Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
&jij helpt je een persoonlijke visie en strategie te ontwikkelen. Een mooie toevoeging aan de 'te druk'-trend! Ben jij ook zo druk met je leven dat je vaak geen tijd meer hebt om na te denken over je leven? Ben je je bewust van de keuzes die je iedere dag kunt maken? Heb jij de regie over je tijd, energie en talenten? Een persoonlijke visie helpt je om gevoelens en ideeën om te zetten in expliciete gedachten en daden. Met &jij leer je aan te geven wat je kunt, wie je bent, wat belangrijk voor je is en wat je wilt bereiken, zodat je meer richting en focus hebt in je leven. Daarnaast stelt het je in staat om nieuwe kanten van jezelf te ontdekken en te ontwikkelen. Met inzichten, anekdotes, vragen en oefeningen om je te gidsen op weg naar een persoonlijke visie en strategie.
Personality development --- competenties --- persoonlijkheidsontwikkeling
Choose an application
The consequences of a primary focus on shareholders over the last few decades has emphasized that that a new model of value creation is necessary. Today's economy demands organizations that create value, not only for shareholders but also for customers, employees, leaders and society. Businesses that face up to this challenge by focusing on all the stakeholders involved will be far more successful in the long term than those driven purely by seeking to deliver the maximum return on shareholder investment. Creating Lasting Value shows readers how to achieve lasting results by channeling efforts
Corporations --- Customer relations. --- Employee motivation. --- Management. --- Organizational behavior. --- Organizational effectiveness. --- Value. --- Valuation.
Choose an application
Aan welke organisatie zou jij je eigen naam wel willen verbinden ? Welke organisaties waardeer je om wat ze zíjn, en om wat ze dóen ? Welke organisaties die jij kent creëren waarde voor al hun stakeholders ? Over dit soort organisaties gaat Wat is onze naam waard ? En vooral: hoe je zo'n organisatie wordt. Het eenzijdig sturen op aandeelhouderswaarde uit de afgelopen tientallen jaren heeft ons niet verder gebracht dan een wereldwijde economische crisis. Een nieuw perspectief is noodzakelijk. Onze huidige economie heeft organisaties nodig die niet alleen waarde creëren voor hun aandeelhouders, maar juist ook voor hun klanten, hun medewerkers én de maatschappij waarbinnen ze opereren. Dat is beter voor iedereen. Kan dat dan ? Ja! Dit boek laat zien hoe organisaties die zich richten op al hun stakeholders op lange termijn veel succesvoller zijn dan de beurshelden van vandaag. Wat is onze naam waard ? laat de principes zien die ten grondslag liggen aan duurzame waardecreatie, namelijk de drie waardegolven: - Leid de waarde; - Manage de waarde; - Market de waarde. Hoe creëer je duurzame waarde ? Hoe zorg je ervoor dat alle stakeholders enthousiast zijn over je organisatie? Dit boek geeft antwoord op al deze vragen aan de hand van vele voorbeelden, inspirerende cases (waaronder Rabobank, Starbucks, Aravind Eye Hospital en Zappos) en nieuw onderzoek. Bovendien krijg je als lezer indringende vragen voorgelegd ter zelfreflectie en tools aangereikt om zelf mee aan de slag te gaan. Bron : http://www.academicservice.nl
Waardecreatie --- Management --- Aandeelhouderswaarde --- Strategisch management --- Reputatie
Choose an application
Sociology of work --- Personnel management --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Management --- #KVHB:Werktevredenheid --- arbeidsvreugde --- management --- 331.02 --- 65.012.4 --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie. --- #KVHB:Management. --- #KVHB:Werktevredenheid. --- 331.02. --- 65.012.4.
Choose an application
Choose an application
Om vragen als 'Waarom bestaan wij eigenlijk?' te kunnen beantwoorden heeft een organisatie een visie nodig. Op basis van jarenlange ervaring en uitgebreid onderzoek bieden de auteurs, organisatie-adviseurs, een methodiek aan voor het succesvol ontwikkelen en realiseren van een visie die door alle medewerkers wordt gedragen. Na een verkenning van de aard en achtergronden van organisatievisies behandelt het boek de aanpak en de activiteiten om te komen tot het ontwikkelen van een visie. De tekst bevat veel praktijkvoorbeelden
organisatiecultuur --- organisatiepsychologie --- bedrijfsleer --- Organization theory --- bedrijven --- management --- organisaties --- Efficacité Efficiëntie --- Organisation Organisatie --- organisatie --- visie --- 366.1 --- betrokkenheid --- effectiviteit --- organisatieleer --- Inrichting en organisatie --- Management --- Organisaties --- Organisatieculturen --- Effectiviteit --- Organisatieleer --- Organisatieveranderingen --- Organisatiecultuur --- Organisatie --- Organisatieverandering --- Sociology of work --- Labour market
Choose an application
Visie is hot. Na vele jaren van efficiencyverbetering, kostenreductie en sanering zijn managers en medewerkers eraan toe om de dieper liggende vragen te beantwoorden over de drijfveren van de organisatie, de principes die zij koesteren en het toekomstperspectief dat ze nastreven. Het ontwikkelen en realiseren van een visie biedt daartoe volop ruimte. Een visie bindt mensen en geeft richting. Een visie is een bron van energie. Een visie draagt bij aan verhoogde effectiviteit. Hoewel het verlangen naar visie hoogst actueel is, is het ontwikkelen en realiseren ervan voor de meeste managers geen gesneden koek. Integendeel, velen worstelen met vragen als: wat houdt visie precies in? Hoe ontwikkelt u een visie? En vooral: hoe brengt u een visie tot leven? 'Kus de visie wakker' geeft concrete en bruikbare antwoorden op deze vragen. Op basis van jarenlange praktijkervaring reiken de auteurs een even inspirerende als systematische methodiek aan voor het succesvol ontwikkelen en realiseren van visie die als echt wordt ervaren en door alle organisatieleden wordt gedragen. 'Kus de visie wakker' biedt naast inspirerende praktijkvoorbeelden ook een overzicht van relevante literatuur en van recente onderzoeksgegevens. Het boek gaat bovenal in op de persoonlijke en collectieve worsteling die het formuleren en tot leven brengen van een visie in de dagelijkse praktijk met zich meebrengt. De auteurs delen hun fascinatie voor het realiseren van doorbraken door het inspireren van doorbraken door het inspireren en verbinden van mensen. Hans van der Loo doet dit als zelfstandig adviseur, terwijl Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud beide verbonden zijn aan organisatieadviesbureau &Samhoud. De drie schreven eerder het veelgeprezen boek 'Plezier & prestatie', dat inmiddels ook in Spanje en Duitsland voor opwinding heeft gezorgd.
Organization theory --- bedrijfsleer --- organisatiecultuur --- organisatiepsychologie --- 06 --- 65.011.1 --- organisaties - verenigingen --- ondernemingsdoel - bedrijfsbeleid - bedrijfsstrategie
Choose an application
Choose an application
Plezier in het werk leidt tot betere bedrijfsresultaten. Dat laten meerdere succesvolle bedrijven zien. Gebrek aan plezier in het werk leidt tot verwaarloosde organisaties met slechte - of opgepoetste - resultaten. Hoog tijd dus voor een aanpak die plezier en prestatie structureel met elkaar verbindt.Plezier & prestatie laat zien hoe plezier in het werk én het behalen van resultaten elkaar kunnen versterken, in goede en in slechte tijden. Centraal staat het concept dat de auteurs 'pleziermanagement' noemen: het managen van werkplezier met het oog op tevreden klanten en betere bedrijfsresultaten.Dit boek wil (midden)managers overtuigen, inzicht geven en inspireren om handen en voeten te geven aan succesvolle en mensgerichte organisaties. Daarbij wordt het gat tussen potentie en performance gedicht. Plezier & prestatie is daarmee een onmisbaar boek voor managers bij dienstverlenende organisaties, maar eigenlijk voor alle managers.Deze herziene uitgave is geheel geactualiseerd en bevat:* het succesverhaal van Jumbo Supermarkten en andere aangevulde en nieuwe cases* nieuwe instrumenten waaronder de 'Plezier & prestatie-praatposter'* de meest recente cijfers over plezier in het werk in Nederland* nieuw onderzoek naar het gedrag van managers die met hun afdelingen zowel op plezier als op prestatie hoog scorenBron : http://www.bol.com
Management --- Personeelsmanagement --- Dienstverlening --- Beleveniseconomie
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|