Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
2e leerjaar A secundair onderwijs --- Natuurwetenschappen --- A-stroom --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Didactics of sciences --- Didactics of secundary education --- elektriciteit --- wetenschappen --- fysica --- schakelingen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
2e leerjaar A secundair onderwijs --- Natuurwetenschappen --- A-stroom --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Didactics of sciences --- Didactics of secundary education --- verbranding --- chemie --- energie (technologie) --- wetenschappen --- fysica --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
2e leerjaar A secundair onderwijs --- Natuurwetenschappen --- A-stroom --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Didactics of sciences --- Didactics of secundary education --- wetenschappen --- fysica --- licht --- straling --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
2e leerjaar A secundair onderwijs --- Natuurwetenschappen --- A-stroom --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Didactics of sciences --- Didactics of secundary education --- micro-organismen --- wetenschappen --- fysica --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
2e leerjaar A secundair onderwijs --- Natuurwetenschappen --- A-stroom --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Didactics of sciences --- Didactics of secundary education --- zwaartekracht --- krachten (technologie) --- evenwicht --- wetenschappen --- fysica --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
2e leerjaar A secundair onderwijs --- Natuurwetenschappen --- A-stroom --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- wetenschappen ; secundair onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- 485.4 --- Wetenschappen --- secundair onderwijs --- Natuurkunde - Scheikunde - Biologie --- Didactics of sciences --- Didactics of secundary education --- chemische stoffen --- chemie --- wetenschappen --- fysica --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
2e leerjaar secundair onderwijs --- Onderzoek (wetenschap) --- A-stroom --- Didactics of sciences --- Didactics of secundary education --- chemie --- wetenschappen --- fysica
Choose an application
Didactics of sciences --- Didactics of secundary education --- chemie --- wetenschappen --- fysica
Choose an application
Velen hebben al wel eens gehoord van Technopolis, het doe-centrum voor wetenschap en technologie in Mechelen. Sinds 2013 is Technopolis uitgebreid met een nieuwe, vaste tentoonstelling genaamd Xplora. In deze tentoonstelling kunnen leerlingen op zoek gaan naar hun competenties of talenten om zo hun studiekeuze te bepalen. Technopolis biedt voor elke vaste en tijdelijke tentoonstelling een educatief naverwerkingspakket aan. Maar wat is de meerwaarde van zo'n educatief pakket? Om dit te onderzoeken kreeg ik de nieuwe tentoonstelling Xplora toegewezen. Ik ging op zoek naar een antwoord op de vraag: -Hoe kan een naverwerking van Xplora in de les bijdragen tot een betere beheersing van de aangeboden leerinhoud?'. Vooraleer ik dit onderzoek kon voeren, stelde ik een educatief pakket rond de nieuwe tentoonstelling Xplora op. Dit pakket moest zowel voldoen aan de eisen van de leerlingen en de leerkrachten als aan die van Technopolis. Zodra het educatief pakket rond Xplora opgesteld was, heb ik het pakket uitgetest. Pas als het pakket goedgekeurd wordt door de drie partijen (nl.: de leerlingen, de leerkrachten en Technopolis), kan er een antwoord op de bovenstaande vraag geformuleerd worden. Dit werk bevat een methodologische beschrijving van het gevoerde onderzoek en een theoretisch kader waarin de noodzaak van een educatief pakket, de eisen voor een educatief pakket rond Xplora en het uittesten van dit pakket worden uitgeschreven. Tot slot werden ook alle enquêtes en het volledige naverwerkingspakket in dit afstudeeronderzoek opgenomen.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|