Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In het boek 'Op de achterkant van een servet' liet Dan Roam zien dat denken met plaatjes iedereen kan helpen om nieuwe ideeën te ontwikkelen, problemen op te lossen op onverwachte manieren en inzichten veel krachtiger te delen. Dan Roam toonde de lezer letterlijk hoe u de wereld op een nieuwe manier kunt zien.In dit nieuwe boek beschrijft Roam in detail hoe u 'Op de achterkant van een servet' in praktijk brengt. Bomvol illustraties en oefeningen, leidt 'Het uitgevouwen servet' u stap-voor-stap door het proces van:1. Leren kijken2. Problemen zien3. Uzelf nieuwe oplossingen voorstellen4. Andere mensen aan boord krijgen Vergeet PowerPoint. Roam laat zien hoe u van papier en whiteboards essentiële businesstools maakt. Dus haal uw favoriete schrijfgereedschap tevoorschijn... en schroom niet om dit hele boek vol te tekenen!Bron : http://www.managementboek.nl
Cognitive psychology --- Industrial psychology --- Business policy --- drawings [visual works] --- creativity --- Management --- Managementvaardigheden --- Creativiteit --- Presentaties --- Presentatie --- Musiceren --- visuele communicatie --- cognitieve psychologie
Choose an application
'Geen betere manier om te bewijzen dat we iets goed begrijpen dan er een eenvoudig plaatje van te tekenen. En geen effectievere manier om een lastig vraagstuk op te lossen dan een pen te pakken en de onderdelen van het probleem te tekenen'. Dat schrijft Dan Roam in deze internationale bestseller. Hij bewijst dat een simpele tekening op een bescheiden servetje effectiever kan zijn dan de meest gelikte PowerPoint-presentatie. Gebaseerd op twintig jaar ervaring en de jongste wetenschappelijke ontdekkingen rond hoe wij zien, leert Roam de lezer hoe je ieder probleem kunt verduidelijken of elk idee kunt verkopen met behulp van een simpele reeks tools.Bron : http://www.boek.be
Cognitive psychology --- Applied marketing --- Mass communications --- Management --- Managementvaardigheden --- Creativiteit --- Presentaties --- Presentatie --- Musiceren --- visuele communicatie --- cognitieve psychologie
Choose an application
In Dan Roams eerste veelgeprezen boek,'The Back of the Napkin', leerde hij lezers hoe ze problemen kunnen oplossen en ideeën verkopen door eenvoudige tekeningen te maken. Nu bewijst hij in 'Bla bla bla' dat "Vivid Thinking" zelfs nog effectiever is.Deze techniek combineert ons verbale en visuele brein, zodat we sneller kunnen denken en leren, lesgeven en onze collega's inspireren, en ideeën op een geheel nieuwe manier kunnen waarderen en uitwisselen. Roam laat zien dat iedereen deze systematische aanpak kan toepassen, van linkerhersenhelfttypes die een hekel hebben aan tekenen tot rechterhersenhelfters die een hekel hebben aan schrijven.Dit is niet gewoon een boek over het verbeteren van communicatie, presentaties en ideevorming: het helpt je bla-bla-bla voorgoed uit je leven te bannen.Bron : http://www.managementboek.nl
Communicatie --- Visualisaties. --- Cognitive psychology --- Mass communications --- Creativiteit --- Visual thinking --- Gesprekstechnieken --- Presentaties --- Management --- Probleemoplossend denken --- 366.4 --- probleemoplossend denken --- bedrijfseconomie, leer van de organisatie, bedrijfsleiding - management --- Verbale communicatie --- Non-verbale communicatie --- Hersenen --- Tekenen --- Schrijven --- Denken --- visuele communicatie --- cognitieve psychologie
Choose an application
Tries to enhance analytical skills by building up one's intrinsic abilities in a primer for business leaders on how to develop ideas and enable faster results using to-the-point visual methods.
Applied marketing --- organisatiecultuur --- marketing --- Industrial psychology --- organisatiepsychologie --- creativiteit --- Creative ability in business. --- Management --- Problem solving --- Visualization. --- Audio-visual aids.
Choose an application
This original book provides a whole new way of looking at business problems and ideas. Dan Roam demonstrates how thinking with pictures can help you discover and develop new ideas, solve problems in unexpected ways, and dramatically improve your ability to share your insights with others. Used properly, a simple drawing on a humble napkin is more powerful than Excel or PowerPoint. It can help us crystallise ideas, think outside of the box, and communicate in a way that other people simply ""get"". Drawing on 20 years of visual problem solving combined with recent discoveries in vision science,
Problem solving --- Management --- Visualization. --- Creative ability in business. --- Audio-visual aids. --- Administration --- Visualisation --- Business creativity --- Industrial relations --- Organization --- Methodology --- Psychology --- Decision making --- Executive functions (Neuropsychology) --- Imagery (Psychology) --- Imagination --- Visual perception --- Business --- Success in business
Choose an application
Voor de meesten van ons is het geven van een presentatie een zenuwslopend proces. Maar volgens Dan Roam, de visuele communicatie-expert en veelgeprezen auteur van 'Op de achterkant van een servet', hoeft het niet zo moeilijk te zijn. Alles wat u moet doen is het principe toepassen dat u al op de kleuterschool leerde: laat zien en vertel. In dit korte maar krachtige boek, introduceert Dan Roam een nieuwe reeks tools om uitzonderlijke presentaties te ontwerpen. U komt alles te weten over het begrijpen van uw publiek, het organiseren van uw content, het opbouwen van een heldere verhaallijn, en het maken van effectieve visuals. En u krijgt drie fundamentele regels onder de knie: 1. Als u de waarheid vertelt, maakt u verbinding met uw publiek, raakt u gepassioneerd en krijgt u zelfvertrouwen.2. Als u een verhaal vertelt, maakt u complexe concepten duidelijk, maakt u ideeën onvergetelijk en betrekt u iedereen erbij.3. Als u plaatjes gebruikt, zien mensen precies wat u bedoelt, houdt u de aandacht van uw publiek vast en bant u verveling uit. Bron : http://www.managementboek.nl
presenteren --- Mass communications --- visueel --- visueel. --- Visueel. --- Presentaties --- Verbale communicatie --- Spreken in het openbaar --- Communicatieve vaardigheden --- Presenteren --- presentatie --- spreken --- Presentatie
Choose an application
This companion workbook to "The Back of the Napkin" helps readers put Roam's principles into practice with step-by-step guidelines. It's filled with case studies, do-it-yourself exercises, and plenty of blank space for drawing.
Choose an application
A bold new way to tackle tough business problems - even if you draw like a second grader When Herb Kelleher was brainstorming about how to beat the traditional hub-and-spoke airlines, he grabbed a bar napkin and a pen. Three dots to represent Dallas, Houston, and San Antonio. Three arrows to show direct flights. Problem solved, and the picture made it easy to sell Southwest Airlines to investors and customers. Used properly, a simple drawing on a humble napkin is more powerful than Excel or PowerPoint. It can help crystallize ideas, think outside the box, and communicate in a way that people simply "get". In this book Dan Roam argues that everyone is born with a talent for visual thinking, even those who swear they can't draw. Drawing on twenty years of visual problem solving combined with the recent discoveries of vision science, this book shows anyone how to clarify a problem or sell an idea by visually breaking it down using a simple set of visual thinking tools - tools that take advantage of everyone's innate ability to look, see, imagine, and show. The Back of the Napkin proves that thinking with pictures can help anyone discover and develop new ideas, solve problems in unexpected ways, and dramatically improve their ability to share their insights. This book will help readers literally see the world in a new way.
Choose an application
Choose an application
Ever been to so many meetings that you couldn't get your work done? Ever fallen asleep during a bullet-point presentation? Ever watched the news and ended up knowing less? Welcome to the land of Blah, Blah, Blah, in which talk and words prevent us from thinking. As powerful as words are, we fool ourselves when we think our words alone can detect, describe and defuse the multifaceted problems of today. This book offers a way out of Blah, Blah, Blah. It's called ""Vivid Thinking"", which combines our verbal and visual minds so that we can think and learn more quickly, teach and inspire our colle
Thought and thinking in art. --- Visual communication. --- Communication.
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|