Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
onderwijspraktijk --- onderwijsonderzoek --- actieonderzoek --- praktijkonderzoek --- Research on teaching --- Methods in social research (general) --- Actieonderzoek --- Leraren ; professionalisering --- Onderwijsonderzoek --- actieonderzoeken --- onderwijskunde --- Leraren --- Professionalisering --- Leerstrategieën --- Reflectie --- Higher education --- Leraar --- Leerstrategie --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs --- Directie
Choose an application
Choose an application
Grootvader --- Naamgeving --- Klein zijn --- Groot zijn --- Bijnaam --- Poëzie --- Research on teaching --- Teacher education. Teacher's profession --- Onderwijskunde.
Choose an application
Onderwijs en onderzoek van eigen makelij gaat over actieonderzoek met en door leraren in de eigen schoolpraktijk. In dit boek wordt antwoord gegeven op de vraag wat actieonderzoek is en hoe het uitgevoerd kan worden. Verder komt aan de orde waarom en wanneer leraren ervoor kunnen kiezen om actieonderzoek uit te voeren. Een en ander wordt rijkelijk geïllustreerd aan de hand van voorbeelden uit de praktijk. Het boek betreft een grondige herziening van de eerste druk van ‘Onderwijs van eigen makelij. Procesboek actieonderzoek in scholen en opleidingen’ op basis van feedback van de vele gebruikers. Tevens zijn recente internationale ontwikkelingen op het gebied van actieonderzoek toegevoegd.
Research on teaching --- actieonderzoek --- praktijkonderzoek --- onderwijsonderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek ; onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Actieonderzoek --- 300.6 --- 450.4 --- 001.891 --- onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Onderzoeksvaardigheden --- informatievaardigheden --- onderwijs --- Hoger onderwijs --- data-analyse --- Rapporteren --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderwijskunde
Choose an application
Choose an application
Deze publicatie is gebaseerd op de oratie die Dr. Petra Ponte op 14 november 2003 uitsprak bij haar installatie als lector bij het Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg van de Fontys Hogescholen. Zij is in 1984 cum laude afgestudeerd als orthopedagoog aan de Universiteit van Amsterdam, met onderwijsinnovatie en onderwijspsychologie als bijvakken. Voorafgaande aan haar studie werkte zij als docent, schoolleider en schoolbegeleider in verschillende onderwijssettingen. Tijdens en na haar studie werkte zij als docent, nascholer, opleidingscoördinator, projectleider en onderzoeker bij achtereenvolgens de Universiteit van Amsterdam (Faculteit Sociale Wetenschappen, Vakgroep Orthopedagogiek), het Gemeentelijk Pedologisch Instituut in Amsterdam en de Educatieve Faculteit Amsterdam (de 2de graads en de Hogere Kader Pedagogiek en de opleiding Leerlingbegeleiding en Schooldecanaat). (Bron: covertekst)
Choose an application
Onderwijsontwikkeling wordt vaak niet tot de kerntaak van docenten gerekend. Dit komt de professionalisering van docenten niet ten goede. Daardoor is actieonderzoek ontstaan. Actieonderzoek is een methode waarmee docenten het eigen onderwijs kunnen verbeteren. In dit boek krijgt de lezer informatie over de achtergronden en werkwijze van deze methode. Op de CD-ROM staan praktijkervaringen van docenten en formulieren die bij de uitvoering of begeleiding van actieonderzoek te gebruiken zijn. (Bron: www.nelissen.nl)
Choose an application
Leraar --- Professionalisering --- Leerstrategie --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Actieonderzoek
Choose an application
Participatie in het onderwijs gaat over ‘onderzoek met en door leerlingen’ in het basisonderwijs, het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs. Het betreft onderzoek naar de visies die zij hebben op aspecten van hun leefwereld binnen, maar ook buiten de school of opleiding, zoals musea en bibliotheken. Het doel hiervan is hen te betrekken bij het begrijpen en vormgeven van omgevingen waarin zij leren. Dat gebeurt door hen daar zelf systematisch informatie over te laten verzamelen op basis waarvan zij aanbevelingen ter verbetering kunnen doen. Er wordt in dit boek onder andere antwoord gegeven op de vraag wat bedoeld wordt met ‘onderzoek met en door leerlingen’, waar dit idee vandaan komt en wat het belang ervan is. Eén en ander wordt geïllustreerd aan de hand van voorbeelden uit de reguliere en speciale onderwijspraktijk in Nederland en Australië. Ook worden concrete aanwijzingen gegeven aan de hand waarvan professionals aan de slag kunnen. De onderwijspraktijk staat hierbij centraal, maar de gepresenteerde ideeën zijn ook makkelijk te vertalen naar andere pedagogische contexten, zoals de jeugdhulpverlening en de zorg.
onderwijsparticipatie --- onderwijspraktijk --- onderwijsonderzoek --- actieonderzoek --- Research on teaching --- praktijkonderzoek --- participatie --- Onderzoekend leren --- Basisonderwijs --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Leerlingenparticipatie --- Netherlands --- Onderwijsonderzoek --- Participatie --- Actieonderzoek --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijsmodellen --- Onderwijsmodel
Choose an application
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|