Narrow your search
Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Retoriek van de communicatie: communicatiemiddelen, communicatievormen, communicatietechnieken
Author:
ISBN: 9001707416 Year: 1973 Publisher: Groningen Tjeenk Willink


Book

Book
Theorie van de audiovisuele communicatie
Author:
ISBN: 9001707408 Year: 1972 Publisher: Groningen Tjeenk Willink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Principes van de beeldcommunicatie
Author:
ISBN: 9001707432 Year: 1974 Publisher: Groningen Tjeenk Willink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Via het televisiescherm, de bioscoop en de geïllustreerde pers (en nog een aantal andere kanalen) ontvangen of verschaffen wij tegenwoordig een groot deel van de informatie en de voorlichting, de ontspanning en het amusement, de culturele bagage en de estetische ervaring waaraan de hedendaagse mens behoefte schijnt te hebben. Dit boekje wil een antwoord proberen te geven op de vraag welke eigenschappen het beeld zo bijzonder geschikt, althans aantrekkelijk, maken voor het vervullen van al deze toch nogal uiteenlopende communicatieve functies. Onderzocht wordt o.m. hoe de vele communicatieve mogelijkheden van het beeld in allerlei communicatievormen - b.v. in de beeldjournalistiek, in het beeldonderwijs, in de beeldreclame in het beeldamusement - worden toegepast. De principes die in deze toepassingen steeds weer naar voren komen, worden in een apart hoofdstuk (met als titel 'Semiologie van de beeldcommunicatie') als beeldcodes gesystematiseerd.


Book
Het filmische denken, of: De binnenkant van de beeldcultuur
Author:
ISBN: 903342052X 9789033420528 Year: 1989 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bibliografie : p. 211-217 Met reg. Gesteld wordt, dat het kijken naar beelden (en naar audiovisuele beelden in het bijzonder) een vorm van denken is, en dat er met het maken en bekijken van dergelijke beelden diverse vormen van verbeeldend denken zijn gemoeid. Centrale vraag hierbij is, hoe mentale processen als ergens aan denken, iets bedenken of beoordelen door een cineast worden verbeeld en hoe de kijker deze gedachten weet 'af te lezen' uit de bekeken en beluisterde beelden. Aanzet tot een algemene theorie over fotos̕, film- en televisiebeelden.


Book
Het bezielde beeld : inleiding in de filmmontage
Author:
ISBN: 9053566260 Year: 2003 Publisher: Amsterdam Amsterdam University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over beeldcultuur: fotografie, film, televisie, video
Author:
ISBN: 9051834470 9789051834475 Year: 1993 Publisher: Amsterdam Rodopi

Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by