Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

VIVES (2)

AP (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KU Leuven (1)

UAntwerpen (1)

UCLL (1)

UGent (1)

More...

Resource type

book (3)

digital (2)


Language

Dutch (2)

English (2)


Year
From To Submit

2016 (1)

2009 (3)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Interventies in het onderwijs: leerproblemen
Authors: ---
ISBN: 9789047301080 Year: 2009 Publisher: Den Haag Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is het eerste deel in de serie 'Interventies in het onderwijs', een drietal themaboeken over schoolpsychologie waarin theorie, adviezen en interventies bij problemen in onderwijs besproken worden.Veel kinderen ondervinden problemen bij het schoolse leren. Soms beperken deze problemen zich tot een specifiek vak, zoals lezen of rekenen, soms zijn de prestaties voor meerdere vakken onvoldoende. Leren kan ook problematisch verlopen door een samenspel van verschillende redenen, zoals hoogbegaafdheid, of adhd. Een doeltreffende interventie kan alleen gedaan worden als de precieze aard van de beperkingen en mogelijkheden van leerlingen opgespoord zijn met passende diagnostische middelen.Hoe denken vooraanstaande Nederlandse experts over interventies bij leerproblemen in het Nederlandse onderwijs? Deze vraag staat centraal in Interventies in het onderwijs: leerproblemen. In deze bundel worden adviezen, programma's, begeleiding en andere methodieken besproken die zich richten op leerproblemen en bijzondere doelgroepen in het basisonderwijs en middelbaar onderwijs. Het boek behandelt de theoretische achtergrond van de verschillende interventies, de diagnostiek en het instrumentarium die daarbij worden gebruikt, en de effectiviteit op basis van onderzoeksresultaten uit de onderwijspraktijk en uit onderzoekssettings. Alle leerproblemen worden geïllustreerd aan de hand van casussen die typische kenmerken van de specifieke problematiek vertonen


Book
Writing in Foreign Language Contexts
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9781847691842 9781847691835 9781847691859 1847691854 1847691846 1847691838 1847699022 9781847699022 1282465910 9781282465916 9786612465918 6612465913 Year: 2009 Publisher: Bristol Blue Ridge Summit

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book represents the most comprehensive account to date of foreign language (FL) writing. Its basic aim is to reflect critically on where the field is now and where it needs need to go next in the exploration of FL writing at the levels of theory, research, and pedagogy, hence the two parts of the book: 'Looking back' and 'Looking ahead'. The chapters in Part I offer accounts of both the inquiry process followed and the main insights gained in various long-term research programs. The chapters in Part 2 contribute a retrospective analysis of the available empirical research and of professional experiences in an attempt to move forward. The book invites the reader to step back and rethink seemingly well established knowledge about L2 writing in light of what is known about writing in FL contexts.


Digital
Writing in Foreign Language Contexts : Learning, Teaching, and Research
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9781847691859 9781847691842 Year: 2009 Publisher: Bristol ;; Blue Ridge Summit Multilingual Matters

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Linguistics

Listing 1 - 4 of 4
Sort by