Narrow your search

Library

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KDG (1)

Odisee (1)

PXL (1)

Thomas More Kempen (1)

UCLL (1)

VIVES (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2001 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Taal en kleuters
Authors: ---
ISBN: 9001757723 900175774X Year: 2001 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Theoretische achtergronden en praktische werkvormen voor leerkrachten om op een verantwoorde wijze taalactiviteiten te ontplooien bij kleuters.Mac SteenaartIn dit deeltje uit de serie 'Taal & didactiek' wordt ingegaan op de achtergronden van taalontwikkeling bij kleuters. De auteurs zien deze groep als groep die op de basisschool toch anders moeten worden benaderd. De didactiek moet worden afgestemd op de spelende manier waarop kleuters hun wereld ontdekken. Aan de hand van heel veel praktijkvoorbeelden wordt theoretische achtergrondinformatie gegeven aan de doelgroep (die in het boek met 'je' wordt aangesproken), studenten van de pabo en leerkachten van de onderbouw basisschool. Daarnaast wordt veel aandacht besteed aan praktische zaken (tips, lessuggesties, werkvormen). Het taalgebruik is niet moeilijk, maar de uitvoering wat zakelijk: heel veel tekst, veel paragrafen, opdrachten en kleine zwartwitfoto's. Bevat inhoudsopgave, literatuuroverzicht en een trefwoordenregister.© NBD Biblio


Book
Taal en kleuters.
Authors: ---
ISBN: 9789001757724 Year: 2001 Publisher: Groningen : Wolters-Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kleuters zijn elke dag volop bezig met taal. Tijdens een kringgesprek, samen spelend aan de watertafel, luisterend naar een vertelling: taal is bij vrijwel elke activiteit die kleuters uitvoeren van wezenlijk belang. Al werken kleuters nog niet zo vakgericht als oudere kinderen, soms kun je als leerkracht wel expliciet werken aan de taalontwikkeling. Vaker echter zal het taalonderwijs meer impliciet meekomen binnen een activiteit. In dit deeltje uit de serie 'Taal & didactiek' wordt ingegaan op de achtergronden van taalontwikkeling bij kleuters. De auteurs zien deze groep als groep die op de basisschool toch anders moeten worden benaderd. De didactiek moet worden afgestemd op de spelende manier waarop kleuters hun wereld ontdekken. Aan de hand van heel veel praktijkvoorbeelden wordt theoretische achtergrondinformatie gegeven aan de doelgroep (die in het boek met 'je' wordt aangesproken), studenten van de pabo en leerkachten van de onderbouw basisschool. Daarnaast wordt veel aandacht besteed aan praktische zaken (tips, lessuggesties, werkvormen). Het taalgebruik is niet moeilijk, maar de uitvoering wat zakelijk: heel veel tekst, veel paragrafen, opdrachten en kleine zwartwitfoto's. Bevat inhoudsopgave, literatuuroverzicht en een trefwoordenregister. Inhoudsopgave : 1. Het speelveld uitzetten: kleuters en taal 2. Opvattingen over werken met kleuters 3. De beginsituatie 4. Werken met leerlijnen 5. Werkmodel 6. Werkvormen 7. Evaluatie en zorgverbreding 8. Methoden en materialen

Listing 1 - 2 of 2
Sort by