary education --- Psychiatry --- emoties --- seksueel misbruik --- onderwijs --- Affective and dynamic functions --- pesten --- echtscheiding --- Psychology --- dood --- kindermishandeling --- Paediatrics --- kinderpsychologie --- kind en echtscheiding --- sterven en dood --- kindermishandeling, seksuele --- 159.922.74 --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Angst --- #KVHB:Dood --- #KVHB:Echtscheiding --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Pesten --- #KVHB:Seksueel misbruik. Zie ook: Geweld --- gevoelens --- kinderen --- scheiding --- 416.5 --- 433 --- Angst --- Dood --- Echtscheiding --- Kinderen --- Kindermishandeling --- Pesten --- Seksueel geweld --- Verhalen --- (kind) --- (psychologisch) --- 159.922.7 --- 433.4 --- 471.44 --- 478.9 --- Kindermishandeling (kinderverwaarlozing) --- Kinderpsychologie --- 467 ) Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 467 --- misbruik --- pesten (ler) --- 37.032 --- Angsten --- Communicatie --- Seksueel misbruik --- communicatie --- jeugdhulpverlening --- ontwikkelingspsychologie --- Psychologie: emoties --- incest --- kindermishandeling (kinderverwaarlozing) --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- rouw (verdriet) --- seksuele mishandeling --- echscheiding --- jeugdpsychologie --- 186 Kinderrechten en Welzijn --- echtscheidingen --- kindermisbruik --- 159.922.74 Attitudes van kinderen --- Attitudes van kinderen --- 159.987 --- 392.3 --- 612.67 --- 343.62 --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- Opvoeding in de praktijk --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale en emotionele opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: rouw) --- (zie ook: dood) --- kinder- en jeugdpsychologie - overige onderwerpen --- Psychische functies --- Psychologie --- Lager onderwijs --- Pedagogiek --- Pediatrie --- Psychiatrie --- lager onderwijs --- #PBIB:+105.91 --- #PBIB:+105.96 --- #PBIB:+105.99 --- #PBIB:+107.22 --- Geweld --- 415.3 --- angststoornissen --- pedagogiek --- communicatie in de hulpverlening --- mondelinge communicatie --- rouw --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Problemen thuis --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- Uitvoerende functies --- 159.94 --- 361.2 --- 007.1 --- 301.15 --- kinderangsten --- trauma --- orthopedagogie --- Conflicthantering --- Seksuele mishandeling --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Ouder-kindrelatie --- Relatie ouder - kind --- Jeugdpsychologie --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Emotie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Dit boek beschrijft een complete innovatieve groepstraining voor sociaal onvaardige en sociaal onrijpe kinderen met een ontwikkelingsleeftijd van 4 - 11 jaar. Het programma bestaat uit 53 sessies - 174 sessie-onderdelen - in opklimmende moeilijkheidsgraad waarin sociale cognities en meer specifiek theory-of-mind getraiind worden. Theory-of-mind is de cognitieve vaardigheid aan jezelf en aan anderen gedachten en gevoelens toe te kennen en op basis daarvan te anticiperen op gedrag van anderen. De sociale cognitietraining tracht hiaten in de sociale cognitieve ontwikkeling te remediëren. Dit maakt deze training belangwekkend : sociaal begrip, sociaal inzicht en sociale sensitiviteit staan centraal, waardoor het programma een methodische, inhoudelijken orthopedagogische additionele waarde heeft ten aanzien van andere groepstrainingen voor kinderen en jeugdigen.
Emoties. --- Orthopedagogiek. --- Cognitive psychology --- groepstrainingen --- Psychiatry --- socio-emotionele stoornissen --- Educational psychology --- sociaal gedrag --- #KVHB:Emoties --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- #KVHB:TOM (Theory of Mind) --- 415.4 --- sociale cognitie (ler) --- sociaal-emotionele opvoeding --- emotionele problemen --- orthopedagogiek --- 467 --- 462.4 --- Groepstherapie --- Sociale vaardigheden --- 37.032 --- Cognitietraining --- Groepsleiding --- Kinderen --- Opvoeding --- denken --- emoties --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Autistische kinderen --- Emoties --- Empathie --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Emotie
Choose an application
emoties --- leren denken --- sociale vaardigheden --- TOM-training --- theory of mind --- sociale cognitie --- cognitieve vaardigheden --- Affectieve opvoeding --- Groepstherapie ; kinderen --- Sociale vaardigheden ; kinderen --- therapeutische technieken --- therapeutische technieken. --- Therapeutische technieken. --- Ontwikkelingspsychologie
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|