Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Dit onderbouwd praktijkboek kijkt vanuit verschillende perspectieven naar het werken met beginassessments in het hoger onderwijs. In het boek is de realiteit niet uit de weg gegaan. Het boek geeft dan ook niet alleen antwoorden op theoretische vragen als welke richtlijnen best in acht genomen worden wanneer een beginassessment ontwikkeld wordt en hoe de antwoorden op de vragen in het beginassessment kunnen geanalyseerd worden. Ook hele praktische vragen komen aan bod en krijgen een eerlijk antwoord: hoe kunnen lectoren en beleidsmakers ermee aan de slag, wat zijn de valkuilen, effecten, toekomstperspectieven en wat vinden studenten er eigenlijk van?
Assessment centers --- Evaluatietechnieken --- Leerlingbegeleiding. --- Hoger onderwijs. --- starten --- competenties --- assessments (onderwijs) --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Educational evaluation --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- PHL-Education 12 --- hoger onderwijs --- evaluatie --- assessment --- examineren --- lerarenopleiding --- 37.02 --- 450.7 --- 489.4 --- 489.5 --- Assessment --- Basiskennis (Basisvaardigheden) --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- Evaluatie --- Lerarenopleiding --- toetsen --- 489.54 --- Hoger onderwijs --- beginassessment --- Assessment-center-methode ; hoger onderwijs --- Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek --- Studie en studieresultaten --- Examens --- (zie ook: Basiscompetenties) --- Startcompetenties --- Assessment center methode --- Leerlingbegeleiding --- Evaluatietechniek --- Startcompetentie --- Competentie --- Assessmentcenter
Choose an application
Effectief feedback geven in de klasHoe zorg je dat de leerling meer leert en jij minder verbetert?Waarom is werken met voorbeelden zo belangrijk bij feedback?In welke werkvormen schuilen verborgen leerkansen?Veel leraren zullen het herkennen: je spendeert dagen en avonden aan verbeterwerk en het geven van feedback. Toch merk je bij een nieuwe opdracht dat de feedback weinig of geen effect had op je leerlingen. Waar loopt het verkeerd?Feedback in de klas brengt je naar de essentie en maakt van feedback een wezenlijk onderdeel van je lesaanpak. Vertrekkend vanuit een helder kader en aan de hand van een eenvoudig vijfstappenplan, schenkt het boek je tal van mogelijkheden om het leren van je leerlingen te activeren. De vele praktijkvoorbeelden stellen je in staat om meteen in je klas aan de slag te gaan.Dit boek heeft een duidelijke didactische en praktische insteek, en is toepasbaar op verschillende onderwijsniveaus. Wetenschappelijke ideeën worden concreet, doorleefd en tastbaar. Maak snel kennis met nieuwe werkvormen over feedback en ontdek zo extra leerkansen en mogelijkheden voor je leerlingen en jezelf.https://www.lannoocampus.be/nl/feedback-de-klas
Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Didactic strategies --- didactiek --- feedback --- onderwijsvisie --- leerlingenparticipatie --- onderwijs --- Onderwijsvisie --- 371.26 --- Onderwijs --- Feedback --- Leerlingenparticipatie --- Evalueren --- 371.39 --- Didactiek --- Peer assessment --- Evaluatie --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Pedagogie --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Educational psychology --- Orthopedagogics
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|