Listing 1 - 10 of 64 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit cahier gaat over aandachtsstrategieën en technieken om onderzoekend te leren luisteren. De eigenlijke klankervaring vormt daarbij het absolute uitgangspunt, met het benadrukken van de mogelijkheden om op actieve wijze in interactie te treden met het klinkende materiaal. Het is de kerngedachte van dit cahier : muziek kun je begrijpen door ze als het ware vast te grijpen. Daarenboven komt dan de vraag hoe de luisteraar betekenis probeert te geven aan de klanken. Het is duidelijk dat het bewustzijn en de kennis voor een deel bepalen wat en hoe we horen. In die zin hebben luisterstrategieën ook een cognitieve kleuring. Het cahier pleit verder voor een leerlinggerichte en procesgerichte omgang met de muziek. Twee aspecten worden extra in de verf gezet : de eigenlijke muzikale ervaring en het onderzoekend en probleemoplossend leren luisteren. Naast een theoreitsche onderbouw wordt het geheel geïllustreerd met talrijke parkatische toepassingen en voorbeelden.
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Muzikale vorming --- Didactiek. --- Didactics of the arts --- Didactics of primary education --- 611 --- #PBIB:+117.60 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- didactiek --- muzikale opvoeding --- muziek beluisteren --- 486.870 --- 783 --- Cognitieve strategieën --- Didactiek --- Muziek --- 486.87 --- Muziek-didactiek --- Muziekbeleving --- Muziekbeluisteren --- Muziek ; beluisteren --- Muzikale vorming ; secundair onderwijs --- 450.7 --- Muzikale opvoeding --- luisteren --- muzikale didactiek --- Muzikale opvoeding: didactiek secundair onderwijs --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - algemeen onderzoek --- Muzische vorming : Muziek --- Pedagogie --- Muzikale expressie - vakdidactiek --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- Muzikale expressie --- Music --- muzikale vorming --- Denken --- #BSCH: vak: didactiek --- #BSCH: vak: muziek
Choose an application
Auditory perception --- Musical perception --- Academic collection --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O440 --- #PBIB:+117.60 --- 456.77 --- 477.7 --- Didactiek --- Evalueren --- Leren --- Luisteren --- Muziek --- Muziekbeluisteren --- Muzikale opvoeding --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- evalueren --- leren --- luisteren --- muziek --- muziekbeluisteren --- 782 --- Pedagogie --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Muzische vorming : Muziek --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: interactief leren) --- Didactics of the arts --- muzikale vorming --- luisteroefeningen --- luistervaardigheid --- muzikale waarneming --- Denken --- 611 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - algemeen onderzoek
Choose an application
Didactics of the arts --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- muzische vorming --- cultuur --- muziek --- onderwijs
Choose an application
Music --- muziekgeschiedenis --- Koninklijke Vlaamse Opera [Antwerp] --- anno 1900-1909 --- anno 1910-1919
Choose an application
Music --- Vlaamse Opera --- Antwerp
Choose an application
Choose an application
Choose an application
"Musical Sense-Making: Enaction, Experience, and Computation broadens the scope of musical sense-making from a disembodied cognitivist approach to an experiential approach. Revolving around the definition of music as a temporal and sounding art, it argues for an interactional and experiential approach that brings together the richness of sensory experience and principles of cognitive economy. Starting from the major distinction between in-time and outside-of-time processing of the sounds, this volume provides a conceptual and operational framework for dealing with sounds in a real-time listening situation, relying heavily on the theoretical groundings of ecology, cybernetics, and systems theory, and stressing the role of epistemic interactions with the sounds. These interactions are considered from different perspectives, bringing together insights from previous theoretical groundings and more recent empirical research. The author's findings are framed within the context of the broader field of enactive and embodied cognition, recent action and perception studies, and the emerging field of neurophenomenology and dynamical systems theory. This volume will particularly appeal to scholars and researchers interested in the intersection between music, philosophy, and/or psychology."--
Music --- Musical perception --- Psychological aspects --- Philosophy and aesthetics
Choose an application
Choose an application
Didactiek --- Muzikale opvoeding --- Denken
Listing 1 - 10 of 64 | << page >> |
Sort by
|