Narrow your search

Library

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

Hogeschool Gent (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

KU Leuven (2)

UAntwerpen (2)

VIVES (2)

EhB (1)

KDG (1)

PXL (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2014 (1)

2012 (2)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Wat willen ze nou eigenlijk ? (en wat wil ik ?)
Author:
ISBN: 9789013103250 Year: 2012 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Communicatie is een middel om doelen te bereiken. Tegelijkertijd gaan er in de dagelijkse gesprekken op het werk vaak dingen mis, wat leidt tot misverstanden en irritaties die tijd en energie kosten. Een belangrijke reden is dat mensen te snel naar de oplossing gaan zonder eerst goed te kijken naar wat het doel is. 'Wat willen ze nou eigenlijk?' helpt u die doelen te vinden. Door te luisteren naar de behoeften achter woorden, gedrag en oplossingen gaat de communicatie ineens over wat mensen werkelijk willen. Dat verbetert de sfeer in ieder gesprek en daarmee ook de relatie. Door daarnaast uw wensen anders uit te spreken, vermindert u eventuele weerstand en neemt de bereidheid bij anderen toe om samen met u duidelijke, concrete en uitvoerbare afspraken te maken en uit te voeren. Betere relaties, meer resultaat en meer fun in het werk, wat wilt u nog meer? Inhoudsopgave : 1. Taal als middel 2. De kwaliteit van luisteren 3. Behoeften 4. Spreken: de ander een verzoek doen


Book
Wat willen ze nou eigenlijk ? (en wat wil ik ?)
Author:
ISBN: 9789462152083 Year: 2014 Publisher: Alphen aan den Rijn Vakmedianet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Communicatie is een middel om doelen te bereiken. Tegelijkertijd gaan er in de dagelijkse gesprekken op het werk vaak dingen mis, wat leidt tot misverstanden en irritaties die tijd en energie kosten. Een belangrijke reden is dat mensen te snel naar de oplossing gaan zonder eerst goed te kijken naar wat het doel is. Wat willen ze nou eigenlijk? helpt je die doelen te vinden. Door te luisteren naar de behoeften achter woorden, gedrag en oplossingen gaat de communicatie ineens over wat mensen werkelijk willen. Dat verbetert de sfeer in ieder gesprek en daarmee ook de relatie. Door daarnaast je wensen anders uit te spreken, verminder je eventuele weerstand en neemt de bereidheid bij anderen toe om samen met jou duidelijke, concrete en uitvoerbare afspraken te maken en uit te voeren. Betere relaties, meer resultaat en meer fun in het werk, wat wil je nog meer?


Book
Wat willen ze nou eigenlijk? (en wat wil ik?)
Author:
Year: 2012 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Communicatie

Listing 1 - 3 of 3
Sort by