Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De aandacht binnen de pedagogische wetenschappen voor cultuurverschillen begint geleidelijk toe te nemen. In een twaalftal korte essays geven auteurs uit alle universitaire opleidingen hun visie op betekenis, onderwerpen en methoden van de interculturele pedagogiek en op de plaats van deze nieuwe richting in het academisch onderwijs.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Fundamentele pedagogiek. --- Sociology of minorities --- Sociology of education --- Higher education --- Netherlands --- #PBIB:2003.2
Choose an application
Choose an application
#KVHB:Leerstoornissen --- #PBIB:2005.2 --- 371.212.72 --- Academic collection --- Doubleren van schooljaar. Leerproblemen. Leerlingen met problemen. Zittenblijvers --- 371.212.72 Doubleren van schooljaar. Leerproblemen. Leerlingen met problemen. Zittenblijvers --- Learning disabilities --- Learning disabled children --- Children with mental disabilities --- Learning disorders --- Cognition disorders --- Disabilities --- Minimal brain dysfunction in children --- Education
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Als onderwijsgevende biedt u de eerste hulp bij een (dreigend) leerprobleem. Als dat goed uitpakt, kan dat een wereld van verschil uitmaken voor de verdere rekenontwikkeling van een leerling. Maar het is niet altijd eenvoudig om te weten wát op het juiste moment de beste instructie is. Een van de manieren om de instructie te ondersteunen bij een lastig onderdeel is het gebruik van een opzoekboekje.De gangbare opzoekboekjes bevatten concrete uitwerkingen van onderwerpen waar leerlingen problemen mee kunnen hebben. Het zijn waardevolle hulpmiddelen, maar richten zich op de leerling, niet op de onderwijsgevende of andere professionals. Wat tot nu toe ontbrak, is een opzoekboekje voor de professional met een samenhangende visie op kennis, leren, instructie en automatiseren van waaruit na een taakanalyse de best passende hulp is te kiezen.Dit EHBI-opzoekboekje ondersteunt de onderwijsgevende bij het maken van de juiste keuzes. Voor de begeleider of rekenspecialist is het opzoekboekje een middel om uit te leggen wat de uitgangspunten zijn bij de aanpak van de rekenproblemen. Gezamenlijk is aan de hand daarvan na te gaan en af te spreken wie wát doet, maar zeker ook hóe de instructie wordt gegeven en georganiseerd. Het spreekt voor zich dat het opzoekboekje niet allesomvattend is. Uitbreidingen met aanvullingen op basis van eigen expertise kunnen de bruikbaarheid verder vergroten.https://gompel-svacina.eu/product/berekend-opzoekboekje/
Onderwijskunde --- orthopedagogiek --- Dyscalculie --- Rekenprobleem --- Rekenstoornis --- onderwijskunde --- rekenproblemen --- dyscalculie --- Didactics of mathematics --- Orthopedagogics --- didactiek --- logopedie --- therapiemateriaal --- Dyscalculie ; kinderen
Choose an application
Elke onderwijsprofessional die betrokken is bij instructie in de basisvaardigheden lezen, spellen en rekenen/wiskunde, zal altijd en telkens opnieuw drie vragen moeten kunnen beantwoorden:Om welke kennis gaat het bij deze leerinhoud, deze taak of dit probleem?Wat is de kwaliteit van de beschikbare voorkennis of gewenste nieuwe kennis?Hoe is via instructie de optimale kwaliteit van die kennis te bereiken?Deze vragen gelden binnen elke onderwijsvisie, voor iedere methode en op alle onderwijsniveaus.De auteurs bieden in EHBI 2.0 een denkkader om de drie centrale vragen te beantwoorden. Het is geschikt om naar het didactisch handelen te kijken, naar de gebruikte lesmethoden, maar ook naar opvallende leerprestaties. De inhoud van EHBI 2.0 verdient een belangrijke plaats binnen elke opleiding voor onderwijsprofessionals, zowel voor degenen die het onderwijs daadwerkelijk geven, als voor begeleiders en gedragsdeskundigen die vanuit hetzelfde kader dezelfde taal moeten spreken. Twaalf QR-codes bevatten meer dan zeventig pagina's uitleg, vragenlijsten, definities en referenties.https://gompel-svacina.eu/product/ehbi-2-0/
School management --- Didactic strategies --- didactiek --- onderwijsbeleid --- onderwijsorganisatie --- onderwijspraktijk --- Didactiek --- Lezen --- Spelling --- Rekenen
Choose an application
Elke onderwijsprofessional die betrokken is bij instructie in de basisvaardigheden lezen, spellen en rekenen/wiskunde, zal altijd en telkens opnieuw drie vragen moeten kunnen beantwoorden:Om welke kennis gaat het bij deze leerinhoud, deze taak of dit probleem?Wat is de kwaliteit van de beschikbare voorkennis of gewenste nieuwe kennis?Hoe is via instructie de optimale kwaliteit van die kennis te bereiken?Deze vragen gelden binnen elke onderwijsvisie, voor iedere methode en op alle onderwijsniveaus.De auteurs bieden in EHBI 2.0 een denkkader om de drie centrale vragen te beantwoorden. Het is geschikt om naar het didactisch handelen te kijken, naar de gebruikte lesmethoden, maar ook naar opvallende leerprestaties. De inhoud van EHBI 2.0 verdient een belangrijke plaats binnen elke opleiding voor onderwijsprofessionals, zowel voor degenen die het onderwijs daadwerkelijk geven, als voor begeleiders en gedragsdeskundigen die vanuit hetzelfde kader dezelfde taal moeten spreken. Twaalf QR-codes bevatten meer dan zeventig pagina's uitleg, vragenlijsten, definities en referenties.https://gompel-svacina.eu/product/ehbi-2-0/
Didactiek ; onderwijs --- Didactiek --- Lezen --- Spelling --- Rekenen
Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|