Narrow your search

Library

UCLouvain (1)

UGent (1)

Vlaams Parlement (1)

VUB (1)


Resource type

book (2)


Language

English (1)

French (1)


Year
From To Submit

2017 (1)

2007 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Understanding Second Language Process
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 1788920600 1847690130 1281204811 9786611204815 1847690157 9781847690159 9781847690142 1847690149 9781847690135 9781788920605 9781281204813 6611204814 Year: 2007 Publisher: Bristol Blue Ridge Summit

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book assembles 11 analytical and empirical studies on the process of second language acquisition, probing a wide array of issues, from transfer appropriate processing to L2 default processing strategies, among hearing or deaf learners of a variety of target languages including English, Japanese, Chinese, Korean, French, Spanish, and American Sign Language. Although instruction per se is not the focus of this volume, the chapters are written with instructed learners in mind, and hence offer valuable insights for both second and foreign language researchers and practitioners.


Book
Former à l’enseignement de la grammaire

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"La formation en grammaire des futurs enseignants de français est périodiquement discutée, l'enseignement grammatical demeurant un terrain de profondes tensions et contradictions. À l'heure de changements majeurs qui affectent les systèmes éducatifs universitaires et les publics scolaires, il importe de faire le point. Quels sont les finalités, approches, dispositifs et contenus de formation en grammaire dans les institutions académiques francophones ? Quelles doivent être les exigences de la formation, compte tenu des connaissances préalables des étudiants, des prescriptions et des besoins des élèves ? Cet ouvrage réunit des contributions de didacticiens belges, français, québécois et suisses. Formateurs aguerris, ces auteurs font le pari que plusieurs des problèmes de l'enseignement grammatical peuvent être résolus par la mise en oeuvre d'une formation initiale dotant les enseignants d'outils qui leur permettent de maitriser eux-mêmes les phénomènes linguistiques complexes."--Page 4 of cover.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by