Narrow your search

Library

KU Leuven (5)

UGent (2)

ULiège (1)

VIVES (1)


Resource type

book (7)

dissertation (2)


Language

Dutch (9)


Year
From To Submit

2022 (1)

2004 (1)

1771 (3)

1767 (1)

1760 (1)

More...
Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Het leven van Hugo de Groot. Vervattende zyne studiën, schriften, gezantschap en staatkundige verrichtingen, van zyne geboorte af tot zynen dood toe. Grootdeels overgenomen uit de beschryvingen van Brand, van Cattenburgh, en anderen ; en in een volledige en beknopte orde gebragt door eenige liefhebbers der nederlandsche historie. Met plaaten.
Author:
Year: 1771 Publisher: [Amsterdam] Te Amsterdam, by Pieter Spriet en zoon. MDCCLXXI,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Het leven van Hugo de Groot. : Vervattende zyne studiën, schriften, gezantschap en staatkundige verrichtingen, van zyne geboorte af tot zynen dood toe.
Authors: ---
Year: 1771 Publisher: Te Amsterdam by Pieter Spriet en zoon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Grotius, Hugo


Book
De student van Salamanca, of De gevallen van D. Cherubin de Ronda
Authors: ---
Year: 1740 Publisher: Tot Amsterdam : by Pieter Spriet,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
De invloed en de handelwyze der goddelyke voorzienigheid in en by het sterven van [...] jonge menschen; verhandelt [...] in eene lykreden ter gedachtenisse van [...] Francois Cappelen-Graan [...] gedaan 16 Maart 1760
Authors: --- ---
Year: 1760 Publisher: Te Amsteldam : by Pieter Spriet en Zoon,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Verzameling van Nederduitsche byvoeglyke naamwoorden ...
Authors: --- ---
Year: 1771 Publisher: Te Amsteldam by Pieter Spriet en zoon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Publius Vergilius Maroos Wercken vertaelt door J. v. Vondel.
Authors: --- --- --- ---
Year: 1737 Publisher: Amsterdam by Pieter Spriet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Coöperatief leren in de les Engels
Authors: --- --- ---
Year: 2022 Publisher: Torhout : Katholieke Hogeschool VIVES: Torhout

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor wie iets minder tijd heeft, verwijs ik graag naar deze samenvatting. Indien u wel tijd en zin hebt om deze bachelorproef te lezen, slaat u deze best even over als u het antwoord op de onderzoeksvraag nog niet wil weten. Mijn onderzoeksvraag luidt als volgt: ‘Wat is het effect op de betrokkenheid van de leerlingen bij het gebruik van coöperatieve werkvormen in de les Engels?’ Binnen deze onderzoeksvraag wil ik dus onderzoeken of leerlingen meer betrokken zijn bij het gebruik van coöperatief (samenwerkend) leren. De aanleiding hiervoor is omdat ik zelf geen al te betrokken leerling was. Toen ik hier ook in het hoger blijvende last van bleef ondervinden, vroeg ik me af hoe ik dit kon verbeteren bij mijn eigen leerlingen. Een klas met 20 Pieters kan namelijk vervelend zijn om les aan te geven. Met dit onderzoek hoop ik leerkrachten te inspireren om meer activerende werkvormen te gebruiken binnen hun lessen, al dan niet met behulp van coöperatief leren. Voor een uitgebreide beschrijving van de begrippen ‘coöperatief leren’ en ‘betrokkenheid’ verwijs ik naar de literatuurstudie. Mijn onderzoeksopzet ging als volgt: Ik creëerde eerst een lessenreeks waar de leerlingen zowel individuele/traditionele als coöperatieve werkvormen kregen. De lessenreeks bestond uit 6 lessen waar ze steeds minstens 1 lesactiviteit kregen via coöperatieve werkvormen. Daarnaast zocht ik naar methodes waarmee ik de betrokkenheid van leerlingen kon meten. Ik kwam uit bij 3 methodes: De leerlingen observeren tijdens het gebruik van individuele en coöperatieve werkvormen, de vakleerkracht die de leerlingen goed kent laten observeren en haar interviewen over de resultaten, en een enquête opstellen die ik de leerlingen geef na de lessenreeks. Op die manier konden de leerlingen zelf aangeven of ze nu meer betrokken waren of niet. Voor een uitgebreid verslag van de lessenreeks en de gebruikte methodes verwijs ik graag naar de weergave van de resultaten en het besluit. Uit de resultaten bleek dat alle 3 de methodes op hetzelfde antwoord kwamen: ‘’Bij het gebruik van coöperatieve werkvormen verhoogt de betrokkenheid bij de leerlingen. Ze zijn meer geconcentreerd, aanhoudend en tijdvergetend bezig dan wanneer we individuele of traditionele werkvormen gebruiken.’’ Zowel de observaties van de onderzoeker en de vakleerkracht, en de resultaten van de enquête, gaven aan dat de leerlingen meer betrokken zijn wanneer we gebruik maken van coöperatief leren. Ze deden dit liever dan individuele werkvormen en vroegen zelf om dit meer te doen in de toekomst. We merkten echter ook dat dit enorm afhankelijk is van klas tot klas. Wat bij de ene klas lukt, zal bij de andere klas misschien minder succesvol zijn. Het is dus belangrijk je klas goed te kennen en op alles te anticiperen alvorens je nieuwe methodes gebruikt. We concluderen dan ook dat het onderzoek een succes was, en dat deze bachelorproef kan gebruikt worden om leerkrachten te stimuleren om meer gebruik te maken van coöperatief leren. Ik ondervond weinig hinder tijdens het maken van dit eindwerk, en kijk dan ook terug op een mooi parcours.

Keywords


Dissertation
De kapitaalstructuur van non-profit organisaties : een case-study

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Aanspraak van den kardinaal Cavalchini [...] voorgedragen in de vergadering des geloovs-onderzoek [...] in het jaar 1767.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
Year: 1767 Publisher: Breda Delft Dort Gouda Haarlem Leyden Middelburg Rotterdam Schiedam 'sHage Uytrecht Vlissingen Zierik-Zee Zynde te bekoomen te Amsterdam J. v.d. Kieboom van der Smout Blussé en van Braam de Vry en J.v.d. Klos C.H. Boohn en Bosch C. v. Hoogeveen, C. Heyligert en J.H.v. Damme P. Gillissen en J.v. de Sande A. Bothall, D. Vis, Holsteyn en de Roy L. Schmidt P. van Thol, H. Bakhuyzen, J. Gaillard, J. du Mée Langerak, van den Brink en van der Weyden Corbulyn O.Z.v.d. Thoorn by H. de Wit, G. Bom, Crajenschot, Coenradi, Eychorn, G. de Groot en zoon, Baalde en Spriet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 9 of 9
Sort by