Narrow your search

Library

KU Leuven (3)

AP (2)

PXL (2)

Thomas More Mechelen (2)

UAntwerpen (2)

VUB (2)

EhB (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

KDG (1)

More...

Resource type

book (10)

digital (1)


Language

English (7)

Dutch (4)


Year
From To Submit

2019 (1)

2015 (1)

2013 (1)

2012 (2)

2009 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Effekten van taakverdeling binnen onderwijsgroepen op leerresultaat en satisfaktie bij studenten
Authors: ---
Year: 1977 Publisher: Maastricht Rijksuniversiteit Limburg. Onderwijsontwikkeling en onderwijsresearch

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Tutorials in problem-based learning : new directions in training for the health professions
Authors: ---
ISBN: 9023220641 Year: 1984 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Probleemgestuurd leren : een wegwijzer voor studenten
Authors: --- ---
ISBN: 9789001779832 Year: 2009 Publisher: Groningen : Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

PROBLEEMGESTUURD LEREN besteedt aandacht aan de vaardigheden die je als student nodig hebt om in onderwijsgroepen te functioneren. De volgende vragen worden beantwoord: - Hoe pak ik een probleem aan? - Hoe werk ik samen in een onderwijsgroep? - Hoe ga ik om met culturele diversiteit? - Hoe geef ik als gespreksleider leiding aan een onderwijsgroep? - Hoe organiseer ik optimaal mijn zelfstudie? Voorbeelden, tips en checklists zorgen ervoor dat je snel kunt vinden wat belangrijk is voor een succesvolle aanpak van je probleemgestuurde studie. Bundeling van ervaringen die sinds dertig jaar aan de medische faculteit van de universiteit van Maastricht en elders zijn opgedaan met 'probleemgestuurd leren'. Ingrediënten van deze methode zijn de probleembeschrijving, voorkennis, vragen en motivatie en dat alles samen met anderen en onder begeleiding van een docent. In zeven hoofdstukken werken ervaren schrijvers een en ander grondig uit. Het probleem is het startpunt van het onderwijs; dan volgt de analyse in een groep. Daaruit ontstaat een voorlopig analyse. Uit de opkomende vragen formuleren studenten de leerdoelen voor zelfstudie. Na deze zelfstudie dragen de studenten aan elkaar ter integratie hun onderscheiden vondsten voor. De organisatie van het leerproces vindt plaats in leerblokken met een centraal thema. Inleiding, roosters, groepsindelingen, literatuurlijsten, audiovisuele hulpmiddelen aangevuld met practica en colleges, excursies en vaardigheidstrainingen volgen in een strak schema. Een actieve leerhouding, nieuwsgierigheid en leren binnen een bepaalde context blijken hoogst effectief. Aanbevolen voor studenten uit het universitair, hoger en middelbaar beroepsonderwijs. Deze druk is geheel herzien, sterk uitgebreid en geactualiseerd.


Book
Problem-based learning as an educational strategy.
Authors: --- ---
ISBN: 9073026059 Year: 1993 Publisher: Maastricht : Network Publications,


Book
De opzet van onderzoek : een inleiding
Authors: --- ---
ISBN: 9060164784 Year: 1981 Volume: vol 3 Publisher: Alphen aan den Rijn Brussel [S.l.] Stafleu's wetenschappelijke uitgeversmaatschappij Samsom-Sijthoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Problem-based learning : a student guide
Authors: --- ---
ISBN: 9001598846 Year: 2001 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Are you a student about to embark on a problem-based learning course? Or are you currently engaged in problem-based learning and do you want to make sure you are getting the most out of your course? Are you a tutor charged with students in problem-based education? Then this is the right book for you. It will help you understand this increasingly popular learning method. It enables you to make the very best of the educational experience for yourself or for those students you want to help.


Book
One-Day, One-Problem : An Approach to Problem-based Learning
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789814021753 Year: 2012 Publisher: Singapore Springer Singapore

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

One-day, one-problem is a unique adaptation of problem-based learning (PBL) pioneered at Republic Polytechnic, Singapore. Here students are challenged each day with a problem from their domain and attain the necessary learning outcomes in the process of responding to the problem. Throughout the day students would engage in small group discussions, self-directed learning and conversations with their teacher who plays the role of a facilitator. This approach to learning and instruction represents a new brand of constructivist learning in a more structured learning environment compared to conventional PBL. This book contains a series of chapters by authors with first-hand experience in the one-day,one-problem PBL approach. Unlike other books on PBL, the chapters are both research-informed and practical. Results of empirical studies into the factors of PBL such as quality of problems, tutor behaviours, scaffoldings, student learning and interest are discussed together with practical implications for the educator.

Keywords

Didactics --- didactiek


Digital
One-Day, One-Problem : An Approach to Problem-based Learning
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789814021753 Year: 2012 Publisher: Singapore Springer Singapore

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Didactics --- didactiek


Book
Introduction to problem-based learning. : a guide for students.
Authors: --- ---
ISBN: 9789001820848 Year: 2013 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Vaardigheden in psychodiagnostiek. : Interactieve cursus op www.vaardighedeninpsychodiagnostiek.nl
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789058756015 9789461279842 9461279841 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Boom uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Psychodiagnostiek is een complex maar belangrijk onderdeel van het werk van psychologen en (ortho)pedagogen. Daarom zijn de online modules 'Vip's' van Vaardigheden in psychodiagnostiek ontwikkeld. Hiermee ontwikkelen studenten de professionele vaardigheden die nodig zijn voor adequate psychodiagnostiek. De Vip's zijn ontwikkeld door de Erasmus Universiteit, Universiteit Twente en de Open Universiteit.

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by