Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Autisme is niet meer weg te denken uit de hedendaagse gezondheidszorg. Er verschijnen maandelijks talloze nieuwe publicaties over de beeldvorming, diagnostiek en behandeling van autisme, maar er worden ook regelmatig levensberichten gepubliceerd van mensen met autisme of ouders die hun zoektocht naar de juiste hulp beschrijven.In 2010 verscheen in de Verenigde Staten het Early Start Denver Model (ESDM) van de hand van Sally Rogers en Geraldine Dawson, beiden bekende onderzoekers en clinici op het gebied van autisme. Dit bijzondere model is gebaseerd op meer dan 25 jaar ervaring. De auteurs pleiten voor evidence-based interventies. Zij geven in dit boek een voorschot op de lopende effectmetingen van hun model. ESDM, gebaseerd op de leertheorie, is sterk ontwikkelingsgericht en biedt ouders en hulpverleners een prachtige, wetenschappelijk verantwoorde interventiemethode, die aansluit bij het leven van alle dag. Ze spelen in op de natuurlijke behoefte van kinderen om zich spontaan tot anderen te richten. Ook kinderen met autisme kunnen hierin gestimuleerd en begeleid worden. Stap voor stap tonen de auteurs de verschillende mogelijkheden om kinderen in hun sociale, communicatieve en spelontwikkeling te stimuleren en hen uit te lokken tot interactie met anderen. Het boek voorziet in zeer concrete adviezen en voorbeelden en is een aanwinst voor de zorg aan jonge kinderen met autisme.
Autistische kinderen. --- Autisme --- Autistische kinderen --- Baby's --- Peuters --- Kleuters --- Kinderen --- Baby --- Peuter --- Kleuter --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Le Modèle de Denver est le résultat des premières réflexions sur l'intervention précoce. Il s'adressait initialement à des enfants de 24 à 60 mois. Le diagnostic étant de plus en plus précoce, de nouvelles adaptations destinées à des enfants à partir de 12 mois ont été nécessaires. Cet ouvrage présente les principes fondateurs de l'approche ESDM avant d'aborder le contenu du programme et ses modalités d'application, la méthodologie qui le sous-tend, le contexte de sa mise en oeuvre et les effets de ce type d'intervention. Il représente un document indispensable pour tous les intervenants, professionnels et parents, qui veulent apprendre comment tisser patiemment les liens sociaux, amener l'enfant à s'engager dans l'interaction pour apprendre de manière volontaire et enthousiaste avec l'adulte qui s'occupe de lui.
Social interaction in children. --- Toddlers --- Autistic children --- Development. --- Behavior modification.
Choose an application
Manuel sur la mise en application du test de Denver pour évaluer les jeunes enfants autistes et mettre en place des ateliers éducatifs.
Autism in children --- Behavior modification --- Autisme infantile --- Modification du comportement
Choose an application
Autism. --- Genetic disorders. --- Child Development Disorders, Pervasive. --- Adult. --- Child. --- Developmental Disabilities. --- Nervous System Diseases. --- Autisme. --- Troubles du spectre de l'autisme. --- Développement neurologique. --- Troubles du développement.
Choose an application
Une présentation du programme Early Start Denver Model (ESDM), qui permet de stimuler les compétences des très jeunes enfants touchés par l'autisme par le biais d'un apprentissage dans un contexte socio-émotionnel favorable.
Autism in children --- Autistic children --- Autisme infantile --- Enfants autistes --- Care --- Diagnosis --- Soins --- Diagnostic
Choose an application
kinderen --- Psychiatry --- autisme --- Personality development --- socio-emotionele opvoeding --- Autisme --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Psychiatrie --- Kinderen --- Opvoeding en onderwijs --- Peuters --- Kleuters --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Kind --- Opvoeding --- Peuter --- Kleuter --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
This book examines a group-based adaptation of the Early Start Denver Model (ESDM) designed for use with preschoolers with autism spectrum disorder (ASD). It describes the principles and procedures of the Group-Based Early Start Denver Model (G-ESDM) and provides practical and empirical guidelines for implementing effective, affordable programs across public healthcare and educational settings. Chapters offer rationales and strategies for designing and evaluating interventions, building interdisciplinary teams, and organizing learning spaces to engage student interest. Examples discuss the social interactions in groups that provide opportunities for learning, improving interpersonal skills, and reducing problem behaviors. In addition, the book offers ideas for retooling teaching strategies when an individual child lags behind the rest of the group. Featured topics include: Creating treatment objectives in the G-ESDM. Setting up the G-ESDM team and learning environment. Development of the G-ESDM classroom curriculum. Practical tools such as decision-making trees, teaching templates, and fidelity systems. Facilitating learning through peer interactions and social participation. Implementing the Group-Based Early Start Denver Model for Preschoolers with Autism is a must-have resource for clinicians and practitioners as well as researchers, professors, and graduate students in the fields of child and school psychology, behavioral therapy, and social work along with psychiatry, pediatrics, and educational and healthcare policy.
Behavioral therapy. --- Preschool children. --- Preschoolers --- Psychology. --- Social work. --- Child psychology. --- School psychology. --- Child and School Psychology. --- Behavioral Therapy. --- Social Work. --- Autism in children. --- Children --- Autistic disorder --- Childhood autism --- Early infantile autism --- Infantile autism --- Kanner syndrome --- Kanner's syndrome --- Autism spectrum disorders in children --- Developmental psychology. --- Benevolent institutions --- Philanthropy --- Relief stations (for the poor) --- Social service agencies --- Social welfare --- Social work --- Human services --- Behavioral therapy --- Behavior modification --- Psychotherapy --- Development (Psychology) --- Developmental psychobiology --- Psychology --- Life cycle, Human --- Psychology, School --- Psychology, Applied --- Behavior, Child --- Child behavior --- Child study --- Pediatric psychology --- Child development --- Developmental psychology
Choose an application
Le diagnostic précoce de l’autisme et la mise en place d’une intervention adaptée conditionnent la progression de l’enfant et son accès à une meilleure qualité de vie. Le modèle de Denver (ou ESDM) a donc été conçu pour répondre aux besoins spécifiques de très jeunes enfants, en proposant une stimulation optimale de leurs compétences. Cette approche développementale et comportementale met l’accent sur l’apprentissage dans un contexte socio-émotionnel positif. Véritable support au quotidien, ce livre va vous fournir des outils et stratégies pour aider votre enfant à retrouver une trajectoire de développement positive aussi vite que possible.
Choose an application
This book examines a group-based adaptation of the Early Start Denver Model (ESDM) designed for use with preschoolers with autism spectrum disorder (ASD). It describes the principles and procedures of the Group-Based Early Start Denver Model (G-ESDM) and provides practical and empirical guidelines for implementing effective, affordable programs across public healthcare and educational settings. Chapters offer rationales and strategies for designing and evaluating interventions, building interdisciplinary teams, and organizing learning spaces to engage student interest. Examples discuss the social interactions in groups that provide opportunities for learning, improving interpersonal skills, and reducing problem behaviors. In addition, the book offers ideas for retooling teaching strategies when an individual child lags behind the rest of the group. Featured topics include: Creating treatment objectives in the G-ESDM. Setting up the G-ESDM team and learning environment. Development of the G-ESDM classroom curriculum. Practical tools such as decision-making trees, teaching templates, and fidelity systems. Facilitating learning through peer interactions and social participation. Implementing the Group-Based Early Start Denver Model for Preschoolers with Autism is a must-have resource for clinicians and practitioners as well as researchers, professors, and graduate students in the fields of child and school psychology, behavioral therapy, and social work along with psychiatry, pediatrics, and educational and healthcare policy.
Developmental psychology --- Cognitive psychology --- Psychology --- Social welfare methods --- Educational psychology --- sociaal werk --- schoolpsychologie --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- gedragstherapie
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|