Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Uit dit onderzoek blijkt dat veel bedrijven lippendienst bewijzen aan 'feminiene' waarden zoals collegialiteit en een evenwicht tussen gezin en arbeid. De alledaagse bedrijfscultuur daarentegen is nog altijd doordrongen van wat de onderzoekers 'masculiene' waarden noemen zoals competitie, status en lange werkdagen. Dat maakt het voor vrouwen moeilijk om zich in die cultuur in te passen. De onderzochte bedrijven waren zowel private ondernemingen als overheidsinstellingen. Achteraan in het boek zit een 'Cultuurbarometer', een vragenlijst voor topmanagers die de organisatiecultuur in hun bedrijf willen nagaan.
396.5 --- #SBIB:316.346H22 --- #SBIB:316.346H26 --- #SBIB:316.334.2A341 --- #SBIB:021.GIFTSOC --- 396.5 Vrouwenarbeid. Vrouwentewerkstelling. Werkende vrouwen --- Vrouwenarbeid. Vrouwentewerkstelling. Werkende vrouwen --- Positie van de vrouw in de samenleving: arbeid en beroep --- Positie van de vrouw in de samenleving: organisaties --- Arbeidssociologie: ongelijkheden op de arbeidsmarkt: de vrouw en de arbeidsmarkt --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Organization theory --- Netherlands --- Management --- Career --- Masculinity --- Organizations --- Féminité --- Corporate culture --- Companies --- Book --- Glass ceiling
Choose an application
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|