Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
"Theatre & feminism" tells the story of the movement known as feminist performance theory. Exploring key debates from its 40-year history, Kim Solga engages with the work of groundbreaking thinkers such as Elin Diamond, Jill Dolan, Peggy Phelan and Elaine Aston. Including four case studies of recent performances by both established and emerging feminist artists, Solga provides a passionate and provocative introduction to the relationship between feminism and theatre.
Choose an application
Graphic arts --- prints [visual works] --- art appreciation --- children [people by age group] --- kunstopvoeding
Choose an application
Choose an application
This Element examines why women makers from equity-owed communities (Indigenous, of colour, Deaf, disabled, trans and non-binary communities among others) choose to work with Shakespeare and his contemporaries at a moment in time when theatres around the world are striving toward equity, inclusion, diversity, and decolonization. It details and explores these creators' processes to learn from them about how to transform plays we know all too well as patriarchy-affirming, ableist, and often racist into vehicles for community storytelling and models for radically inclusive and difference-centred ways of making.
Choose an application
"Examining some of the most iconic texts in English theatre history, including Titus Andronicus, The Duchess of Malfi and The Changeling, this book reveals the pernicious erasure of rape and violence against women in the early modern era, and the politics and ethics of rehearsing these negotiations on the twentieth- and twenty-first century stages"--Provided by publisher.
English drama --- Sex crimes in literature. --- Rape in literature. --- Abused women in literature. --- Violence in literature. --- Rape victims in literature. --- Violence in the theater. --- Theater and society --- Théâtre anglais --- Crimes sexuels --- Viol --- Femmes victimes de violence --- Violence --- Victimes de viol --- Théâtre --- History and criticism. --- History --- 17e siècle --- Dans la littérature --- Au théâtre --- Aspect social --- Histoire et critique --- Angleterre (GB) --- Théâtre anglais --- Théâtre --- 17e siècle --- Dans la littérature --- Au théâtre
Choose an application
Space: it's everywhere, all around, a given. It's abstract and yet not abstract at all, because it governs all human relations, shapes the way we understand our place on the planet, and orients us toward others (for better and for worse). How do theatre scholars understand space and place in performance? What tools do they use to theorize the political work space does on - and beyond - the stage? How can students use these tools to unpack the workings of space and place in the performances they see, the plays they study, and the experiences they have outside their classrooms? Theory for Theatre Studies: Space provides a comprehensive introduction to the 'spatial turn' in modern theatre and performance theory, exploring topics as diverse as embodied space, environmental performance politics and urban performance studies.
Theaters --- Space in literature. --- Décors de théâtre. --- Espace --- Stage-setting and scenery. --- Dans la littérature.
Choose an application
English drama --- Sex crimes in literature. --- Rape in literature. --- Abused women in literature. --- Violence in literature. --- Rape victims in literature. --- Violence in the theater. --- Theater and society --- History and criticism. --- History
Choose an application
Aan de hand van werk van honderd kunstenaars (onder andere Van Eyck, Da Vinci, Rembrandt, Monet, Van Gogh, Gauguin, Picasso en Christo) wordt een lessenreeks tekenen/schilderen opgezet voor kinderen van zes tot en met zestien jaar. Thema's die aan bod komen, zijn: Lang, lang geleden; Spontaan en ongedwongen; Dol en dwaas; Kunst die mag vandaag de dag; Kunst om mee te spelen. Bij iedere opdracht wordt door middel van picto's en beschrijving een indicatie gegeven van moeilijksheidsgraad, lesduur, techniek, benodigde materialen, werkwijze en tevens wordt er kort ingegaan op het leven van de kunstenaar wiens werk als uitgangspunt wordt genomen. Een heerlijk, overzichtelijk, illustratief rijk boek, dat al enige tijd geleden werd samengesteld door drie vrouwelijke auteurs/illustrators die op het gebied van opvoeding, onderwijs, kunstgeschiedenis en illustreren voor kinderen in de Verenigde Staten vele publicaties op hun naam hebben staan. Het boek wordt besloten met een verklarende woordenlijst en een overzicht van grote kunststijlen en -technieken. en bevat informatie over de samenstellers. Door de grote bruikbaarheid zeer aan te bevelen voor ieder die thuis, op school of elders met kinderen werkt. Een boek met ruim 100 uitgewerkte lessen en ideeën om kinderen te leren tekenen in de stijl van Picasso of Escher, schilderen in de stijl van Rembrandt of Van Gogh en te knutselen in de stijl van Mondriaan of Dali. Elke les bevat een beknopte beschrijving van de kunstenaar en zijn stijl, en een eenvoudige creatieve activiteit gebaseerd op de essentie van diens stijl. De activiteiten zijn leuk om te doen en geven een snel resultaat (6–12 jaar).
Didactics of the arts --- Didactics of primary education --- Kunsteducatie --- Tekenen --- Basisonderwijs.
Choose an application
Een boek met ruim 100 uitgewerkte lessen en activiteiten om kinderen te leren tekenen in de stijl van Picasso of Escher, schilderen in de stijl van Rembrandt of Van Gogh en te plakken of te knutselen in de stijl van Mondriaan of Dali. Elke les bevat een beknopte beschrijving van een kunstenaar en zijn stijl, en een precieze beschrijving van een eenvoudige creatieve activiteit gebaseerd op de essentie van de desbetreffende stijl. De activiteiten zijn leuk om te doen en geven een snel resultaat. Bij elke activiteit staat duidelijk aangegeven welke materialen nodig zijn, en een indicatie over de moelijkheidsgraad en tijdsduur.
Didactics of the arts --- tekenen --- plastische opvoeding --- schilderen --- Didactics of primary education --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Kunstzinnige vorming ; secundair onderwijs ; didactiek --- Tekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- Tekenen ; secundair onderwijs ; didactiek --- 456.73 --- beeldende kunst --- kinderen en kunst --- kunst (ler) --- kunstzinnige vorming (ler) --- beeldopvoeding --- kunstenaars --- kinderen --- 477.6 --- didactiek --- kunst --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Kijken naar kunst --- Kunstenaars --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Schilderen (Verven) --- Tekenen --- 471.45 --- Abstracte kunst --- Barok --- Beeldhouwen --- Beeldopvoeding --- Cartoon --- Collage --- Dadaïsme --- Drukken --- Expressionisme --- Futurisme --- Gotiek --- Impressionisme --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Krijt --- Kubisme --- Kunstzinnige vorming --- Lager onderwijs --- Naturalisme --- Plastische opvoeding --- Pop-art --- Realisme --- Romantiek --- Schilderen --- Surrealisme --- 477.6 ) Tekenen --- Renaissance --- abstracte kunst --- impressionisme --- surrealisme --- 051571.jpg --- Plastische opvoeding: didactiek lagere school --- kunst: didactiek lagere school --- didactiek basisonderwijs - tekenen --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Beeldende opvoeding --- creatieve therapie --- Kleuteronderwijs --- Beeldeducatie
Choose an application
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|