Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Dutch language --- German language --- Dialectology --- Landesgrenze. --- Mundart. --- Dialects. --- Deutschland. --- Niederlande. --- Dialects --- Néerlandais (langue) --- Dialectologie --- Dialectologie. --- Dutch language - Dialects --- German language - Dialects --- Néerlandais (langue)
Choose an application
Wonen, werken of naar school gaan in de grootstad Antwerpen betekent ondergedompeld worden in superdiversiteit. Superdiverse gemeenschappen zien we in België en Nederland het eerst in de grote steden, maar demografische gegevens wijzen erop dat deze landen in de toekomst grotendeels zullen evolueren naar superdiverse samenlevingen. Hoe men deze gang van zaken ook bekijkt, de realiteit is dat we voortaan meer dan ooit op gelijke basis zullen samenleven met mensen die van ons verschillen qua thuistaal, culturele achtergrond, sociale klasse, seksuele oriëntatie of met mensen die mogelijk een beperking hebben.Wat in de toekomst realiteit wordt voor grote delen van België en Nederland, gebeurt vandaag al in Antwerpen. Omgaan met grote en kleine verschillen tussen mensen plaatst niet alleen de brede stedelijke gemeenschap voor uitdagingen, maar ook de compactere leefwereld van de school, een plaats waar stedelingen en niet-stedelingen met al hun gelijkenissen en verschillen samenkomen: leraren, leerlingen, ouders, directieleden en andere belanghebbenden.In het project Van startbekwaam naar stadsbekwaam, geruggensteund door het transitiefonds voor de lerarenopleiding van de Vlaamse overheid en door de Antwerp School of Education, werden lerarenopleiders van zeven lerarenopleidingen uit de stad en provincie Antwerpen (Artesis Plantijn Hogeschool, CVO Crescendo, CVO EduKempen, CVO HBO5 Antwerpen, CVO Provincie Antwerpen, Karel de Grote Hogeschool en Universiteit Antwerpen) bijeengebracht om na te denken over de specifieke competenties die leraren(opleiders) nodig hebben om les te geven in een samenleving die zich kenmerkt door superdiversiteit. De lerarenopleiders bundelden hun krachten, en die van hun studenten en cursisten, in drie samenwerkingspraktijken rond talige diversiteit, 'urban education' en inclusie.Het resultaat van hun samenwerking lees je in deze eindpublicatie van het Antwerpse transitieproject. De auteurs willen hiermee andere lerarenopleiders in Vlaanderen en Nederland informeren en inspireren. Het boek bevat concrete handvatten voor lerarenopleiders die nu of in de toekomst met superdiversiteit geconfronteerd worden.(Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463791014/Leraren-opleiden-in-een-superdiverse-samenleving)
Leraren ; opleidingen --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Intercultureel onderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- intercultureel onderwijs --- lerarenopleiding --- 450.7 --- multicultureel onderwijs (ler) --- lerarenopleiding (ler) --- Onderwijsonderzoek --- Leraren ; opleiding --- diversiteit --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- Onderwijsresearch --- Onderwijs en maatschappij --- Superdiversiteit --- Onderwijs --- Lerarenopleiding --- Leraren : opleiding --- Didactiek --- inclusie --- 370 --- 371.13 --- 371.13 Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- Opleiding van onderwijzend personeel. Lerarenvakopleiding --- inclusief onderwijs --- 377.8 --- Meertalig onderwijs --- Inclusief onderwijs --- Diversiteit --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Wonen, werken of naar school gaan in de grootstad Antwerpen betekent ondergedompeld worden in superdiversiteit. Superdiverse gemeenschappen zien we in België en Nederland het eerst in de grote steden, maar demografische gegevens wijzen erop dat deze landen in de toekomst grotendeels zullen evolueren naar superdiverse samenlevingen. Hoe men deze gang van zaken ook bekijkt, de realiteit is dat we voortaan meer dan ooit op gelijke basis zullen samenleven en werken met mensen die van ons verschillen qua thuistaal, culturele achtergrond, sociale klasse, seksuele oriëntatie of met mensen die mogelijk een beperking hebben.Wat in de toekomst realiteit wordt voor grote delen van België en Nederland, gebeurt vandaag al in Antwerpen. Omgaan met grote en kleine verschillen tussen mensen plaatst niet alleen de brede stedelijke gemeenschap voor uitdagingen, maar ook de compactere leefwereld van de school, een plaats waar stedelingen en niet-stedelingen met al hun gelijkenissen en verschillen samenkomen: leraren, leerlingen, ouders, directieleden en andere belanghebbenden.In het project Van startbekwaam naar stadsbekwaam, geruggensteund door het transitiefonds voor de lerarenopleiding van de Vlaamse overheid en door de Antwerp School of Education, werden lerarenopleiders van zeven lerarenopleidingen uit de stad enprovincie Antwerpen (Artesis Plantijn Hogeschool, CVO Crescendo, CVO EduKempen, CVO HBO5 Antwerpen, CVO Provincie Antwerpen, Karel de Grote Hogeschool en Universiteit Antwerpen) bijeengebracht om na te denken over de specifieke competenties die leraren(opleiders) nodig hebben om les te geven in een samenleving die zich kenmerkt door superdiversiteit. De lerarenopleiders bundelden hun krachten, en die van hun studenten en cursisten, in drie samenwerkingspraktijken rond talige diversiteit, ?urban education? en inclusie.Het resultaat van hun samenwerking lees je in dit boek. De auteurs willen hiermee leraren in Vlaanderen en Nederland informeren en inspireren. Het boek bevat concrete handvatten voor leraren die nu of in de toekomst met superdiversiteit geconfronteerd worden.https://shop.acco.be/nl-be/items/9789463792646/Leraren-opleiden-in-een-superdiverse-samenleving
Leraren ; opleidingen --- Intercultureel onderwijs --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- Onderwijsresearch --- Onderwijs en maatschappij --- Lerarenopleiding --- Superdiversiteit --- Onderwijs --- Inclusief onderwijs --- Meertalig onderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- inclusief onderwijs --- intercultureel onderwijs --- lerarenopleiding --- Lerarenopleidingen --- Diversiteit --- diversiteit
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Wat doe je tegen een taalontwikkelingsachterstand?Op welke manier verwerk je taaldoelen in relevante lesthema's?Hoe zorg je voor een vlotte lees en schrijfstart?Aan welke leeftijd je ook lesgeeft, iedereen heeft vroeg of laat een leerling met nood aan taalsteun in de klas. De nodige taalondersteuning voorzien is belangrijk voor elke taalleraar, maar ook leerkrachten van zaak- of praktijkvakken spelen hierin een cruciale rol.Taal in de klas vertaalt de beste wetenschappelijke inzichten naar zes handige bouwstenen voor het opzetten van taaltrajecten. Zo krijgen leerlingen die de onderwijstaal onvoldoende beheersen extra leerkansen. Dit boek kijkt niet alleen naar wie zwak scoort op de taalscreening voor kleuters, maar focust op het volledige leerplichtonderwijs. Ga aan de slag met de zes praktische bouwstenen en ontdek hoe je taalproblemen sneller herkent en zelfs voorkomt.Met praktische fiches!https://www.lannoo.be/nl/taal-de-klas
Didactics of languages --- Taalontwikkeling --- Taaldidactiek --- Taalonderwijs --- talenonderwijs --- taalverwerving --- Nederlands --- Taalvaardigheid --- Onderwijs --- NT2 --- Anderstalige --- Kind --- Kleuter --- Jongere --- Taalontwikkelingsstoornis --- Dyslexie --- Taalprobleem --- Leesprobleem --- Spellingsprobleem --- Didactiek --- Nederlandse Taal ; onderwijs ; didactiek --- 456.2 --- taaldidactiek --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Didactiek Nederlandse taal. --- Didactique. --- 737 Leerprogramma's --- taalontwikkelingsachterstand --- Nederlandse taal ; onderwijs ; Vlaanderen --- Nederlandse taal ; didactiek
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|