Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Engelse letterkunde --- Letterkunde --- Littérature --- Littérature anglaise --- 82 (Sadler, M. 7.03 = 393)
Choose an application
Engelse letterkunde --- Letterkunde --- Littérature --- Littérature anglaise --- 82 (Sadler, M. 7.03 = 393)
Choose an application
Choose an application
"This unique sourcebook explores the Stab-in-the-Back myth that developed in Germany in the wake of World War One, analyzing its role in the end of the Weimar Republic and its impact on the Nazi regime that followed.A critical development in modern German and even European history that has received relatively little coverage until now, the Stab-in-the-Back Myth was an attempt by the German military, nationalists and anti-Semites to explain how the German war effort collapsed in November 1918 along with the German Empire. It purported that the German army did not lose the First World War but were betrayed by the civilians on the home front and the democratic politicians who had surrendered. The myth was one of the foundation myths of National Socialism, at times influencing Nazi behaviour in the 1930s and later their conduct in the Second World War.The Stab-in-the-Back Myth and the Fall of the Weimar Republic draws on German government records, foreign and domestic newspaper accounts, diplomatic reports, diary entries and letters to provide different national and political perspectives on the issue. The sourcebook also includes chapter summaries, study questions, and further reading lists, in addition to numerous visual sources and a range of maps, charts, tables and graphs. This is a vital text for all students looking at the history of the Weimar Republic, the legacy of the First World War and Germany in the 20th century."-- "A broad range of primary documents and visual sources exploring the Stab-in-the-Back myth, its role in the end of the Weimar Republic and its impact on the Nazi regime that followed"--
World War, 1914-1918 --- European War, 1914-1918 --- First World War, 1914-1918 --- Great War, 1914-1918 --- World War 1, 1914-1918 --- World War I, 1914-1918 --- World War One, 1914-1918 --- WW I (World War, 1914-1918) --- WWI (World War, 1914-1918) --- History, Modern --- Political aspects --- Peace --- Germany --- Alemania --- Ashkenaz --- BRD --- Bu̇gd Naĭramdakh German Uls --- Bundesrepublik Deutschland --- Deutsches Reich --- Deutschland --- Doitsu --- Doitsu Renpō Kyōwakoku --- Federal Republic of Germany --- Federalʹna Respublika Nimechchyny --- FRN --- German Uls --- Germania --- Germanii︠a︡ --- Germanyah --- Gjermani --- Grossdeutsches Reich --- Jirmānīya --- KhBNGU --- Kholboony Bu̇gd Naĭramdakh German Uls --- Nimechchyna --- Repoblika Federalin'i Alemana --- República de Alemania --- República Federal de Alemania --- Republika Federal Alemmana --- Vācijā --- Veĭmarskai︠a︡ Respublika --- Weimar Republic --- Weimarer Republik --- ХБНГУ --- Германия --- جرمانيا --- ドイツ --- ドイツ連邦共和国 --- ドイツ レンポウ キョウワコク --- Germany (East) --- Germany (Territory under Allied occupation, 1945-1955) --- Germany (Territory under Allied occupation, 1945-1955 : British Zone) --- Germany (Territory under Allied occupation, 1945-1955 : French Zone) --- Germany (Territory under Allied occupation, 1945-1955 : Russian Zone) --- Germany (Territory under Allied occupation, 1945-1955 : U.S. Zone) --- Germany (West) --- Holy Roman Empire --- Politics and government --- History --- Première guerre mondiale --- Sources --- Sources. --- Aspect politique --- Paix --- Allemagne --- Politique et gouvernement --- Histoire --- Deguo --- 德国 --- Gėrman --- Герман Улс
Choose an application
Choose an application
Drawing is thinking, thinking is moving." Met die woorden kan het gelaagde werk van de Belgische kunstenaar Ronny Delrue (1957) worden samengevat. De tekening ligt al jarenlang aan de basis van zijn oeuvre. Enerzijds is ze een autonoom kunstwerk, anderzijds is ze als concept ook de directe kristallisatie van een vluchtige gedachtegang, die telkens weer de poorten opent naar nieuw werk. De tekening is dus niet alleen het resultaat maar tevens de motor van de creativiteit van de kunstenaar, die niet enkel met potlood en papier 'tekent', maar ook met foto's, keramiek en andere materialen.Tekenen is voor Delrue het scheppen van een mentaal beeld. De genese van het beeld én de onmiddellijke betekenis ervan zitten voor hem vervat in de lijnen van de tekening zelf. Daarom bieden zijn tekeningen een intieme inkijk in het hoofd van de kunstenaar, die vanuit zijn eigen realiteit - vormgegeven door herinneringen, emoties, opvattingen - de wereld een klein beetje herschept.Voor dit boek selecteerde Philippe Van Cauteren (directeur S.M.A.K., Gent) een reeks belangrijke tekeningen uit het uitgebreide corpus van Delrue. Drie verschillende auteurs gingen met die selectie aan de slag en laten hun hoogstpersoonlijke licht schijnen over het belang van de tekening in Delrues oeuvre.
Painting --- Graphic arts --- freehand drawings [drawings] --- kunst --- 741.071 DELRUE --- eenentwintigste eeuw --- twintigste eeuw --- tekenkunst --- Delrue Ronny --- Delrue, Ronny, --- Exhibitions --- lichaam (van de mens)
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|