Narrow your search

Library

ULB (4)

ULiège (4)

KU Leuven (2)

National Bank of Belgium (2)

UGent (2)

Vlaams Parlement (2)

KBR (1)

UAntwerpen (1)

Vlerick Business School (1)


Resource type

article (4)

book (3)

digital (1)


Language

English (5)

French (3)


Year
From To Submit

2015 (3)

2014 (1)

2012 (4)

Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Article
Guidelines for Quality Provision in Cross-Border Higher Education : Where Do We Stand?
Authors: ---
Year: 2012 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Guidelines for Quality Provision in Cross-border Higher Education were developed and adopted to support and encourage international cooperation and enhance the understanding of the importance of quality provision in cross-border higher education. The purposes of the Guidelines are to protect students and other stakeholders from low-quality provision and disreputable providers (that is, degree and accreditation mills) as well as to encourage the development of quality cross-border higher education that meets human, social, economic and cultural needs. Based on a survey about the main recommendations of the Guidelines, this report monitors the extent to which OECD countries and a few non-member partners complied with its recommendations in 2011. Twenty-three responses were obtained from 22 Members.

Keywords

Education


Article
Lignes directrices pour des prestations de qualité dans l'enseignement supérieur transfrontalier : État des lieux
Authors: ---
Year: 2012 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les Lignes directrices pour des prestations de qualité dans l’enseignement supérieur transfrontalier ont été élaborées et adoptées pour promouvoir et encourager la coopération internationale et améliorer la compréhension de l’importance des enjeux lies à la qualité de l’enseignement supérieur transfrontalier. L’objectif des Lignes directrices est de protéger les étudiants et les autres parties prenantes des programmes d’enseignement de médiocre qualité et des prestataires peu scrupuleux (usines à diplômes et à accréditation) et de favoriser le développement d’un enseignement supérieur transfrontalier de qualité qui réponde aux besoins de développement humain, social, économique et culturel. S’appuyant sur une enquête auprès des pays, ce rapport examine dans quelle mesure les pays de l’OCDE et quelques pays non-membres se conformaient aux recommandations des Lignes directrices en 2011. Vingt-trois réponses ont été obtenues de 22 Membres.

Keywords

Education


Article
Guidelines for Quality Provision in Cross-Border Higher Education : Where Do We Stand?
Authors: ---
Year: 2012 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Guidelines for Quality Provision in Cross-border Higher Education were developed and adopted to support and encourage international cooperation and enhance the understanding of the importance of quality provision in cross-border higher education. The purposes of the Guidelines are to protect students and other stakeholders from low-quality provision and disreputable providers (that is, degree and accreditation mills) as well as to encourage the development of quality cross-border higher education that meets human, social, economic and cultural needs. Based on a survey about the main recommendations of the Guidelines, this report monitors the extent to which OECD countries and a few non-member partners complied with its recommendations in 2011. Twenty-three responses were obtained from 22 Members.

Keywords

Education


Article
Lignes directrices pour des prestations de qualité dans l'enseignement supérieur transfrontalier : État des lieux
Authors: ---
Year: 2012 Publisher: Paris : OECD Publishing,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les Lignes directrices pour des prestations de qualité dans l’enseignement supérieur transfrontalier ont été élaborées et adoptées pour promouvoir et encourager la coopération internationale et améliorer la compréhension de l’importance des enjeux lies à la qualité de l’enseignement supérieur transfrontalier. L’objectif des Lignes directrices est de protéger les étudiants et les autres parties prenantes des programmes d’enseignement de médiocre qualité et des prestataires peu scrupuleux (usines à diplômes et à accréditation) et de favoriser le développement d’un enseignement supérieur transfrontalier de qualité qui réponde aux besoins de développement humain, social, économique et culturel. S’appuyant sur une enquête auprès des pays, ce rapport examine dans quelle mesure les pays de l’OCDE et quelques pays non-membres se conformaient aux recommandations des Lignes directrices en 2011. Vingt-trois réponses ont été obtenues de 22 Membres.

Keywords

Education


Book
Ensuring quality in cross-border higher education : implementing the UNESCO/OECD guidelines
Authors: --- ---
ISBN: 9789264243521 9789264243538 Year: 2015 Publisher: Paris OECD

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Higher education


Book
Garantir la qualité de l'enseignement supérieur transnational : mise en œuvre des lignes directrices UNESCO/OCDE
Authors: --- ---
ISBN: 9264243550 9264243542 Year: 2015 Publisher: Paris : OCDE,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Au cours des dix dernières années, de nombreux pays ont conçu des politiques explicites d'internationalisation de leurs systèmes d'enseignement supérieur, reconnaissant les avantages d'une expérience internationale pour préparer les étudiants à une économie en pleine mondialisation, ainsi que les nombreuses opportunités crées par la mobilité transnationale en termes d'innovation, d'amélioration et de développement des capacités dans l'enseignement supérieur et dans l'économie dans son ensemble. Des cas de fraude et des comportements opportunistes ont cependant montré que ces promesses s’accompagnent de risques pour les étudiants et d’autres acteurs de l'enseignement tertiaire. C'est précisément dans le but d'aider toutes les parties prenantes à minimiser ces risques et à renforcer les dynamiques d'ouverture, de collaboration et de transparence entre les pays que l'UNESCO et l'OCDE ont développé ensemble leurs Lignes directrices pour des prestations de qualité dans l'enseignement supérieur transfontalier. Analysant dans quelle mesure les acteurs de l'enseignement supérieur se sont conformés à ces lignes directrices en 2014, cet ouvrage intéressera les décideurs, les directeurs d'établissements d'enseignement supérieur et les agences d'assurance qualité, ainsi que les universitaires et autres parties intéressées par l'enseignement supérieur et son internationalisation.


Book
Ensuring quality in cross-border higher education : implementing the UNESCO/OECD guidelines
Authors: --- --- ---
ISBN: 9264243534 9264243526 Year: 2015 Publisher: Paris, France : Organisation For Economic Co-operation and Development,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In the past decade, many countries have designed explicit internationalisation policies for their higher education systems, acknowledging the benefits of international exposure to prepare students for a globalising economy as well as the many opportunities of cross-border mobility for innovation, improvement and capacity development in higher education and in the economy. Cases of fraud and opportunistic behaviour have shown that these promises come with risks for students and other tertiary education stakeholders though. It is precisely to help all stakeholders to minimise these risks and strengthen the dynamics of openness, collaboration and transparency across countries that UNESCO and OECD jointly developed the Guidelines for Quality Provision in Cross-Border Higher Education. This book monitors the extent to which tertiary education stakeholders complied with the Guidelines in 2014. It will be of interest to policy makers, leaders of tertiary education institutions and quality assurance agencies, as well as to academics and other parties interested in higher education and its internationalisation.


Digital
Measuring Innovation in Education : a New Perspective
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789264215696 Year: 2014 Publisher: Paris Organization for Economic Cooperation and Development

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Do teachers innovate? Do they try different pedagogical approaches? Are practices within classrooms and educational organisations changing? And to what extent can change be linked to improvements? A measurement agenda is essential to an innovation and improvement strategy in education. Measuring Innovation in Educationoffers new perspectives on addressing the need for such measurement. This book’s first objective is informative: it gives readers new international comparative information about innovation in education compared to other sectors. And it documents change in a variety of dimensions of school practices between 1999 and 2011. Its second objective is methodological: it assesses two approaches to capturing the extent and type of innovation occurring within and across education systems. The third objective is exploratory: this book showcases a large-scale pilot that presents over 200 measures of innovation in education using existing international data. Last but not least, the fourth objective is prospective: this report proposes new approaches to measuring innovation in education in the future. This book is the beginning of a new journey: it calls for innovations in the field of measurement – and not just of education.

Keywords

Listing 1 - 8 of 8
Sort by