Listing 1 - 10 of 45 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Schools for 21st-Century Learners : Strong Leaders, Confident Teachers, Innovative Approaches (Korean version)
Author:
ISBN: 926425417X Year: 2016 Publisher: Seoul : Korean Educational Development Institute,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Education


Book
Equity, Excellence and Inclusiveness in Education : Policy Lessons from Around the World (Korean version)
Author:
ISBN: 9264254250 Year: 2016 Publisher: Seoul : Korean Educational Development Institute,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Education


Book
Weltklasse : Schule fur das 21. Jahrhundert gestalten
Author:
ISBN: 3763960236 3763960228 Year: 2019 Publisher: Paris : OECD,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Education


Book
Helping our youngest to learn and grow : policies for early learning
Author:
ISBN: 9264889566 9264313869 Year: 2019 Publisher: Paris : OECD,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Quelle école pour demain? : Bâtir un système scolaire pour le XXIe siècle
Author:
ISBN: 276055063X Year: 2019 Publisher: Quebec : Baltimore, Md. : Presses de l'Universite du Quebec, Project MUSE,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

À une époque où ce qui est facile à enseigner et à évaluer est également facile à numériser et à automatiser, ce sont notre imagination, notre conscience et notre sens des responsabilités qui nous permettent de tirer profit des possibilités offertes par le xxie siècle pour façonner un monde meilleur. Demain, l’école devra encourager les élèves à penser par eux-mêmes et à aller à la rencontre des autres avec empathie, dans la sphère professionnelle comme dans la sphère citoyenne. Elle devra les aider à développer un sens aigu du bien et du mal et une sensibilité aux demandes d’autrui. Comment les établissements d’enseignement parviendront-ils à atteindre ces objectifs ? Andreas Schleicher a accompagné dans plus de 70 pays les responsables de ces questions dans leurs efforts pour concevoir et mettre en œuvre des politiques et des pratiques tournées vers l’avenir. Alors que l’amélioration de l’éducation est bien plus facile à annoncer qu’à réaliser, il analyse de nombreuses réussites dont nous pouvons tirer des enseignements. Il ne s’agit pas de copier-coller les solutions adoptées par d’autres écoles ou d’autres pays, mais plutôt d’examiner de façon attentive et objective les bonnes pratiques afin de comprendre ce qui fonctionne et les circonstances de ces succès. Doté d’une formation en physique, l’auteur propose un point de vue unique sur la question de la réforme de l’éducation : il défend de manière convaincante l’idée qu’il faudrait appliquer une démarche plus scientifique à la réflexion éducative, sans pour autant la dénaturer.


Book
World class : how to build a 21st-century school system
Author:
ISBN: 9789264299979 9264299971 9264300007 Publisher: OECD Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Andreas Schleicher - initiator of PISA and an international authority on education policy - offers a unique perspective on education reform.


Book
Learning from the Past, Looking to the Future : Excellence and Equity for all
Author:
ISBN: 9264858490 Year: 2021 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The COVID-19 crisis has amplified the many inadequacies and inequities in education systems. As the future continues to surprise us, the importance of resilience, adaptability and fairness in education will only grow. Equitable schooling means more than treating students equally and uniformly. To be truly fair and impactful, education should work to adapt to students' differences.

Keywords

Education


Book
Building on COVID-19's Innovation Momentum for Digital, Inclusive Education
Author:
ISBN: 9264777032 9264706933 Year: 2022 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Education systems can build on school-led micro-innovations during the pandemic to develop more equitable learning. Empowering teachers to be autonomous, actively engaged in designing learning environments, and knowledgeable and dynamic in using multi-modal technology can encourage more peer-to-peer collaboration in schools and enrich pedagogy. This will be crucial in addressing the learning needs of disadvantaged students and boosting science proficiency with the goal of societal equity.


Book
Quelle école pour demain ? : bâtir un système scolaire pour le XXIe siècle
Author:
ISBN: 9782760550629 Year: 2019 Publisher: Québec Presses de l'université du Québec

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Digital
World class : how to build a 21st-century school system
Author:
ISBN: 9789264299979 Year: 2018 Publisher: Paris OECD

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 45 << page
of 5
>>
Sort by