Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dit onderzoek maakt deel uit van het project 'Carrières en barrières in de kunsten', een breed opgezet Nederlands initiatief dat het zogenaamde 'glazen plafond' binnen de kunsten inzichtelijk wil maken en waar mogelijk doorbreken. Econoom Merijn Rengers onderzocht de verschillen in de feitelijke arbeidsmarktsituatie van mannelijke en vrouwelijke beeldende kunstenaars, musici en podiumkunstenaars. Het meest opmerkelijk is het verschil in inkomen : vrouwelijke kunstenaars verdienen gemiddeld twintig tot dertig procent minder dan hun mannelijke collega's. Sekseverschillen spelen eveneens een rol wanneer we kijken naar de activiteiten die direct samenhangen met het kunstenaarschap (optredens, exposities, en dergelijke). Mannen exposeren bijvoorbeeld veel vaker bij galeries en verwerven makkelijker opdrachten dan vrouwen. Voor oudere actrices is er bijvoorbeeld minder werk dan voor oudere acteurs. Formele netwerken leveren mannen in het algemeen meer werk op. Vrouwen richten zich meer op informele netwerken. Ten slotte valt op dat de verschillen in loopbaansatisfactie tussen mannen en vrouwen veel geringer zijn dan de verschillen in feitelijke loopbaanontwikkeling.
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Personnel management --- Music --- Theatrical science --- Career --- Performing arts --- Visual arts --- Book --- Sex differences --- Netherlands
Choose an application
Booking.com, een van de rijkste en succesvolste internetbedrijven van Europa, is al vijfentwintig jaar een mysterie. Iedereen kent de website, maar niemand kent de mensen en verhalen achter dit oer-Hollandse bedrijf in Amerikaanse handen. Tot nu. Drie NRC-journalisten reconstrueren in detail het wrange internetsprookje van Booking.com, dat eind jaren negentig begon als een idee van een groepje techniekstudenten uit Twente en uitgroeide tot het grootste en machtigste hotelboekingsplatform ter wereld. Dit is het niet eerder vertelde verhaal van de opkomst, hoogtij en het morele verval van Booking, vol extravagante feesten, uit de hand gelopen internetexperimenten, bedrogen aandeelhouders, handtastelijke managers en ruzies in de boardroom. Maar vooral is dit het verhaal van een bedrijf dat een weergaloze online geldmachine bouwde, en in de eeuwige zucht naar meer de mensen achter de machine vergat.
Distribution strategy --- digitalisering --- retailmarketing --- marketing --- verkoop --- e-commerce --- hotelmarketing
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|