Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Of we nu de verkeerde partner kiezen of in de verkeerde trein stappen, het moment waarop we ons bewust worden van een vergissing kan erg pijnlijk zijn. Het is dan ook niet verwonderlijk dat we er alles aan doen om dit te vermijden. Bovendien vinden we niets fijner dan gelijk krijgen, zelfs als dat onze relaties onder druk zet of in ons nadeel werkt.Kathryn Schulz combineert inzichten uit de hersenwetenschap, psychologie en filosofie om uit te leggen hoe het komt dat we soms zien wat er niet is, geloven wat niet waar is en ons iets herinneren wat niet is gebeurd. Op meeslepende en humorvolle wijze behandelt ze zowel kolossale vergissingen, zoals het veroordelen van een onschuldig persoon of het amputeren van het verkeerde been, als kleine alledaagse vergissingen, zoals het missen van een afslag of het vergeten van een tas, om zo onze merkwaardige relatie met onze fouten aan het licht te brengen. Het resultaat is een glashelder en geraffineerd betoog over waarom fouten, leermomenten, creativiteit en zelfs humor verschillende namen zijn voor hetzelfde fenomeen. Wie fouten probeert te vermijden, loopt dus heel wat mis!Bron : http://www.mavenpublishing.nl
fouten --- leerprocessen --- communicatie --- Psychologie --- Hersenen --- Filosofie --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Man --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Volwassene --- Vrouw
Choose an application
Journalist "explores why we find it so gratifying to be right and so maddening to be mistaken, and how this attitude toward error corrodes relationships." She claims that "error is both a given and a gift -- one that can transform our worldviews, our relationships, and, most profoundly, ourselves."
Errors --- Decision making --- Philosophical anthropology --- Psychological aspects --- Fallibility
Choose an application
Verliezen en vinden, rouwen en liefhebben: Pulitzer Prize-winnaar Kathryn Schulz onderzoekt deze levensgrote thema's op schitterende wijze. Ze verweeft haar persoonlijke ervaringen tot een zoektocht naar hoe onze levens worden gevormd door verlies en ontdekking. Van groot verlies, zoals het overlijden van haar vader, tot klein verlies zoals kwijtgeraakte sleutels. Van het vinden van haar grote liefde tot het ontdekken van nieuwe planeten.Troostrijk en prikkelend beschrijft ze hoe liefde & rouw, geluk & verdriet, voorspoed & tegenslag voortdurend samengaan. Zo legt ze het bitterzoete van het leven bloot: hoe we huiselijk geluk ervaren terwijl de wereld in brand staat, hoe we geïrriteerd raken door mensen die we adoreren, hoe onze levens eindig en toch oneindig complex zijn. Een ode aan de liefde zoals je die nog nooit hebt gelezen.
Choose an application
This year's Best American Magazine Writing features outstanding writing on contentious issues including incarceration, policing, sexual assault, labor, technology, and environmental catastrophe. Selections include Paul Ford's ambitious "What Is Code?" (Bloomberg Businessweek), an innovative explanation of how programming works, and "The Really Big One," by Kathryn Schulz (The New Yorker), which exposes just how unprepared the Pacific Northwest is for a major earthquake. Joining them are Meaghan Winter's exposé of crisis pregnancy centers (Cosmopolitan) and a chilling story of police prejudice that allowed a serial rapist to run free (the Marshall Project in partnership with ProPublica). Also included is Shane Smith's interview with Barack Obama about mass incarceration (Vice). Other selections demonstrate a range of long-form styles and topics across print and digital publications. The imprisoned hacker and activist Barrett Brown pens hilarious dispatches from behind bars, including a scathing review of Jonathan Franzen's fiction (The Intercept). "The New American Slavery" (Buzzfeed) documents the pervasive exploitation of guest workers, and Luke Mogelson explores the purgatorial fate of an undocumented man sent back to Honduras (New York Times Magazine). Joshua Hammer harrowingly portrays Sierra Leone's worst Ebola ward as even the staff succumb to the disease (Matter). And in "The Friend," Matthew Teague's wife is afflicted with cancer, his friend moves in, and the result is a devastating narrative of relationships and death (Esquire). The collection concludes with Jenny Zhang's "How It Feels," an unconventional meditation on the intersection of teenage cruelty and art (Poetry).
American prose literature --- Journalism --- American literature --- Awards
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|