Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Be useful : de kracht van authenthiek ondernerschap
Authors: ---
ISBN: 9789052618395 Year: 2011 Publisher: Den Haag Academic service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Digital
&jij : maak werk van je tijd, energie en talent
Authors: ---
Year: 2017 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

&jij helpt je een persoonlijke visie en strategie te ontwikkelen. Een mooie toevoeging aan de 'te druk'-trend!
Ben jij ook zo druk met je leven dat je vaak geen tijd meer hebt om na te denken over je leven? Ben je je bewust van de keuzes die je iedere dag kunt maken? Heb jij de regie over je tijd, energie en talenten? Een persoonlijke visie helpt je om gevoelens en ideeën om te zetten in expliciete gedachten en daden. Met &jij leer je aan te geven wat je kunt, wie je bent, wat belangrijk voor je is en wat je wilt bereiken, zodat je meer richting en focus hebt in je leven. Daarnaast stelt het je in staat om nieuwe kanten van jezelf te ontdekken en te ontwikkelen. Met inzichten, anekdotes, vragen en oefeningen om je te gidsen op weg naar een persoonlijke visie en strategie.


Book
Creating lasting value : how to lead, manage and market your stakeholder value
Authors: --- ---
ISBN: 0749471182 9780749471187 Year: 2014 Publisher: London : Kogan Page,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The consequences of a primary focus on shareholders over the last few decades has emphasized that that a new model of value creation is necessary. Today's economy demands organizations that create value, not only for shareholders but also for customers, employees, leaders and society. Businesses that face up to this challenge by focusing on all the stakeholders involved will be far more successful in the long term than those driven purely by seeking to deliver the maximum return on shareholder investment. Creating Lasting Value shows readers how to achieve lasting results by channeling efforts


Book
Wat is onze naam waard ?
Authors: --- ---
ISBN: 9789052619750 Year: 2012 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan welke organisatie zou jij je eigen naam wel willen verbinden ? Welke organisaties waardeer je om wat ze zíjn, en om wat ze dóen ? Welke organisaties die jij kent creëren waarde voor al hun stakeholders ? Over dit soort organisaties gaat Wat is onze naam waard ? En vooral: hoe je zo'n organisatie wordt. Het eenzijdig sturen op aandeelhouderswaarde uit de afgelopen tientallen jaren heeft ons niet verder gebracht dan een wereldwijde economische crisis. Een nieuw perspectief is noodzakelijk. Onze huidige economie heeft organisaties nodig die niet alleen waarde creëren voor hun aandeelhouders, maar juist ook voor hun klanten, hun medewerkers én de maatschappij waarbinnen ze opereren. Dat is beter voor iedereen. Kan dat dan ? Ja! Dit boek laat zien hoe organisaties die zich richten op al hun stakeholders op lange termijn veel succesvoller zijn dan de beurshelden van vandaag. Wat is onze naam waard ? laat de principes zien die ten grondslag liggen aan duurzame waardecreatie, namelijk de drie waardegolven: - Leid de waarde; - Manage de waarde; - Market de waarde. Hoe creëer je duurzame waarde ? Hoe zorg je ervoor dat alle stakeholders enthousiast zijn over je organisatie? Dit boek geeft antwoord op al deze vragen aan de hand van vele voorbeelden, inspirerende cases (waaronder Rabobank, Starbucks, Aravind Eye Hospital en Zappos) en nieuw onderzoek. Bovendien krijg je als lezer indringende vragen voorgelegd ter zelfreflectie en tools aangereikt om zelf mee aan de slag te gaan. Bron : http://www.academicservice.nl


Book
Plezier & prestatie: hét managementprincipe voor organisaties
Authors: --- ---
ISBN: 9052614555 Year: 2003 Publisher: Schoonhoven Academic Press


Book
Plezier en prestatie : hét managementprincipe voor organisaties
Authors: --- ---
ISBN: 9789052616094 Year: 2007 Publisher: Den Haag Academic Service


Book
Kus de visie wakker : organisaties energiek en effectief maken
Authors: --- ---
ISBN: 9789052615820 Year: 2007 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Om vragen als 'Waarom bestaan wij eigenlijk?' te kunnen beantwoorden heeft een organisatie een visie nodig. Op basis van jarenlange ervaring en uitgebreid onderzoek bieden de auteurs, organisatie-adviseurs, een methodiek aan voor het succesvol ontwikkelen en realiseren van een visie die door alle medewerkers wordt gedragen. Na een verkenning van de aard en achtergronden van organisatievisies behandelt het boek de aanpak en de activiteiten om te komen tot het ontwikkelen van een visie. De tekst bevat veel praktijkvoorbeelden


Book
Kus de visie wakker : organisaties energiek en effectief maken
Authors: --- ---
ISBN: 9789462201668 Year: 2015 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Visie is hot. Na vele jaren van efficiencyverbetering, kostenreductie en sanering zijn managers en medewerkers eraan toe om de dieper liggende vragen te beantwoorden over de drijfveren van de organisatie, de principes die zij koesteren en het toekomstperspectief dat ze nastreven. Het ontwikkelen en realiseren van een visie biedt daartoe volop ruimte. Een visie bindt mensen en geeft richting. Een visie is een bron van energie. Een visie draagt bij aan verhoogde effectiviteit. Hoewel het verlangen naar visie hoogst actueel is, is het ontwikkelen en realiseren ervan voor de meeste managers geen gesneden koek. Integendeel, velen worstelen met vragen als: wat houdt visie precies in? Hoe ontwikkelt u een visie? En vooral: hoe brengt u een visie tot leven? 'Kus de visie wakker' geeft concrete en bruikbare antwoorden op deze vragen. Op basis van jarenlange praktijkervaring reiken de auteurs een even inspirerende als systematische methodiek aan voor het succesvol ontwikkelen en realiseren van visie die als echt wordt ervaren en door alle organisatieleden wordt gedragen. 'Kus de visie wakker' biedt naast inspirerende praktijkvoorbeelden ook een overzicht van relevante literatuur en van recente onderzoeksgegevens. Het boek gaat bovenal in op de persoonlijke en collectieve worsteling die het formuleren en tot leven brengen van een visie in de dagelijkse praktijk met zich meebrengt. De auteurs delen hun fascinatie voor het realiseren van doorbraken door het inspireren van doorbraken door het inspireren en verbinden van mensen. Hans van der Loo doet dit als zelfstandig adviseur, terwijl Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud beide verbonden zijn aan organisatieadviesbureau &Samhoud. De drie schreven eerder het veelgeprezen boek 'Plezier & prestatie', dat inmiddels ook in Spanje en Duitsland voor opwinding heeft gezorgd.


Book
Plezier en prestatie : het managementprincipe voor organisaties.
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: Schoonhoven Academic service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Plezier en prestatie : hét managementprincipe voor organisaties
Authors: --- ---
ISBN: 9789462200876 Year: 2007 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Plezier in het werk leidt tot betere bedrijfsresultaten. Dat laten meerdere succesvolle bedrijven zien. Gebrek aan plezier in het werk leidt tot verwaarloosde organisaties met slechte - of opgepoetste - resultaten. Hoog tijd dus voor een aanpak die plezier en prestatie structureel met elkaar verbindt.Plezier & prestatie laat zien hoe plezier in het werk én het behalen van resultaten elkaar kunnen versterken, in goede en in slechte tijden. Centraal staat het concept dat de auteurs 'pleziermanagement' noemen: het managen van werkplezier met het oog op tevreden klanten en betere bedrijfsresultaten.Dit boek wil (midden)managers overtuigen, inzicht geven en inspireren om handen en voeten te geven aan succesvolle en mensgerichte organisaties. Daarbij wordt het gat tussen potentie en performance gedicht. Plezier & prestatie is daarmee een onmisbaar boek voor managers bij dienstverlenende organisaties, maar eigenlijk voor alle managers.Deze herziene uitgave is geheel geactualiseerd en bevat:* het succesverhaal van Jumbo Supermarkten en andere aangevulde en nieuwe cases* nieuwe instrumenten waaronder de 'Plezier & prestatie-praatposter'* de meest recente cijfers over plezier in het werk in Nederland* nieuw onderzoek naar het gedrag van managers die met hun afdelingen zowel op plezier als op prestatie hoog scorenBron : http://www.bol.com

Listing 1 - 10 of 10
Sort by