Narrow your search
Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by
iPhone : strategy-as-practice and micro-foundations
Author:
Year: 2021 Publisher: London : Henry Stewart Talks,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Through the example of the iPhone, this case study shows how strategy-as-practice and capabilities micro-foundations are linked.


Film
Strategy-as-practice and micro-foundations
Author:
Year: 2014 Publisher: London : Henry Stewart Talks,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Exploring strategy : text and cases
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9781292145174 9781292145129 1292145129 129214517X Year: 2017 Publisher: London Pearson


Book
Exploring strategy : text and cases
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9781292282459 9781292282466 9781292282503 Year: 2020 Publisher: London Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"We are delighted to offer this twelfth edition of Exploring Strategy. With sales of previous editions now well over one million worldwide, we believe we have a tried and tested product. Yet the strategy field is constantly changing. For this edition, therefore, we have thoroughly refreshed all chapters, with new concepts, new cases and new examples throughout. Here we would like to highlight three principal changes, while recalling some of the classic features of the book"


Book
Exploring strategy : text and cases
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9781292428741 Year: 2023 Publisher: Harlow Pearson Education Limited

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Introduce your students to the latest concepts in strategic thinking with this industry-leading text. Exploring Strategy tackles the biggest issues surrounding the operation, growth, and innovation of organisations. With longer case studies included in the Text & Cases edition your students will gain deeper insight into the manager-way of thinking.https://www.standaardboekhandel.be/p/exploring-strategy-text-cases-9781292428741


Book
Fundamentals of strategy
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9781292017211 Year: 2015 Publisher: Harlow Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Fundamentals of strategy
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9781292209067 9781292209074 9781292209081 Year: 2018 Publisher: Harlow Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Exploring strategy : text & cases
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9781292002545 1292002549 1292006889 1292006897 Year: 2014 Publisher: Harlow : Pearson,


Book
Stratégique
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9782326000421 2326000420 Year: 2014 Publisher: Montreuil : Pearson,


Book
Stratégique
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9782326001558 2326001559 Year: 2017 Publisher: Montreuil : Pearson France,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Comment élaborer une stratégie ? Comment mener une analyse stratégique ? Comment mesurer la performance d'une stratégie ? Comment susciter l'innovation stratégique ? Pour explorer toutes ces questions clés et comprendre les enjeux actuels, pour maîtriser les concepts fondamentaux et les outils de la stratégie, Stratégique 11e édition, adaptation française d'Exploring Strategy, est la référence la plus complète et la plus à jour de la discipline. Manuel de stratégie le plus utilisé dans le monde francophone, Stratégique, c'est : plus d'un million d'exemplaires diffusés, toutes éditions confondues, 78 illustrations (mini-cas d'une page), 17 études de cas complètes, plus de 120 schémas et tableaux donnant une vision claire et synthétique des idées fondamentales, un site compagnon, avec des ressources supplémentaires (glossaire, corrigés des anciennes et nouvelles études de cas et illustrations, bibliographies, lexique bilingue, etc.). Pour développer une pensée critique, l'ouvrage met en lumière les liens entre diagnostic, choix et déploiement stratégique. Il expose clairement les recherches et les pratiques de la stratégie, tant dans les entreprises que dans le secteur public ou les organisations à but non lucratif. Les principales nouveautés de cette édition : Les derniers développements du domaine : présence internationale des groupes chinois, analyse des modèles économiques, entrepreneuriat interne et externe, écosystèmes d'affaires, etc. Un nouveau chapitre permettant d'analyser en détail les influences politiques, économiques, sociales et technologique sur la stratégie d'entreprise. De nouveaux cas et de nouvelles illustrations ("Airbnb, la naissance d'une licorne", "Alibaba, le crocodile du Yang-Tsé", "Uber risque la sortie de route", "Les Fintech feront-elles sauter la banque ?", "Quel modèle économique pour Blablacar ?", "Facebook face aux effets de réseau", "Peut-on réformer France Télévisions ?" etc.) Des encarts "Penser différemment" 100 % nouveaux ! Ils encouragent à contester les points de vue dominants, afin de réfléchir à de nouvelles approches.

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by