Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
De emocode verwijst naar een "barcode" waarmee u toegang krijgt tot de consument. SusannePiët gaat o.m. in op het belang van het creëren van emotionele belevingen rondom producten en diensten.
Branding. --- Design. --- Experience economy. --- Identity. --- Applied marketing --- marketing --- Sociology --- Psychology --- trademarks --- 7.01 --- 659.1 --- Marketing ; communicatie ; emotieleer --- Beleveniseconomie ; identiteit ; vormgeving --- Merkenmaatschappij ; emotiemarkt ; sociale omvang --- Mediacultuur --- Management ; consumentisme --- Merken ; merkwaarde ; merk en ontwerp --- 658.89 --- 659.5 --- Beleveniseconomie --- Consumentengedrag --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Publiciteit. Reclame --- Marketing --- Merken --- Branding --- Psychologie van de consument --- Verkoop --- Identiteit --- Grafische vormgeving --- Sociale psychologie --- Trends --- Merk --- Consumentenpsychologie --- Trend --- Financiewezen --- consumentengedrag
Choose an application
Emoties zijn in het menselijk bestaan belangrijk, dat is vermoedelijk altijd al zo geweest. Nieuw is dat ze massaal bewerkt kunnen worden. Dat is onder meer het gevolg van technologische ontwikkelingen en toenemend vernuft in de massacommunicatie. Welke rol beleving krijgt, is afhankelijk van trends in waarden. Het kunnen beleven van emoties is, juist in onze markteconomie, verheven tot een begeerlijke conditie, met als speerpunt geluk. De hunkering heeft, zo is inmiddels komen vast te staan, marktpotentie. Het kunnen beïnvloeden van emoties biedt dus de sleutel tot succes op velerlei gebied.Bron: https://www.bol.com/nl/p/emotiemanagement/1001004002133358/?country=BE
markteconomie --- Affective and dynamic functions --- emoties --- economische ontwikkelingen --- marktonderzoek --- economisch denken --- emotionele ontwikkeling --- EQ (emotioneel quotiënt) --- Mass communications --- Management --- Rationeel-emotief management --- Emoties --- Emotionele intelligentie --- Sociologie --- Economie --- Vrijetijdsbesteding --- Marketingstrategieën --- Economische sociologie --- 651 Maatschappij. Algemeen --- 098 Bedrijfskunde --- 415.3 --- emotiemanagement --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- gevoelens --- Emotie --- Recreatie --- Marketingstrategie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Choose an application
In dit boek wordt op een actuele en herkenbare manier inzicht geboden. De stof is niet alleen gebaseerd op theorie, maar ook op ervaring uit de ruime praktijk van de auteur. Er wordt dan ook kans geboden te oefenen aan de hand van herkenbare, prikkelende cases. In het boek worden basisbegrippen en relevante vaardigheden behandeld. Aan het slot van ieder hoofdstuk staan oefen- en verwerkingsvragen. Verder bevat dit boek concrete oefeningen en rollenspelen om zelf of onder leiding te doen. Het boek sluit af met praktische checklist
Communicatie --- Overleg --- Vergaderen --- Onderhandelen --- Brainstorming --- Verbale communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- S20110181.jpg --- communicatie --- mondelinge communicatie --- onderhandeling --- vergadertechniek --- 007 --- 007.1 --- Overleg (beraad) --- Onderhandeling --- 499.4 --- vergadertechnieken --- onderhandelen --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken
Choose an application
Psychologie van de consument --- Beleveniseconomie --- Trends --- Marketing --- Management --- Economische sociologie --- Samenleving --- Emoties --- Marketing Marketing --- Climat d'entreprise Bedrijfssfeer --- Consumentenpsychologie --- Trend --- Emotie --- Financiewezen
Choose an application
De beleveniseconomie, die inmiddels een substantieel deel uitmaakt van onze economie, kan worden omschreven als alle productie en dienstverlening die gericht is op leniging van de emotionele behoeftes van mensen als groep of van de mens als individu. Tot nu toe werd de beleveniseconomie vooral gezien als iets wat uitmondde in een ongebreidelde fun industry, met behulp waarvan mensen uit alle macht proberen hun verveling te verdrijven. Susanne Piët gaat in dit boek verder en beschrijft de volgende fases in deze economie. Zij voorspelt onder meer een omslag in de tot nu toe algemeen gehuldigde aannames, met de consequenties en implicaties van de beleveniseconomie op langere termijn en op velerlei gebied: het belang van emoties en het idee van maakbaarheid (van ons geluk), trends op het gebied van marketing en productontwikkeling, de ontwikkeling van de beeldcultuur en van besef van goed en kwaad (normen en waarden), de kenmerken van de moderne held, het verlangen naar authenticiteit, de noodzaak van zin maken en zin geven. Al bij al levert dat een rijkgeschakeerd beeld op van de huidige en toekomstige westerse samenleving, in de traditie van Neil Postman, Rolf Jensen en Joseph Pine en James Gilmore.
Beleveniseconomie. --- Economie en bedrijf algemeen. --- Klantenbinding. --- Management --- Marketingmanagement. --- Klantenservice. --- Philosophy and psychology of culture --- Economic sociology --- Affective and dynamic functions --- Sociology of culture --- beleveniseconomie --- 159.942 --- 316.7 --- marketing --- emoties --- 338.48 --- consumentengedrag --- 159.93 --- 338.48 Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- Toerisme. Recreatie. Sport (economische en organisatorische aspecten) --- 159.942 Emoties algemeen --- Emoties algemeen --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- gevoelens --- Psychische functies --- Management strategie beleid change verandering --- 658.3 --- #KVHB:Beleveniseconomie --- #KVHB:Emoties --- #A0312A --- 651 Maatschappij. Algemeen --- 159.947 --- Beleveniseconomie --- Emotionele intelligentie --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Economie --- Marketing --- Psychologie van de consument --- Verkoop --- Consumentengedrag --- Consumptiegedrag --- Vrijetijdsbesteding --- Trends --- 379.8 --- 379.8 Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- Recreatie. Vrijetijdsbesteding. Sociaal-culturele voorzieningen --- Consumentenpsychologie --- Recreatie --- Trend --- Financiewezen
Choose an application
Dragracers doen het voor de voor de kick. Mensen nemen enorme tatoeages, doen aan kinky seks, allemaal voor de kick. Het is ook de verklaring, zo niet het excuus, van menig crimineel: 'Nee, edelachtbare, het ging niet om het geld, het ging om de kick.' Maar waarom ? Waarom zou je in een televisieprogramma voor vijf miljoen mensen voor gek gaan staan ? Waarom zou je geld betalen om vastgebonden aan een elastiek in een ravijn te springen ? Wat is dan precies die 'kick' ? De kick is een gezochte sensatie. Je krijgt hem door je grenzen te verleggen en zo tot een pieksensatie te komen die met intens geluk wordt geassocieerd. Je kunt deze ervaring 'kopen', bijvoorbeeld in de vorm van drugs, een extreme ervaring of een goksensatie. Als jij je kick echter zelf maakt (en dat kan iedereen), krijg je een ervaring die veel langer duurt, en veel intenser en bevredigender is dan de koopbare variant. Door te investeren in het verleggen van je persoonlijke grenzen kun je werkzame stoffen aanmaken, die nergens te koop zijn. Met de formule in dit boek kun je jezelf belonen met iets dat beter is dan geld, status of waardering: jij wordt je eigen energiecentrale! - Uitleg over de theorie en praktijk van de achtergrond en werking van een kickbeleving. - Inclusief interviewfragmenten met ervaringsdeskundigen: onder andere sporters, ondernemers, performers. - Met praktisch instrument voor motivatiemanagement: de gouden kickformuleBron : http://www.vanduurenmedia.nl
Emoties --- Psychologie van de consument --- Marketing --- Beleveniseconomie --- Trends --- Consumptiegedrag --- Emotie --- Consumentenpsychologie --- Trend --- Financiewezen
Choose an application
Emotionele intelligentie --- Emotie --- Management --- Intelligentie --- Managementvaardigheden
Choose an application
Organisatieverandering --- Emotie --- Management --- Interne communicatie --- Communicatie
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|