Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Partout dans le monde, les télécommunications sont engagées dans de profondes réformes. L'Afrique subsaharienne n'échappe pas à la remise en cause du mode de fonctionnement d'un secteur longtemps dominé par la stabilité technologique et les arrangements institutionnels entre monopoles publics. Quatre facteurs contribuent à une évolution radicale : le besoin d'une plus grande efficacité des réseaux, la possibilité d'introduire de la concurrence par la déréglementation, les innovations technologiques et organisationnelles, le tarissement des fonds publics disponibles pour le développement du secteur. Ces facteurs, qui structurent le nouveau paysage des télécommunications africaines, conduisent actuellement à des stratégies de privatisation partielle des opérateurs historiques, mais également à une concurrence effective sur le réseau filaire ou par les licences de téléphonie cellulaire. Ces changements contribuent à une extension et à une amélioration de la qualité des services. Leur accomplissement requiert toutefois un renforcement de l'efficacité et de l'autonomie du régulateur.
Choose an application
Throughout the world, deep reforms are being implemented in telecommunications networks. Sub Saharan African countries are not immune to the contestation of the way the sector has been managed to date, dominated as it was by a technological stability and bilateral institutional arrangements between public monopolies. Four factors have contributed to a radical change: the need for a greater efficiency of the networks; the possibility to introduce competition through deregulation; technical and organisational innovations; and the narrow base of public funds available for the sectoral development. These driving forces are structuring the new landscape of the African telecommunication networks, leading notably to partial privatisation of the national incumbent operator, but also to a greater competition through the fixed as well as cellular mobile networks. All these changes should help to provide more services and to promote a much–improved quality. However this outcome requires the ...
Choose an application
Partout dans le monde, les télécommunications sont engagées dans de profondes réformes. L'Afrique subsaharienne n'échappe pas à la remise en cause du mode de fonctionnement d'un secteur longtemps dominé par la stabilité technologique et les arrangements institutionnels entre monopoles publics. Quatre facteurs contribuent à une évolution radicale : le besoin d'une plus grande efficacité des réseaux, la possibilité d'introduire de la concurrence par la déréglementation, les innovations technologiques et organisationnelles, le tarissement des fonds publics disponibles pour le développement du secteur. Ces facteurs, qui structurent le nouveau paysage des télécommunications africaines, conduisent actuellement à des stratégies de privatisation partielle des opérateurs historiques, mais également à une concurrence effective sur le réseau filaire ou par les licences de téléphonie cellulaire. Ces changements contribuent à une extension et à une amélioration de la qualité des services. Leur accomplissement requiert toutefois un renforcement de l'efficacité et de l'autonomie du régulateur.
Choose an application
Choose an application
Partout dans le monde, les télécommunications sont engagées dans de profondes réformes. L'Afrique subsaharienne n'échappe pas à la remise en cause du mode de fonctionnement d'un secteur longtemps dominé par la stabilité technologique et les arrangements institutionnels entre monopoles publics. Quatre facteurs contribuent à une évolution radicale : le besoin d'une plus grande efficacité des réseaux, la possibilité d'introduire de la concurrence par la déréglementation, les innovations technologiques et organisationnelles, le tarissement des fonds publics disponibles pour le développement du secteur. Ces facteurs, qui structurent le nouveau paysage des télécommunications africaines, conduisent actuellement à des stratégies de privatisation partielle des opérateurs historiques, mais également à une concurrence effective sur le réseau filaire ou par les licences de téléphonie cellulaire. Ces changements contribuent à une extension et à une amélioration de la qualité des services. Leur accomplissement requiert toutefois un renforcement de l'efficacité et de l'autonomie du régulateur.
Choose an application
Services publics --- Services publics --- Services publics --- Cameroun. --- Niger. --- Sénégal.
Choose an application
Throughout the world, deep reforms are being implemented in telecommunications networks. Sub Saharan African countries are not immune to the contestation of the way the sector has been managed to date, dominated as it was by a technological stability and bilateral institutional arrangements between public monopolies. Four factors have contributed to a radical change: the need for a greater efficiency of the networks; the possibility to introduce competition through deregulation; technical and organisational innovations; and the narrow base of public funds available for the sectoral development. These driving forces are structuring the new landscape of the African telecommunication networks, leading notably to partial privatisation of the national incumbent operator, but also to a greater competition through the fixed as well as cellular mobile networks. All these changes should help to provide more services and to promote a much–improved quality. However this outcome requires the ...
Choose an application
Choose an application
Public utilities --- Public utilities --- Services publics --- Services publics --- Government policy --- Politique gouvernementale
Choose an application
This paper analyzes the impact of capital inflows and exchange rate flexibility on the real exchange rate in developing countries based on panel cointegration techniques. The results show that public and private flows are associated with a real exchange rate appreciation. Among private flows, portfolio investment has the highest appreciation effect-almost seven times that of foreign direct investment or bank loans-and private transfers have the lowest effect. Using a de facto measure of exchange rate flexibility, we find that a more flexible exchange rate helps to dampen appreciation of the real exchange rate stemming from capital inflows.
Capital movements --- Foreign exchange rates --- Exports and Imports --- Foreign Exchange --- International Investment --- Long-term Capital Movements --- Current Account Adjustment --- Short-term Capital Movements --- Currency --- Foreign exchange --- International economics --- Real exchange rates --- Exchange rate flexibility --- Capital inflows --- Real effective exchange rates --- Exchange rate arrangements --- Balance of payments --- United States
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|