Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In deze bijdrage wordt het domein van opvoedingsondersteuning zowel vanuit een theoretische invalshoek als vanuit een praktijkanalyse beschreven. Eerst worden de componenten en functies van opvoedingsondersteuning besproken, wordt stil gestaan bij de verantwoording van opvoedingsondersteuning als pedagogisch en maatschappelijk project en wordt toelichting gegeven bij de principes van opvoedingsondersteuning. Daarna wordt ingegaan op de huidige tendensen van opvoedingsondersteuning in het algemeen welzijnsveld, de hulpverlening en sociaal-culturele sector in Vlaanderen. Niet alleen de omvang van het opvoedingsondersteuningsaanbod ook de invulling van dat aanbod zijn aan de orde. Tot slot wordt de betekenis van de principes van opvoedingsondersteuning, o.m. empowerment voor de vormgeving aan opvoedingsondersteuning onder de aandacht geplaatst en wordt, aansluitend bij de vastgestelde leemten in dit domein, een aantal voorstellen tot optimalisering aangereikt.
Choose an application
Choose an application
Welbevinden --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs --- Baby's --- Peuters --- Kleuters --- Betrokkenheid --- Observeren --- Kinderopvang --- 322.4 --- 441 --- 471.4 --- Controle --- Observatie --- Kinderdagverblijven --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- Didactiek; algemeen --- Ervaringsgericht onderwijs --- Baby --- Peuter --- Kleuter --- Lager onderwijs --- Sociaal leren --- Patiënt
Choose an application
#PBIB:+101.10 --- baby's --- peuters --- welbevinden --- 441 --- differentiële opvoeding --- observatie --- opvoeding --- 471.4 --- Baby's --- Betrokkenheid --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Ervaringsgericht onderwijs --- Leuvense betrokkenheidsschaal --- Peuters --- Welbevinden --- (kind) --- 322.4 --- D.04 --- Kinderpsychologie --- Observeren --- Betrokkenheid ; kleuteronderwijs --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- 37.02 --- Observatietechnieken --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- differentiële opvoeding - zuigelingen, peuters en kleuters --- Didactiek; algemeen --- Kinderdagverblijven --- Baby --- Peuter --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Patiënt
Choose an application
#PBIB:+105.65 --- 462.4 --- autisme --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Autisme --- Schoolbooks - Didactic material --- Developmental psychology --- Age group sociology --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- Neuropathology --- orthopedagogiek --- schoolloopbaan --- hulpverlening --- psycho-educatie --- Welbevinden --- Betrokkenheid --- Baby's --- Peuters --- Ervaringsgericht onderwijs --- 471.4 --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs(EGKO) --- Leuvense betrokkenheidsschaal --- Didactiek; algemeen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- autismespectrumstoornis --- jongeren met ASS --- Baby --- Peuter --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Patiënt
Choose an application
Welbevinden --- Betrokkenheid --- Baby --- Peuter --- Ervaringsgericht onderwijs --- Developmental psychology --- baby's --- ontwikkelingspsychologie --- levenskwaliteit --- kinderopvang --- peuters
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Welbevinden --- Betrokkenheid --- Baby --- Peuter --- Ervaringsgericht onderwijs
Choose an application
leerlingvolgsysteem --- kindvolgsysteem --- baby's --- peuters --- Kindergarten --- peuterscholen --- kinderopvang
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|