Narrow your search

Library

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

FOD/SPF PO (2)

VIVES (2)

Vlaams Parlement (2)

ACV - CSC (1)

Hogeschool Gent (1)

KBR (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

More...

Resource type

book (5)


Language

Dutch (5)


Year
From To Submit

2017 (1)

2012 (2)

2010 (1)

2007 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Echte leiders hebben een goed verhaal : storytelling voor persoonlijk leiderschap
Author:
ISBN: 9789461260284 Year: 2012 Publisher: Zaltbommel Haystack

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek laat de bekende storytellingdeskundige Astrid Schutte zien waarom u met een goed verhaal scoort, welke storytellingtechnieken in uw gereedschapskist moeten zitten en hoe u die kunt gebruiken.Wie als leider mensen wil raken heeft een verhaal nodig met een glasheldere visie, een concrete vertaling van die visie en persoonlijke bouwstenen. Iedereen kan zo'n verhaal vertellen, in dit boek leest u hoe u dat aanpakt. In dit levendige boek beschrijft Astrid Schutte de verhalen van bekende en minder bekende Nederlandse managers, ondernemers en professionals uit onder meer de zorg, het onderwijs, de politiek, de milieubescherming, de goede doelen-, de financiële en de IT-sector. Met deze voorbeelden laat ze zien welke verhalen werken, en welke jammerlijk falen. Met dit boek in de hand heeft u geen excuus meer voor een slap verhaal.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
De gelukkige school : hoe Iederwijs opnieuw het onderwijs wilde uitvinden
Author:
ISBN: 9789088507953 9088507953 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Uitgeverij SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Reconstructie van de ontwikkeling en het einde van de IEDERWIJS school, aan de hand van interviews met alle betrokkenen.


Book
Corporate stories : verwoorden, vertellen en verankeren
Authors: ---
ISBN: 9789046542859 Year: 2012 Volume: 2012-2 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke organisatie heeft een verhaal nodig, een corporate story. Een verhaal waarin duidelijk wordt wie je bent, hoe je zo geworden bent en waar je naar op weg bent. Goede corporate stories zijn verhalen van vlees en bloed. Rond een held met een streven. Met helpers en tegenslag. En bovenal: met een ommekeer, waardoor begin, midden en einde zichtbaar worden. Goede verhalen worden doorverteld. Veelal omdat de lezer of toehoorder de waarachtigheid ervan herkent en een verbinding aangaat met het verhaal. Een corporate story over de organisatie is bovenal het verhaal van de organisatie. Door medewerkers en klanten te betrekken bij het ontwikkelen van de corporate story, komt het verhaal tot leven. Commitment van de leiding staat centraal. Leidinggevenden zijn de Chief Storytellers van de organisatie. Communicatieprofessionals zijn vanuit hun deskundigheid hun secondanten. Dit boek vol voorbeelden uit de Nederlandse praktijk helpt u met het verwoorden, vertellen en verankeren van het verhaal van uw organisatie. Elke organisatie heeft een verhaal nodig, een corporate story. Een verhaal waarin duidelijk wordt wie je bent, hoe je zo geworden bent en waar je naar op weg bent. Goede corporate stories zijn verhalen van vlees en bloed. Rond een held met een streven. Met helpers en tegenslag. En bovenal: met een ommekeer, waardoor begin, midden en einde zichtbaar worden. Goede verhalen worden doorverteld. Veelal omdat de lezer of toehoorder de waarachtigheid ervan herkent en een verbinding aangaat met het verhaal. Een corporate story over de organisatie is bovenal het verhaal van de organisatie. Door medewerkers en klanten te betrekken bij het ontwikkelen van de corporate story, komt het verhaal tot leven. Commitment van de leiding staat centraal. Leidinggevenden zijn de Chief Storytellers van de organisatie. Communicatieprofessionals zijn vanuit hun deskundigheid hun secondanten. Dit boek vol voorbeelden uit de Nederlandse praktijk helpt u met het verwoorden, vertellen en verankeren van het verhaal van uw organisatie (bron: covertekst).


Book
Corporate stories : verwoorden, vertellen en verankeren
Authors: ---
ISBN: 9789013047028 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Kluwer


Book
Corporate stories : verwoorden, vertellen en verankeren.
Authors: ---
ISBN: 9789013070286 Year: 2007 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 5 of 5
Sort by