Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Sam heeft een knuffeldoen. Daar kan hij heerlijk mee knuffelen. Maar dat niet alleen. Met die doek kan Sam nog veel meer. (Bron: covertekst)
Choose an application
Choose an application
Dit boek geeft antwoorden op vragen over hoogbegaafdheid. En vooral over hoe dat nu voor jou voelt, zeker als je de uitzondering in de klas of je omgeving bent. Want soms kan het best lastig zijn dat je hoogbegaafd bent. Soms ook leuk. In ieder geval ben je in een aantal opzichten gewoon anders dan andere, gemiddeld begaafde kinderen. Dat anders zijn ervaar je misschien wel elke dag.
Hoogbegaafde kinderen. --- hoogbegaafdheid --- Educational psychology --- Primary education --- kinderen --- 462.1 --- Hoogbegaafde kinderen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- emoties --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- Hoogbegaafdheid --- Kinderen --- Hoogbegaafdheid (begaafdheid) --- Kleuters --- orthopedagogiek --- hoogbegaafde kinderen --- Kleuter --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Developmental psychology
Choose an application
Vrij omvangrijke (her)uitgave waarin op uitgebreide wijze wordt ingegaan op het fenomeen hoogbegaafdheid. De auteur (ervaringsdeskundige) spreekt in haar boek het hoogbegaafde kind rechtstreeks aan. Zij doet dat in meestal begrijpelijke taal, kernachtig, met aandacht voor inhoud, gevoelens, zelfonderzoek, reflectievragen en biedt tal van handreikingen om te leren dealen met de eigen, specifieke vorm van hoogbegaafdheid. Hoewel specialistisch is het ook een lees-, kijk- en doeboek. Bij de tekst (in grote letters) staat meestal een paginagrote digitale kleurenprent die veelal een knipoog bevat. De uitkomst van haar aanpak is dat hoogbegaafden oefenen en leren om over hun vermogen te praten met (begeleidende) anderen, voor zichzelf op te komen en zichzelf, door middel van het in coöperatie maken van gepaste aanpassingen, in leer- en ontwikkelingsprocessen beter kunnen redden. Seperaat verscheen een werkboek*. Voor veel kinderen is de tekst wel erg omvangrijk om door te nemen. Aangezien inzichten veranderen, onderzoeken worden gereviseerd enz. is deze heruitgave qua inhoud geheel herzien en aangepast. Krachtig boek, met signaallijsten en overzicht van organisaties. Te gebruiken op o.a. school met/door kinderen vanaf ca. 6 jaar, zelfstandig vanaf ca. 10 jaar. bron: NBD Biblion - Mart Seerden
462.1 --- Hoogbegaafde kinderen --- Didactics --- Developmental psychology --- Educational psychology --- Primary education --- kinderen --- hoogbegaafdheid
Choose an application
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|