Narrow your search

Library

AP (6)

Hogeschool Gent (4)

UCLL (4)

VIVES (4)

Arteveldehogeschool (3)

Hogeschool West-Vlaanderen (3)

KDG (3)

KBR (2)

Odisee (2)

PXL (2)

More...

Resource type

book (8)

digital (4)


Language

Dutch (10)

English (1)


Year
From To Submit

2020 (2)

2019 (1)

2016 (2)

2015 (2)

2014 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Strategische marketing : handboek voor vernieuwend denken
Author:
ISBN: 9789033495397 Year: 2014 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De 'sense of urgency' van deze eeuw vraagt om een operationele aanpak van strategische problemen. Dit handboek behandelt systematisch en op een praktische manier diverse strategische marketingonderwerpen, waardoor de lezer in staat wordt gesteld bij te dragen aan een efficiënt strategisch marketingbeleid. Wie zich wil onderscheiden in de markt heeft niet voldoende aan kennis en vaardigheden. Alleen met kritisch en vernieuwend denken is het mogelijk om definitief een voorsprong op de concurrentie te realiseren. Bedreigingen zijn pas echt bedreigend als de organisatie haar zwakten niet snel aanpakt. Goed klantenbeleid genereert voordelen, net zoals een uitstekende kennis van klant, markt en omgeving leidt tot nauwkeuriger prognoses en tot reductie van risico's.Dit handboek is vooral geschreven voor studenten in commerciële bachelor- en masteropleidingen (met reeds een basiskennis van marketing) en (beginnende) marketingprofessionals in ondernemingen.PLUSPUNTENBelangrijke strategische marketingonderwerpen worden op een uitdagende en eenvoudige manier kritisch behandeldDe lezer wordt uitgedaagd om na te denken over relevante vragen en problemen te analyseren en creatief op te lossenBron : http://www.acco.be


Book
Strategic marketing : a handbook for innovative thinking!
Author:
ISBN: 9789462922648 9462922640 Year: 2015 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The new 'sense of urgency' in the business world of the 21st century demands an operational approach to strategic problems. This handbook deals systematically and in a practical way with key strategic marketing themes, which will allow the reader to contribute to an efficient strategic marketing policy. Knowledge and competencies are no longer enough to make the difference in today's markets. Incisive and innovative thinking is the only way to secure sustainable advantage in the face of increasing global competition.Threats are only really threatening if an organization fails to tackle its own weaknesses quickly and effectively. A good customer relations policy always generates competitive advantages, while an excellent knowledge of customers, markets and the wider environment leads to more accurate prognoses and a corresponding reduction of risks.This handbook was written specifically for students following commercial bachelor and master courses (who already have a basic knowledge of marketing) and marketing professionals who have just started their careers.Bron : http://www.acco.be


Book
Salesmanagement
Authors: ---
ISBN: 9789001862930 Year: 2016 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Salesmanagement' bereidt studenten op heldere en gestructureerde wijze voor op een loopbaan als salesmanager. Het boek bundelt de belangrijkste onderwerpen uit de hedendaagse Nederlandse en Belgische verkooppraktijk, en koppelt ze aan elkaar vanuit de optiek van de salesmanager. Het leert studenten een verkoopplan te schrijven waarin de gehele saleshorizon en alle onderwerpen die voor een verkoopafdeling belangrijk zijn, aan bod komen. Verder laat het boek zien welke invloed leiderschap, planning en verkoopactiviteiten hebben op het uiteindelijke verkoopresultaat.


Book
Sales management /.
Authors: ---
ISBN: 9789001593452 9789001593469 Year: 2020 Publisher: Groningen : Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met Salesmanagement leren studenten stapsgewijs een integraal strategisch en operationeel verkoopplan te schrijven. Het boek bundelt de belangrijkste onderwerpen uit de hedendaagse verkooppraktijk en koppelt ze aan elkaar. Verder gaat het boek in op welke invloed leiderschap, planning en verkoopactiviteiten hebben op het uiteindelijke verkoopresultaat. In deze zesde editie is meer aandacht voor de rol van salescoaching en training bij personeelsontwikkeling en omzetgroei, het toenemende belang van ethiek en duurzaamheid bij salesmanagement, het belang van wendbaarheid in het vak en de steeds groter wordende rol van digitalisering op het salesvak. Daarnaast wordt er nu dieper ingegaan op vaardigheden als social selling en multichannel selling, het belang van salesleadership voor salesmanagementfuncties, veranderingen bij aanbestedingen die accountmanagement beïnvloeden en de effecten van handelsboycots en importheffingen op internationaal zakendoen.


Digital
Salesmanagement
Authors: ---
ISBN: 9789001862947 9001862942 Year: 2016 Publisher: Houten Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Marketing --- verkoop


Multi
Salesmanagement
Authors: ---
ISBN: 9789001593452 9789001593469 Year: 2020 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met Salesmanagement leren studenten stapsgewijs een integraal strategisch en operationeel verkoopplan te schrijven. Het boek bundelt de belangrijkste onderwerpen uit de hedendaagse verkooppraktijk en koppelt ze aan elkaar. Verder gaat het boek in op welke invloed leiderschap, planning en verkoopactiviteiten hebben op het uiteindelijke verkoopresultaat. In deze zesde editie is meer aandacht voor de rol van salescoaching en training bij personeelsontwikkeling en omzetgroei, het toenemende belang van ethiek en duurzaamheid bij salesmanagement, het belang van wendbaarheid in het vak en de steeds groter wordende rol van digitalisering op het salesvak. Daarnaast wordt er nu dieper ingegaan op vaardigheden als social selling en multichannel selling, het belang van salesleadership voor salesmanagementfuncties, veranderingen bij aanbestedingen die accountmanagement beïnvloeden en de effecten van handelsboycots en importheffingen op internationaal zakendoen. Het boek is bedoeld voor studenten van commerciële hbo-opleidingen en studenten die het diploma NIMA/SMA Sales-B willen behalen. - Bundelt de belangrijkste onderwerpen uit de moderne verkooppraktijk en koppelt ze aan elkaar; - leert studenten stapsgewijs een integraal strategisch en operationeel verkoopplan te schrijven; - met uitgebreide online ondersteuning


Book
Salesmanagement
Authors: ---
ISBN: 9789001807962 Year: 2012 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met een economie die enorm in beweging is, is het vak salesmanagement zeer dynamisch en vraagt het om adequate vaardigheden van de salesmanagers van vandaag en morgen.De nieuwe, geactualiseerde editie van Salesmanagement bundelt de belangrijkste onderwerpen van deze tijd en koppelt ze aan elkaar vanuit de optiek van de salesmanager. De methode is grondig herzien en is door deze aanpak afgestemd op actuele ontwikkelingen. Eveneens blikken de auteurs vooruit naar de toekomst.Het belangrijkste doel van deze methode is gelijk gebleven: het stapsgewijs leren schrijven van een integraal strategisch en operationeel verkoopplan. In dit verkoopplan wordt de gehele sales horizon met alle onderwerpen van een verkoopafdeling beschreven. Ook wordt duidelijk gemaakt dat leiderschap, planning en de wijze van uitvoeren van verkoopactiviteiten grote invloed hebben op het uiteindelijke verkoopresultaat. De belangrijkste veranderingen zijn de actualisatie van de theorie en toevoeging van nieuwe onderwerpen. Hierbij valt te denken aan servicemanagement, cyclisch verkopen, overheidsaanbestedingen, de integrale marketing-sales funnel, project-en evenementenmanagement, social media, empathy map, customer lifetime value, leiderschap in sales, sales training. De nieuwe editie heeft voorts een veel sterkere internationale uitstraling gekregen, met name door de keuze van de vele internationale cases.De website http://www.salesmanagement.noordhoff.nl biedt diverse cases, modellen en toetsvragen voor het eigen maken van salesvaardigheden. De Engelstalige editie van dit boek, Sales Management, verschijnt eveneens in 2012.Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl


Digital
Strategische en operationele marketingplanning
Authors: ---
ISBN: 9789001899936 9789001899943 Year: 2019 Publisher: Houten Noordhoff Uitgevers BV

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Strategische en operationele marketingplanning – Kernstof B is uitgegroeid tot een standaardwerk op het gebied van marketingplanning, strategie en management. In het boek is volop aandacht voor strategische issues, de internationale dimensie, B2B en online marketing, van organisatie- naar marketingstrategieën, van competenties naar capabilities naar duurzame concurrentievoordelen. Aan de hand van veel praktische voorbeelden worden de verbanden tussen de verschillende theoretische begrippen inzichtelijk gemaakt. Het boek kenmerkt zich door een integrale onderwijsmethodiek en sluit naadloos aan op de meest recente NIMA-exameneisen (2019). De inhoud van deze nieuwe editie is grondig vernieuwd. Theorieën en voorbeelden zijn geactualiseerd. Onderwerpen als klantwaarden, particuliere en zakelijke klanten, ‘customer journey', businessmodellen, roadmapping, ‘scrum & agile-organiseren', merkstrategie, online performance-indicatoren en dergelijke komen in deze editie nadrukkelijk aan de orde. Meer dan ooit geeft deze zevende druk docenten de inspiratie om aan studenten kritische vragen te stellen en opdrachten te formuleren.


Book
Salesmanagement
Authors: --- ---
ISBN: 9789001761677 Year: 2008 Publisher: Groningen : Noordhoff,


Book
Salesmanagement
Authors: --- ---
ISBN: 9789001767677 Year: 2008 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by