Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
retoriek --- Mass communications --- Communication --- Advertising. --- Mass media --- Publicité --- Médias --- Psychological aspects. --- Aspect psychologique --- 82.085 --- Academic collection --- #GROL:SEMI-316.77 --- J.M. Peters --- communicatie --- reclame --- reclametheorie --- 766.01 --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Publicité --- Médias --- Mass media.
Choose an application
Iconography --- Art --- Communicatie --- Communication --- Kunst --- #SBIB:309H500 --- #SBIB:309H520 --- #gsdbA --- Arts --- -Creation (Literary, artistic, etc.) --- Creative ability in art --- Creative ability in literature --- Imagination --- Inspiration --- Literature --- Creative ability --- Originality --- Arts, Fine --- Arts, Occidental --- Arts, Western --- Fine arts --- Humanities --- De theoretische benadering van code en boodschap: algemene werken --- Audiovisuele communicatie: algemene werken --- Themes, motives --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Themes, motives. --- Creation (Literary, artistic, etc.). --- 7.01 --- CDL
Choose an application
Audiovisual methods --- audiovisuele communicatie --- Film --- Communication --- Audio-visual aids --- Aides audiovisuelles --- film --- Academic collection --- J.M.Peters --- communicatie --- communicatietheorie --- fotografie --- audiovisuele kunsten --- 791.41 --- 77.01 --- Communicatie --- 007.3 --- 7 --- CDL
Choose an application
Via het televisiescherm, de bioscoop en de geïllustreerde pers (en nog een aantal andere kanalen) ontvangen of verschaffen wij tegenwoordig een groot deel van de informatie en de voorlichting, de ontspanning en het amusement, de culturele bagage en de estetische ervaring waaraan de hedendaagse mens behoefte schijnt te hebben. Dit boekje wil een antwoord proberen te geven op de vraag welke eigenschappen het beeld zo bijzonder geschikt, althans aantrekkelijk, maken voor het vervullen van al deze toch nogal uiteenlopende communicatieve functies. Onderzocht wordt o.m. hoe de vele communicatieve mogelijkheden van het beeld in allerlei communicatievormen - b.v. in de beeldjournalistiek, in het beeldonderwijs, in de beeldreclame in het beeldamusement - worden toegepast. De principes die in deze toepassingen steeds weer naar voren komen, worden in een apart hoofdstuk (met als titel 'Semiologie van de beeldcommunicatie') als beeldcodes gesystematiseerd.
communicatietheorieën --- visuele communicatie --- reclameboodschappen --- Mass communications --- Visual communication --- #SBIB:309H520 --- #SBIB:309H1320 --- #SBIB:309H524 --- Graphic communication --- Imaginal communication --- Pictorial communication --- Communication --- Audiovisuele communicatie: algemene werken --- De filmische boodschap: algemene werken (met inbegrip van algemeen filmhistorische werken en filmhistorische werken per land) --- Audiovisuele communicatie: semiotiek --- Visual communication.
Choose an application
Fiction --- Film --- literatuur --- film --- Literary semiotics --- semiotiek --- 82:791.43 --- 791.43:82 --- J.M. Peters --- filmtheorie --- film en literatuur --- narratologie --- Mauriac François --- Franju Georges --- Frankrijk --- filmmuziek --- 791.41 --- 778.5 --- 791.43 --- Filmische verteltechniek --- Literaire verteltechniek --- Romans : verfilming --- en literatuur --- Literatuur en film --- Film en literatuur --- 791.43:82 Film en literatuur --- 82:791.43 Literatuur en film --- CINEMA ET LITTERATURE --- MAURIAC (FRANCOIS), ECRIVAIN FRANCAIS, 1885-1970 --- ADAPTATIONS CINEMATOGRAPHIQUES ET TELEVISEES --- Cinéma et littérature. --- Mauriac, François, --- Adaptations cinématographiques. --- Adaptations télévisées.
Choose an application
Bibliografie : p. 211-217 Met reg. Gesteld wordt, dat het kijken naar beelden (en naar audiovisuele beelden in het bijzonder) een vorm van denken is, en dat er met het maken en bekijken van dergelijke beelden diverse vormen van verbeeldend denken zijn gemoeid. Centrale vraag hierbij is, hoe mentale processen als ergens aan denken, iets bedenken of beoordelen door een cineast worden verbeeld en hoe de kijker deze gedachten weet 'af te lezen' uit de bekeken en beluisterde beelden. Aanzet tot een algemene theorie over fotos̕, film- en televisiebeelden.
beeldcultuur --- film --- visuele communicatie --- Film --- film [performing arts] --- Literary semiotics --- Films --- Films cinématographiques --- 316.77 --- 159.955 --- 161/162 --- 316.73 --- 379.823 --- 659.3 --- 798.2 --- Beeldcultuur --- Communicatiesociologie --- Experimentele psychologie --- denken, begripsvorming en problem solving --- denken, begripsvorming en problem solving. --- 316.77 Communicatiesociologie --- Denken, begripsvorming en problem solving. --- film [discipline] --- Cinéma --- Literary semiotics. --- Motion pictures --- beeldcultuur. --- film performing arts. --- film. --- visuele communicatie. --- Aspect social. --- Philosophy. --- Social aspects.
Choose an application
film [performing arts] --- Film --- film --- film [discipline]
Choose an application
Film --- Semiotics --- 791.43.01 --- 82:7 --- 82:791.43 --- Cinematography --- Motion pictures --- -#SBIB:309H524 --- Academic collection --- Cinema --- Feature films --- Films --- Movies --- Moving-pictures --- Audio-visual materials --- Mass media --- Performing arts --- Photography --- Chronophotography --- Filmologie. Filmtheorie. Esthetica van de film --- Literatuur en kunst --- Literatuur en film --- Philosophy --- Audiovisuele communicatie: semiotiek --- History and criticism --- Animated pictures --- 82:791.43 Literatuur en film --- 82:7 Literatuur en kunst --- 791.43.01 Filmologie. Filmtheorie. Esthetica van de film --- #SBIB:309H524
Choose an application
Sociology of culture --- Philosophy and psychology of culture --- Semiotics --- Academic collection --- #A9501A --- #KVHA:Beeldcultuur --- #KVHA:Fotografie --- #KVHA:Film --- #KVHA:Televisie --- #KVHA:Video --- film --- televisie --- massamedia --- filmtheorie --- film en literatuur --- cultuurfilosofie --- 791.41 --- 82:659.3 --- Literatuur en massacommunicatie --- 82:659.3 Literatuur en massacommunicatie
Choose an application
Fiction --- Film --- Film adaptations. --- Adaptations cinématographiques --- Film adaptations --- 791.43 --- Academic collection --- #SBIB:309H1324 --- #SBIB:309H500 --- J.M. Peters --- film --- film en literatuur --- literatuur --- filmtheorie --- filmtechniek --- adaptaties --- narratologie --- 791.41 --- 791.42 --- Adaptations, Film --- Books, Filmed --- Filmed books --- Films from books --- Literature --- Motion picture adaptations --- Motion pictures --- Filmkunst. Films. Cinema --- Films met een amusementsfunctie en/of esthetische functie: film en literatuur --- De theoretische benadering van code en boodschap: algemene werken --- Adaptations --- 791.43 Filmkunst. Films. Cinema --- Adaptations cinématographiques
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|