Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
In dit afstudeeronderzoek heb ik het thema fotosynthese in verschillende Vlaamse en Duitse (NRW) handboeken bestudeerd en vergeleken. In het eerste deel heb ik beschreven welke stappen nodig waren om mijn onderzoek te realiseren. In het tweede deel heb ik het onderwijssysteem in Vlaanderen en in Nordrhein- Westfalen met elkaar vergeleken. In het volgende deel heb ik de leerplannen van het Vlaams- Katholiek Onderwijs en het Ministerium für Schule und Weiterbildung des Landes Nordrhein- Westfalen bestudeerd. Net zoals bij het vergelijken van de onderwijssystemen heb ik hier onmiddellijk grote verschillen kunnen waarnemen. In een vierde stap heb ik dan de Duitse (NRW) en Vlaamse handboeken met elkaar vergeleken. Hiervoor heb de drie Vlaamse leerwerkboeken Explo 2, Biogenie 2+ en NW voor Jou Ontdekeditie 2 en de zes handboeken Prisma 1 en 2, Erlebnis Biologie 1 en 2 en Linder 1 en 2 gebruikt. Hierbij heb ik onderzocht hoe de verschillende leerplandoelstellingen in de boeken gerealiseerd worden en hoe de algemene kenmerken in de boeken uitgewerkt zijn. Uiteindelijk heb ik dan de Vlaamse en Duitse (NRW) leerboeken met elkaar vergeleken.
Choose an application
In dit afstudeeronderzoek werd het thema fotosynthese in verschillende Vlaamse en Duitse (NRW) handboeken bestudeerd en vergeleken. In het eerste deel wordt beschreven welke stappen nodig waren om het onderzoek te realiseren. In het tweede deel wordt het onderwijssysteem in Vlaanderen en in Nordrhein-Westfalen met elkaar vergeleken, evenals de leerplannen van het Vlaams katholiek onderwijs en het Ministerium für Schule und Weiterbildung de Landes Nordrehein-Westfalen. Vervolgens worden de Vlaamse en Duitse handboeken met elkaar vergeleken. Hierbij werd onderzocht hoe de verschillende leerplandoelstellingen in de boeken worden gerealiseerd en hoe de algemene kenmerken in de boeken zijn uitgewerkt. Tot slot worden de Vlaamse en Duitse leerboeken met elkaar vergeleken. (Bron: auteur)
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|