Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Op de meeste scholen wordt hard gewerkt. Toch is niet overal ?de basis op orde?. Met die basis bedoelen we het fundament waarmee de kwaliteit van de school ? onder alle omstandigheden ? zichtbaar wordt gemaakt. De kwaliteitsbouwstenen en proceselementen van 'de basis op orde' stellen scholen in staat om flexibel in te spelen op de veranderende omstandigheden. Tegelijk is dit het fundament dat scholen op het spoor zet van toekomstgericht werken.In dit boek gaat het niet alleen over onderwijskwaliteit en -verbetering. Het gaat om meer. Zo gaat het ook over leiderschap bij kwaliteitsontwikkeling, over collegiale samenwerking en (her)ontwerpen van leren. 'De basis op orde' kan vooral ingezet worden bij verbetertrajecten, maar ook bij wensgedreven schoolontwikkeling. Bron: https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/de-basis-op-orde.html
458.1 --- Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Schoolontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- Schoolteams --- 371.12 --- 371.1 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Schoolteam
Choose an application
De mooiste weg beschrijft actuele inzichten over kwaliteitsbeleid en het leren van schoolteams. Praktijk en theorie komen samen. De werkbladen en de vragen bij de hoofdstukken, maken dat dit boek direct te gebruiken is door leiders van lerende teams, die het kwaliteitsbeleid van hun organisatie willen optimaliseren.
458.1 --- Leiderschap --- Onderwijsbeleid --- kwaliteitsbeleid --- Organisatie - Management --- Schoolontwikkeling --- Schoolmanagement --- Kwaliteitszorg --- Leidinggeven --- Onderwijs --- Schoolleiding --- Onderwijskwaliteit --- Schoolbeleid --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Kwaliteitszorg --- Schoolmanagement --- Leren --- Schoolteam
Choose an application
Choose an application
Michael Fullan en zijn collega’s beschrijven een helder kader om binnen het primair- en voortgezet onderwijs verdiepend leren vorm te geven. Naast een inhoudelijke toelichting op ‘Deep Learning’, biedt het boek een scala aan voorbeelden van scholen over de hele wereld die erin geslaagd zijn om verdiepend leren in de praktijk zichtbaar te maken. De auteurs beschouwen ‘Deep Learning’ als een essentieel leer- en ontwikkelproces van de leerlingen waarbij zij zicht krijgen op het stellen van vragen die er werkelijk te doen.
onderwijsbeleid --- onderwijsmanagement --- leidinggeven --- Teaching --- veranderingsmanagement --- School management --- onderwijsorganisatie --- schoolleiders --- 454.23 --- onderwijs --- leren --- didactiek --- Schoolmanagement --- Schoolleiding --- 458.1 --- Schoolleiders --- schoolbeleid --- Organisatie - Management --- Leren --- Leerprestaties --- Didactiek --- Talentontwikkeling --- 370.02 --- Schooldirectie --- Leerprestatie --- Schoolleider
Choose an application
Als schoolleider heb je indirect invloed op de leerling en zijn ontwikkeling, maar een directe invloed op het welbevinden en de betrokkenheid van je teamleden. Onderwijs vraag om leiderschap met lef, dat ruimte biedt en wat meer verbeelding vraagt. In dit boek beschrijven de auteurs in negen hoofdstukken, op basis van State of the art theorie, praktische tips en treffende voorbeelden, actuele thema’s waarmee schoolleiders van nu de nodige uitdagingen (kunnen) ervaren. De themakeuze is gebaseerd op alles wat de auteurs horen en proeven in hun werk als trainer, opleider of adviseur, maar is vooral ingegeven door (inter)nationale onderwijsontwikkelingen.Deze uitgave is ontwikkeld in samenwerking met de AVS. De voorzitter van de AVS schreef het inleidende hoofdstuk ‘Leiding geven aan een onderwijsinstelling’.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|