Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Doelstelling: Een theoretisch onderzoek van het onderwijs van het Nederlands voor anderstaligen (NT2) in Gent. Een overzicht van enkele didactische methodes in het NT2-onderwijs: cooperative working, peer to peer, peer monitoring, peer teaching en taakgericht onderwijs. Een overzicht van het programma van de Vlaamse Dienst voor Onderwijsontwikkeling inzake NT2-onderwijs en het Huis van het Nederlands in Gent. Een analyse van het handboek "Zo Gezegd" dat wordt gebruikt in de NT2 lessen in het Gentse PCVO. Lessen bijwonen in 10 verschillende niveaus van het PCVO Gent. Een veldonderzoek uitvoeren a.d.h.v een enquête in 4 niveaus van het PVCO Gent met bijbehorende conclusies. Middelen of methode: Voor het theoretisch gedeelte: opzoekingswerk in werken i.v.m. NT2-onderwijs, taalonderwijs en didactische principes. Voor het praktisch gedeelte: - opstellen van 5 parameters voor de observatielessen, namelijk functionaliteit van het boek, grammatica, verbeterrol van de NT2-docent, interactie en cultuur en interculturaliteit. - een zelf opgestelde vragenlijst met 15 vragen, die voorgelegd werd aan 21 cursisten in 4 verschillende klassen NT2 van het PCVO Gent. Resultaten: Het onderwijs NT2 in het PCVO Gent kan rekenen op een groot aantal studenten die lessen kunnen volgen in 10 verschillende niveaus. Het voornaamste doel van de lessen NT2 is een vorm van sociale en professionele redzaamheid bieden aan anderstaligen. De observatielessen en de enquête wijzen uit dat er toch nog enkele tekortkomingen zijn. Sommige cursisten willen onder andere nog meer kunnen praten en meer gebruik maken van audiovisuele middelen.
Integratie. --- NT2. --- Studie in de (vreemde)taalverwerving. --- Volwassenenonderwijs.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|