Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Didactic evaluation --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
De toetsen Technisch lezen (Leestechniek in groep 3/eerste leerjaar; Leestempo vanaf groep 4/tweede leerjaar) vormen de start. Met deze toetsen kan de leerkracht klassikaal van alle leerlingen hun technisch leesniveau bepalen.Uit die toetsen komt het nieuwe AVI-niveau, waarop de leerkracht de leesboeken kan afstemmen. De zwakke lezers en/of de leerlingen waarover twijfels ontstaan, kunnen vervolgens individueel verder getoetst worden met AVI-toetskaarten om meer diagnostische informatie te krijgen.Scholen kunnen er echter ook voor kiezen bij alle leerlingen alleen de AVI-toetskaarten (en de DMT = Drie-Minuten-Toets) af te nemen. Dan wordt Stap 1 dus overgeslagen. Deze wijze van toetsen kost in verhouding meer tijd, omdat ook de goede lezers individueel worden getoetst. Maar scholen kunnen natuurlijk goede redenen hebben om toch voor deze intensieve afname te kiezen.Ook kunnen scholen besluiten om Stap 1 voor sommige (bijvoorbeeld dyslectische) leerlingen over te slaan en met hen meteen Stap 2 te doen. De overige leerlingen maken eerst een toets Technisch lezen, waarna de leerlingen met een lage vaardigheidsscore eveneens doorgaan met Stap 2.
Didactic evaluation --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Choose an application
Map bestaat uit: 1. Inhoud - 2. Handleiding - 3. Toetsmateriaal - 4. Registratieformuliere, - 5. Inhoudsverantwoording
Centraal Instituut voor Toetsontwikkeling --- Cito-toets --- Technisch lezen --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Leerlingvolgsysteem --- Lezen --- Evaluatie
Choose an application
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|