Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Bienvenue en résumé vous offre un manuel axé sur la communication client portant une attention particulière aux soft skills. Les huit unités aident les étudiants à acquérir un niveau B2 en offrant une grande variété d'exercices oraux et écrits. Elles sont toutes conçues de façon à pouvoir être utilisées séparément.
Tourism --- Didactics of French --- Marketing --- Mass communications --- verkooptechniek --- mondelinge communicatie --- horeca --- hotelwezen --- klantentevredenheid --- marketingstrategie --- toerisme
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Didactics of French --- HO (hoger onderwijs) --- secundair onderwijs 3de graad --- grammatica --- Frans
Choose an application
Mijn bachelorproef gaat over een rondreis naar Peru voor de doelgroep backpackers. Bij de uitwerking hebben we eerst gewerkt aan een marktanalyse en doelgroep bepaling. hierbij heb ik 15 spelers van de belgische markt en 15 spelers van een buitenlandse markt geanalyseerd. De 2 buitenlandse markten waren de Spaanse en Engelse markt. De rondreis zelf gaat van door de meest bekende regio's van Peru. Het is een actieve, avontuurlijke reis waarbij je veel van de natuur en cultuur ziet van het land. Tijdens de reis wordt er veel rekening gehouden met de duurzaamheid. Zo voldoen alle hotels aan de duurzaamheidscriteria. Vanuit de 17 sustainable development goals focus ik me specifiek op betaalbare en duurzame energie, leven op land, leven in het water, verantwoordelijke consumptie en productie en eerlijk werk en economische groei.
Choose an application
Mijn bachelorproef heeft als thema een duurzame fietsreis door Oost-België. Met deze fietstocht wil ik de typische plezierfietser en natuurliefhebber aanspreken die ook geïnteresseerd is in de lokale geschiedenis. Tijdens fietstochten kunnen de reizigers verschillende sporen van het Pruisische en Duitse verleden van Oost-België ontdekken. Tussendoor zijn er ook diverse rondleidingen gepland. Speciale aandacht gaat ook uit naar het thema natuur, waarbij diverse bijzondere natuurterreinen nader worden toegelicht. Het vervoer tijdens de reis moet zo CO2-vrij mogelijk zijn, daarom wordt aanbevolen per trein naar de regio Oost-België te reizen en het complete transport daar per fiets te doen. Ook in de hotels wordt veel belang gehecht aan duurzaamheid. Belangrijke punten zijn het gebruik van lokale producten, afvalvermindering en energiebesparing. Om bij te dragen aan het behoud van de natuurgebieden in Oost-België wordt voor elke verkochte reis een bedrag gedoneerd aan de natuurbeschermingsorganisatie Natagora/BNVS.
Choose an application
Het product dat ik in deze bachelorproef heb ontwikkeld is een individuele culturele rondreis. Deze zal plaatsvinden van 3 juli 2023 tot en met 9 juli 2023, oftewel precies 7 dagen en 6 nachten. De fietstocht vindt plaats in de "Euregio Maas-Rijn", het gebied rond de drie grenzen van België, Nederland en Duitsland. Tijdens deze reis reizen de deelnemers per elektrische fiets tussen de verschillende activiteiten die in het programma worden aangeboden en tussen de verschillende accommodaties. Het totale aantal kilometers dat aan het eind van de 7 dagen wordt afgelegd, zal bijna 286,1 kilometers bedragen. Deze regio heeft een belangrijk cultureel en historisch erfgoed. In het programma zullen tal van activiteiten, zowel met als zonder gids, worden aangeboden.
Choose an application
Doorheen mijn rondreis in Peru had ik de eer om enkele prachtige routes te volgen via de spoorwegen. Zo ging ik op een tien uren-durende treinrit van Puno naar Cusco aan boord van de magische PeruRail. Je brengt een hele dag door op deze trein en doorkruist het Peruaanse Andesgebergte tussen de oevers van het wonderbaarlijke Titicacameer. Aangezien de locomotieven slechts aan een snelheid reden van maximum vijftig kilometer per uur kreeg je echt de tijd om alles te laten bezinken. Deze treinrit had erg veel te bieden zoals een restaurantwagon, barwagon en observatiewagon in combinatie met live entertainment doorheen de verschillende coupés. Denk maar aan typische dansen en modeshows of een workshop Pisco Sour - de lokale cocktail - maken. Deze ervaring heeft mij geïnspireerd voor het thema van deze bachelorproef. Het was een erg ontspannen en comfortabele manier van reizen waarin ik geen stress of druk heb ervaren. Je kwam in het centrum van de stad aan en kreeg de kans om het unieke landschap te bezichtigen. Het is een manier van reizen die erg klimaatbewust en duurzaam is. Het zijn de reizen van de toekomst en het wordt steeds meer en meer belangrijk om aandacht te besteden aan de effecten van toerisme, zowel positief als negatief. In het eerste deel van mijn bachelorproef zal ik het hebben over de verschillende aanbieders op de Europese markt. Welke type reizen zijn er op de markt, wat is opgenomen in hun prijs, wat is de reisduur, hoe zien hun programma’s eruit? Het zijn slechts enkele vragen die aan bod komen in dit onderdeel. Hieruit bouwde ik een doelgroep op. De reis die ik ontwikkeld heb is voor een doelpubliek van twee personen, die graag reizen buiten het drukke seizoen. De volledige verklaring hiervan kunt u terugvinden in hoofdstuk 3 ‘doelgroep bepaling’. Hierop werk ik verder door wat algemene informatie te verstrekken van de verschillende steden die ik zal aanbieden met als belangrijkste doel het kunnen opstellen van mijn toeristisch product. Ik zal de verschillende Sustainable Development Goals linken aan de uitgewerkte reis. Ten slotte bespreek ik de prijs. Deze zal onderverdeeld zijn in de verschillende aspecten van de reis met telkens een duidelijke verklaring hoe deze tot stand is gekomen. Helemaal op het einde van dit document vind je de bijhorende bijlagen en extra duidingen.
Choose an application
De bachelorproef handelt over een individuele rondreis in het noorden van Toscane. De reizigers boeken vluchten, huurauto en hotels in een pakket. Ze rijden op eigen houtje door de streek en ontdekken de bezienswaardigheden naargelang eigen interesses. Naast het uitgewerkte programma met prijsberekening werd ook een deel gewijd aan algemene informatie over de regio en het UNESCO-werelderfgoed.
Choose an application
Italië is een land dat voor iedereen wel iets te bieden heeft. Van natuur tot cultuur, van gastronomie tot geschiedenis, van rustgevende landschappen tot avontuurlijke excursies, etc. er is voor elk wat wils. Italië is ook het land met de meeste UNESCO Wereld-erfgoed sites ter wereld. Dit alles zorgde ervoor dat de keuze van mijn onderwerp snel gemaakt was. Het is echter een groot land, dus ik moest mij beperken. Toscane is een zeer geliefde regio bij velen en zeker ook bij mij. Er moest geen beslissing gemaakt worden, ik wist al van voor de bekendmaking van het jaarthema dat ik iets over Toscane wou doen. Een individuele rondreis met als startpunt het mooie Genua en als eindpunt het onvergetelijke Rome is wat het geworden is. Het eerste deel van het eindwerk gaat over de bestemming zelf. Het is een soort bureau-onderzoek. In dit deel staat informatie over de bestemmingen van mijn rondreis. Deze informatie kan van belang zijn voor de reiziger en voor mezelf als touroperator. Het hielp mij met het vormgeven van de uiteindelijk reis. Het tweede onderdeel is de marktanalyse. Hier bekijk ik hoe aanbieders op de Belgische, Franse en Nederlandse markt een gelijkaardig product aanbieden. Het is belangrijk om te weten wat er wel en niet verkocht wordt en hoe de concurrentie het aanpakt. In het derde onderdeel van deze bachelor proef bepaal ik de doelgroep waarop ik mijn product zal richten. Dit aspect is zeer belangrijk, want de doelgroep heeft een grote impact op de ontwikkeling van het product. Als vierde komt de productontwikkeling. Hier bepaal ik alles op vlak van transport, activiteiten, en accommodatie. Eenmaal deze zaken klaar waren, stelde ik het uiteindelijke programma van de rondreis op. Het vijfde deel is de prijsberekening. Na de prijsberekening volgt het zesde en laatste deel dat in deze bachelor proef staat. Hier staat een korte, schriftelijke voorstelling van mijn website. Ten slotte wordt deze bachelor proef ook nog vergezeld van een brochure.
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|