Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Trendwatching is een hot issue, er is zelfs sprake van een 'toekomstindustrie'. Maar in de huidige literatuur worden trends zelden vertaald naar strategie en innovatie. Dit boek voorziet in deze leemte. Er bestaat weliswaar geen blauwdruk voor het analyseren van de toekomst, maar het boek is het resultaat van een verkenning waarbij enerzijds valkuilen van toekomstvisies worden herkend en waarbij anderzijds de basis wordt gevormd voor het zelf uitvoeren van toekomstonderzoek. Het boek fungeert daarbij als hulpmiddel om beargumenteerde besluiten te nemen op basis van zogenoemde scenario-planning: op welke trends moet een manager letten om in het hier en nu de juiste stappen te kunnen zetten ? Elk hoofdstuk sluit af met praktische vragen en opdrachten.Toekomstonderzoek is geschreven voor hbodocenten en -studenten binnen opleidingen als bedrijfskunde, commerciële economie, (internet) marketing, communicatie en e-business. Maar ook professionals en managers binnen deze vakgebieden, zoals toekomstverkenners, trendwatchers en strategen, kunnen met dit boek hun voordeel doen.DoelgroepDit boek is geschikt voor hbo-docenten en studenten binnen opleidingen als bedrijfskunde, commerciele economie, (internet)marketing, communicatie en e-business. Daarnaast is het interessant voor professionals en managers binnen deze vakgebieden zoals toekomstverkenners, trendwatchers en strategen.Bron : http://www.boomhogeronderwijs.nl
Trends. --- Economic production --- Civilisation --- Economic policy and planning (general) --- Business policy --- Toekomstbeeldvorming --- Trendwatching --- Scenarioplanning --- Trends --- Management --- Veranderingsmanagement --- Toekomstvisie --- Scenarioplanning (management) --- Trend --- innovatiemanagement --- futurologie
Choose an application
De laatste decennia brachten ontwikkelingen met zich mee die de nodige consequenties hadden voor het onderwijs. Drie ervan, de ontwikkeling van internet, de ontwikkeling van de constructivistische visie op leren en de ontwikkeling van mass customisation, zijn van grote invloed op het curriculum van onderwijsorganisaties. De drie ontwikkelingen zijn in dit onderzoek 'vertaald' naar drie dimensies. Met de dimensies wordt een model samengesteld: de E-kubus. 'De verantwoordelijkheid voor het leren' staat op de x-as van deze kubus, 'ICT & leren' op de y-as en 'Maatwerk & leren' op de z-as. Oogmerk van dit proefschrift is na te gaan of het model bruikbaar is om het curriculum van onderwijsorganisaties te positioneren met betrekking tot deze drie dimensies. In dit onderzoek zijn een drietal onderwijsorganisaties geanalyseerd. Per dimensie worden via de E-kubus de drie onderwijsorganisaties gepositioneerd voor het gewenst, waargenomen en geregistreerd curriculum. Het proefschrift heeft een exploratief karakter. De E-kubus kan als onderdeel van een kwaliteitszorginstrument voor onderwijsorganisaties fungeren en kan bijdragen aan de discussie over wat goed onderwijs is in relatie tot de drie dimensies.
Onderwijskunde. --- Leerplannen --- Leerplanontwikkeling --- Evaluatie --- Analyse --- Onderwijsorganisatie --- Wetenschappelijk onderzoek --- Curriculumontwikkeling --- Lerarenopleiding --- 489.4 --- Didactiek --- Leerplan --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Praktijkonderzoek is niet meer weg te denken uit het hbo. Ook van toekomstige marketing- en communicatieprofessionals wordt verwacht dat ze een onderzoekende houding hebben, kritisch denken en theoretisch en empirisch gefundeerde adviezen geven. Praktijkonderzoek in marketing en communicatie biedt het gereedschap om praktijkonderzoek goed onderlegd uit te voeren. Het boek helpt je bij het opstellen van de centrale onderzoeksvraag en de deelvragen, bij het kiezen van de juiste methodes voor dataverzameling en het analyseren daarvan. Ook ondersteunt het je bij de totstandkoming van het schriftelijk eindproduct: een advies in de vorm van een onderzoeksrapport of scriptie. De theorie is geïllustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk. Op de website bij het boek staan onder andere kennisclips en voorbeelden van data-analyse. Voor de docent zijn er PowerPointpresentaties, toetsvragen en cases beschikbaar.Voor wieAfstudeerders van hbo-opleidingen op het gebied van marketing en communicatie hebben veel steun aan Praktijkonderzoek in marketing en communicatie. De uitgave past ook binnen een doorlopende onderzoeksleerlijn vanaf het eerste studiejaar.Bron : http://www.coutinho.nl
Verkooptechnieken. --- 001.81 --- dataverzameling --- praktijkonderzoek --- Onderzoeksvragen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Praktijkonderzoek --- Marketing --- Communicatie --- Methodologie --- Data-analyse --- Onderzoeksstrategieën --- Marktonderzoek --- Marketingresearch --- Veldonderzoek --- Onderzoek --- Onderzoeksstrategie --- Financiewezen --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Choose an application
Economic relations. Trade --- Distribution strategy --- Computer architecture. Operating systems --- e-commerce --- Elektronische handel --- Internet --- Casestudies --- Websites --- Marketing --- Marketingstrategieën --- Casestudy --- Website --- Marketingstrategie --- Financiewezen
Choose an application
Beter presterende bedrijven vinden voortdurend manieren om de input van klanten te verzamelen en te gebruiken. Zij creëren daarmee waarde voor hun klanten, medewerkers, investeerders en voor de samenleving. De winnaars van de toekomst zijn bedrijven die online en offline echt weten te integreren. Handboek e-business gaat over de invloed van ICT op vandaag én morgen. De toekomst is ‘connected’, mensen en machines zijn via internet met elkaar verbonden. Hoe kunnen bedrijven omgaan met de enorme explosie aan data, om zo producten en diensten te kunnen personaliseren? Niet langer zien we ICT aan de zijlijn als dienstverlener. ICT is ‘top of mind’ bij directie, marketing en andere disciplines. Handboek e-business geeft de manager vele voorbeelden en handvatten om ‘digitaal’ in het centrum te plaatsen van elke strategie. De volgende onderwerpen komen onder meer aan bod: management en e-business, strategie, ondernemingsplan en risicokapitaal, digitale marketing, logistiek, de zakelijke markt en Customer Relationship Management.
Distribution strategy --- e-business --- webmarketing --- marketing --- e-commerce --- marketingstrategie
Choose an application
Praktijkonderzoek is niet meer weg te denken uit het hbo. Ook van toekomstige marketing- en communicatieprofessionals wordt verwacht dat ze een onderzoekende houding hebben, kritisch denken en theoretisch en empirisch gefundeerde adviezen geven. Dit boek biedt het gereedschap om praktijkonderzoek goed onderlegd uit te voeren. Het boek helpt je bij het opstellen van de centrale onderzoeksvraag en de deelvragen, bij het kiezen van de juiste methodes voor dataverzameling en het analyseren daarvan. Ook ondersteunt het je bij de totstandkoming van het schriftelijk eindproduct: een advies in de vorm van een onderzoeksrapport of scriptie. De theorie is geèillustreerd met voorbeelden uit de marketing- en communicatiepraktijk.
Marketing --- Mass communications --- communicatie --- marketing
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Organisaties dienen continu hun strategie op relevante externe marktontwikkelingen af te stemmen. De omgeving verandert razendsnel en de impact van deze veranderingen is groot. Het expliciet maken van een marketingstrategie 'verplicht' de organisatie om de juiste vragen te stellen en antwoorden te zoeken.Inleiding strategische marketing helpt de marketeer stapsgewijs bij het nemen van gefundeerde beslissingen, op basis van relevante informatie en analyses, en bij het ontwerpen van een strategisch marketingplan. De auteurs zetten de theorie helder uiteen en bieden veel praktische tips.Bron : http://www.boomhogeronderwijs.nl
Marketing --- implementatie --- marketingstrategie --- Marketingstrategie --- Marketingplanning --- Marktonderzoek
Choose an application
Organisaties dienen continu hun strategie op relevante externe marktontwikkelingen af te stemmen. De omgeving verandert razendsnel en de impact van deze veranderingen is groot. Het expliciet maken van een marketingstrategie 'verplicht' de organisatie om de juiste vragen te stellen en antwoorden te zoeken. Inleiding strategische marketing helpt de marketeer stapsgewijs bij het nemen van gefundeerde beslissingen, op basis van relevante informatie en analyses, en bij het ontwerpen van een strategisch marketingplan. De auteurs zetten de theorie helder uiteen en bieden veel praktische tips. Op de bijbehorende website www.inleidingstrategischemarketing.nl is aanvullend materiaal te vinden voor zowel studenten als docenten, zoals toetsen, cases, video's en powerpointpresentaties. Inleiding strategische marketing is bedoeld voor studenten in de hoofdfase van een bacheloropleiding waarbij het 'eindproduct' een strategisch marketingplan is. Daarnaast is deze uitgave nuttig voor (beginnende) marketeers die hun marketingstrategie willen opzetten, verfijnen of evalueren. (flaptekst)
Marketing --- implementatie --- marketingstrategie
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|